Elruder, elspejle, lys i spejle mm. - problemer? {{forumTopicSubject}}
Her kommer en lang smøre.
Jeg har lidt problemer med noget el. Det drejer sig om el ruder, el spejle, el foldbare spejle og indstignings lys.
Jeg bemærker her til morgen, da jeg skal låse mine bil, at spejlet ikke folder ind, som det plejer når dørene låses. Det grubler jeg ikke videre over, da jeg tænker det kan være motoren der har sat sig i spænd.
Men da jeg så kommer hjem, vil jeg kigge nærmere på det. Da prøver jeg så at tænde havari blinket, for at se om det får strøm, og det gør det delvist.
Det forløber sig sådan, at det blinker 2 gange, så holder det op ca. 3 blink, blinker det 2 gange igen. Det samme gør sig gældende med indstignings lyset, som også sidder i spejlet. Det samme gør sig sørme gældende for el ruden, hvis man lige trykker på knappen mens der er strøm, virker det og stopper ca halvvejs nede/oppe om man vil.
Jeg tænker selvfølgelig en sikring, og begynder at kigge til dem, men de er ikke sprunget, så jeg begynder at hive dem ud én efter én og sætte dem i igen. BUM, nu virker blinket og foldbare spejle.
MEN! Nu virker indstignings lyset ikke, og el ruden har ikke komfort lukke funktionen, man skal nu holde den inde, så kører den som den skal - Det virkede før??
Det drejer sig om Ford C-Max 2011
maj 2004
Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 766
Det skal nok bare kodes igen, og så virker det.
Du koder den ved at kører ruden helt ned ved at holden kontakten inde, og ligeledes op - ved at holde knappen inde.
Så skulle det gerne virke.
vedr indstiglys....kan jo godt være en pære som er defekt. Lyder mest sandsynligt.
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Det virkede med den manøvre. Tak
Elruder, elspejle, lys i spejle mm. - problemer?