Ny Fiat Panda - Erfaring ? {{forumTopicSubject}}
Heysa
De gamles Polo Classic er blevet total skadet af en spritbilist, og de skal derfor til og kigge efter en ny bil .... De overvejer og købe en helt ny, til omkring de 100-110 k ..... En af dem de kraftigt overvejer er en:
Fiat Panda 1,2 ....
Mener de kunne få en med metallak, leveret/klargjort osv til 105.000 kr ... De overvejer lige præcis denne model fordi den er lidt høj, hvilket betyder meget når de begge døjer lidt med ryggen, de er også glade for at gearstangen sidde højt oppe.
Den skal hovedsageligt bruges til by kørsel, så de har ikke brug for noget med en kæmpe motor eller lign, en lav afgift er langt vigtigere.
Er der nogle som har erfaring med de helt nye Panda`er ?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
Jeg vil umiddelbart mene, at Hyundai i10 er et meget bedre bud. Dog anbefales det, at man skifter de standardmonterede 13 tommer hjul ud med 14 tommer hjul. Denne model er vinder i en test, hvor de billige biler sættes op mod hinanden i FDMs blad Motor.
http://www.fdm.dk/biltest/hyundai-i10-peugeot-107-suzuki-alto-chevrolet-spark
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
De eneste fejl jeg har set gentagende er et dårligt stik ved sikrings boxen (bliver rettet på garanti) og dårlige bøsninger i bærearmene foran (hvem har ikke de bøsninge fejl) Og det er absolut de enste fejl der er værd at nævne..
Ellers køre den kanon, dejlig høj og overtskuelig. Den har iøvrigt det "city" styrtøj der gør den uhyggelig let på rattet under 40kmt.. (dejligt)
Og så er den uhyggelig let og billig at servicere..
Jeg kan kun sige godt for sådan en og har intet negativ at sige ud over at det ikke er en perfekt langtursbil.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Rust osv. er det lidt svært at sige så meget om endnu, men de jeg kender der har en er udemærket tilfreds...
Den bygger på den samme bund som Ford Ka og Fiat 500, så det burde også være rimeligt til at finde ud af hvis noget går galt med den.
Og til slut kan man jo heller ikke forvente alverden af en NY bil til 100.000 kr... Hvis man ikke har den store entusiasme indenfor biler, så kan jeg ikke se noget galt i at købe sådan en bil.
Selvom jeg nok selv havde kigget på en Polo der var et år eller to gammel...
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
Men min mor har en fra 2009 og jeg siger dig hver gang de skal i lufthavnen så må Pandaen gerne holde her hos mig.
Mit smil er oppe ved begge øre. '
Alt i alt er bilen frisk. Velkørene og super chamerene.
Jeg er helt vil med at køre med det city og de små 60 hk.
Min mors er med Soltag hele vejen igennem taget og det løfter den meget.
Jeg har intet ondt om bilen og ej heller de gamle efter nu små 50,000 km. De siger bare den er billig og går længer en min Diesel bil.
(Smuk er den dog ikke)
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.967
#MB.: Hold da op en salgs tale .... Amen det lyder jo helt super må jeg sige, lyder jo helt perfekt til dem .... Den skal også bruges hovedsageligt inde i byen af min mor, så det helt super med et let styretøj til hende ....
#Brian D: Det er en A-B bil for dem, det skal ikke være en kæmpe oplevelse og kører i ... Den skal være billig og starte hver morgen, samt for dem have en højde der ikke gør deres ryg dårligere end den er ...
#Rasmus P: Erfaring eller ? ... Kigger lige på den ...
apr 2008
jul 2003
jul 2003
apr 2008
Jeg har været lige ved at købe en for nogle år siden, endte dog med en brugt Opel Corsa C i stedet.
Én ting som jeg finder mærkværdigt er, at en stor del af højre sidespejl bliver dækket af højre fordør i Pandaen. Dvs. man får ikke fuldt udbytte af højre sidespejl. For mig er det en gåde, at man ikke har kunnet konstruere bilen, så hele højre sidespejl er synligt, når man sidder på førersædet.
jul 2003
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 794
jan 2004
Den er efterhånden en ældre konstruktion. Men hvorfor lave noget om som allerede virker (sådan er Italienere)
Panda er iøvrigt den bil der reddede FIAT da den kom frem. Og ligesiden er det gået bedre for dem..
Da jeg arbejdede for KIA (hvor vi også havde fiat) syntes jeg at Picanto var en kanon lille bil. Men kvalitets indtrykket syntes jeg altid har været bedre i Panda så derfor var jeg lidt splittet når jeg blev spurgt om min mening om minibiler.
i10 er også en fin bil. Men jeg havde stadig taget Pandaen da den er meget billigere at veligeholde.. Og så synte jeg der er flere plusser ved den, så som at den er meget overskuelig ved fx parkering..
Der er mange "ældre" der vælger den pga den er let at omgås..
Har du ellers spørgsmål til den, er du velkommen til en PM da jeg stort set kender alt til Panda.
jul 2003
#MB .: Har selv kørt i en Picanto, og syntes at Panda`er er noget skønnere og komme ind i for dem, med deres rygge ....
De har en 1998 Passat TDI til når der skal køres langt, så de vil gerne have en nem og ny bil som den primære til alt deres by kørsel hvor man ofte skal ind og ud af den ....
Men lyder da slet ikke til at det er noget dumt bud, skal da ihvertfald kigges nærmere på, har ikke lige fundet ud af hvad deres Service ca koster.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
ellers så kører de da udemærket, meeen, det er en billig bil, uden tvivl. men hvis man bare har det i baghovedet, så bliver man sku nok ikke skuffet. det afhænger jo også helt af behov.
jan 2004
Som May siger. Den praler ikke af at være noget andet en en lille billig bil.. Fed test.
http://www.youtube.com/watch?v=fAg4DdXAp7Y&feature=related
jul 2003
#Stay in Focus .: Det tilbud de fik til 105.000 kr var med fjerbetjent c-lås mener jeg bestemt, men skal da lige have det i hoved ... Tror bestemt de vælger og få den rust behandlet som alle deres tidligere biler.
mar 2005
faktisk er indstignings pladsen også okay. man kravler heller ikke sådan NED i bilen, mere bare ind. det er også et plus i min bog.
jeg skal ikke eje en, men det er ret meget bil for 100.000,-
feb 2005
Følger: 2 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 460
jan 2004
jul 2003
jul 2003
mar 2005
okt 2002
Følger: 118 Følgere: 112 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.749
Jeg er super glad for min, og den køre godt.
Pandaen er ikke en køn bil, men den er super praktisk, og der kan være mere i sådan en, end man lige regner med
du skal være velkommen til at skrive en PM, til mig, hvis du har spørgsmål :o)
mar 2009
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 340
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
Ny Fiat Panda - Erfaring ?