{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.701 visninger | Oprettet:

Ane S
Ane S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Ny Fiat Panda med samme fejl {{forumTopicSubject}}

Har behov for hjælp fra kyndige borgere smiley

På mandag skal vi ind og hente vores bil for 7. gang. Bilen er knap 2 år gammel og stadig dækket af garantien, og samme fejl melder sig med uger eller måneders mellemrum.

Tegllund som vi har købt bilen af, har hver gang prøver at løse problemet og skifter alt muligt samt opdateret styresystem osv. Dog hjælper intet.

Alle advarselslamper blinker og bilen vil ikke køre mere end 90. Vi må holde ind til siden og når vi kommer ned i fart begynder bilen at hoppe.
Når bilen så tændes igen 10 sekunder senere kan vi køre videre som intet er hændt, dog med advarselstrekantet tændt.

Idag blev jeg så ringer op at vi nu kunne hente bilen, denne gang er intet skiftet, men de har kørt rundt i den i flere dage og prøver at provokere bilen, men ingen fejlmeldinger. Så de mente at det måske er os som ikke kan finde ud af at køre korrekt i bilen.
Det skal lige siges at vi er elite billister, haft mange forskellige biler og aldrig oplevet noget lignende.

Vi vil gerne at de tager bilen retur da vi ikke længere kan være med til dette cirkus. Vi købte jo en ny bil fordi vi er afhængige af den. Men de vil ikke tage den retur, dog vil de gerne prøve at lave den så længe der er garanti.

Kan det virkelig passe at vi ikke har nogen mulighed for at få løst dette problem uden at det skal koste os det tab der er ved at sende lorten videre og sælge bilen.

Nogen som ved hvilke rettigheder man har i sådan et tilfælde?

Vi er ikke medlem af FDM og har læst at man skal være medlem 6 mdr før de yder retshjælp.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Fiat Panda med samme fejl
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   3. jun 2016 "Normalt" siger man at de har 3 forsoeg til at lave bilen,men ofte faar de dog lidt flere chancer.7 gange er helt uacceptabelt efter min mening og hvis jeg var dig ville jeg sende dem et brev hvor du skriver at bilen ikke lever op til hvad ,man maa forvente af en ny bil og at du derfor ophaever handlen.
    Hvis de ikke indretter sig efter det saa kontakt ombudsmanden eller forbrugerstyrelsen,evt bruge 500-1000kr paa at faa en advokat til at kontakte dem,det hjaelper naesten altid paa at faa en forretning til at opfoere sig ordentligt.

• #3   3. jun 2016 hiv fat i Fiat Danmark - importøren - og få en snak med dem.
    husk at det er muligt at forlænge garantien indtil bilen er 7 år eller har kørt 150.000 km
    http://docs.fiat.dk/Dokumenter/Fiatudvidetgaranti/
    så er det ikke sikkert at værkstedet bare får lov til at lave på bilen i blinde hvis de ""selv"" hænger på regningen smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   3. jun 2016 Altid godt at logge af med det samme og ikke deltage i sit eget emne.
    Viser 100% serioesitet...

• #5   4. jun 2016 Lov mæssigt har en forhandler et forsøg til at rette den på gældende fejl.. Men man tager forbehold for hvis det er en kompleks eller evt periodisk fejl...

Vil også evt kontakte bilklage.dk og forhør mig om rettigheder osv

• #6   4. jun 2016 Det er uacceptabelt mange gange og at de så kommer med sådan en nedværdigende kommentar at sige I ikke kan køre bilen korrekt. Det var da flabethed så det batter - de sidste 6 gange har de jo åbenbart selv kunne se og mærke fejlen da de har skiftet noget på den. Så fik I den - I kan åbenbart ikke køre korrekt så bilen kan køre mere end 90 km/t... smiley

Jeg ville kontakte importøren og redegøre for ALLE de gange I har været inde med bilen. Samtidig ville jeg også klage (på en pæn måde selvfølgelig) over den sidste, i mine øjne, meget flabede udtalelse.

• Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

#7   4. jun 2016 Mange tak for alle de gode og konstruktive svar, det var lige hvad vi manglede smiley :-)

Dog en sidste ting.
    Kan det passe at de ikke har gemt en eneste af fejlkoderne, er det normalt, særligt når man kommer ind og selv gør dem opmærksomme på registrering af fejlkoder efter 3 gangs indlevering??? Yderligere sagde deres kontor dame at efter 3. gang med samme fejlkode, så skulle de tage bilen retur, men det ville afdelingschefen dog ikke kendes ved smiley

• #8   4. jun 2016 Fejlkoderne har intet at sige. Hvis samme problem opstår er det hvad der tæller. Jeg havde vrøvl med partikelfilteret på min gamle bil. Den meldte forskellige fejl hver gang fordi motoren var sodet til. Så nogle gange troede den var det var det der var galt, andre gange troede den noget andet var galt. Jeg oplevede dog samme problem hver gang.

• Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

#9   4. jun 2016 Det vil faktisk sige at ved at de siger at 3 gang samme fejlkode, sikre de sig at de ALDRIG skal tage en bil retur på den bekostning. De er smarte. Chefen sagde nemlig at den "sikkert" viste forskellige koder, så vi skulle ikke tro at de kunne tage den retur.
    Men det er åbenbart for at de satser på at vi er nemme nok at snyde. Godt det findes forumer som dette smiley TAK

• #10   4. jun 2016 fejlkoderne bliver slettet af bilen automatisk når de bliver ""gamle""

på min fiat ducato - som kører kurer kørsel - fik jeg noget styretøjsfejl i displayet og efter bilen var slukket forsvandt fejlen fra displayet og det samme med lampen, da der ikke var noget at mærke eller mislyde og jeg havde travlt kørte jeg videre, da jeg en uges tid senere skulle til fiat og snakke med dem om noget andet, så nævnte jeg fejlkoden og spurgte om de ikke kunne udlæse den.
    Til det var svaret at den sikkert var blevet slettet grundet den ikke var kommet igen samt var faldet ud af systemet fordi den var blevet ""gammel"".
    Han forklarede at forskellige fejl får et vist antal tændinger før de falder ud af systemet, små ubetydelige fejl får måske 10-20 tændinger af bilen, hvor meget alvorlige fejl måske får 100-150 tændinger af bilen før de falder ud af systemet.
    Når man som jeg tænder og slukker bilen 30 gange om dagen, så er det ikke ret mange fejl der bliver gemt i systemet. Så hvis jeg mener det er en fejl der skal ses på af værkstedet, så kører jeg direkte på værksted og får testeren på smiley

Jeg havde faktisk det samme på en ford transit engang, her kom der en motorlampe fejl op som fik bilen til at køre af røv til, efter bilen blev slukket og tændt igen så forsvandt fejlen og den kunne ikke ses i computeren - heller ikke lige efter et var sket. Her bad ford mig om at søge direkte til nærmeste værksted og IKKE slukke bilen mens jeg gik ind og tog fat i værkføreren så de kunne sætte testeren på mens fejlen var der.
    Det lykkedes mig at køre på værksted med lampen tændt og de fandt fejlen som jeg ikke kan huske hvad var, men vist nok noget sensor der drillede.

Så det kan være du skal prøve det samme TS hvis det sker igen i normal arbejdstid.

Kommentér på:
Ny Fiat Panda med samme fejl

Annonce