{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.099 visninger | Oprettet:

Dumpet køreprøve {{forumTopicSubject}}

Hej BG vil lige dele min trælse oplevelse med jer smiley

Var til kørerprøve i dag, og jeg var SÅ tæt på og få kortet, men dumpede desværre. Jeg kom til et kryds hvor jeg skulle svinge til venstre. Der kommer så en taxa fra modsatte side som også skulle ind ad den vej som mig (til højre for ham). Jeg vurderer så at han er langt nok væk til at jeg kan nå og dreje ind før ham, men det mente den sagkyndige dsv. ikke, så der blev klodset på bremsen. Utrolig ærgerligt. Han sagde jeg kørte perfekt og det ved jeg også jeg gjorde. Han var faktisk direkte ked af og skulle dumpe mig, men det blev han nødt til.

Nå,. skal op om en uge igen, så håber lidt jeg får den samme sagkyndig, så det bare bliver en kort tur, nu når han godt ved jeg kan køre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet køreprøve
  • #2   7. okt 2016 Præcis samme måde jeg dumpede første gang jeg var oppe. 100% det samme, hvor han bagefter fortalte at jeg kørte godt bil men blev nød til at dumpe mig, da han jo skal følge reglerne. Mega træls!

• #4   7. okt 2016 Ja tror også den havde været hjemme hvis jeg lige var kommet 10 sekunder før ham, så havde jeg jo bare kunne dreje ind og så var der ikke mere i det. Super træls, men hey nu ved jeg hvad jeg skal være opmærksom på til på torsdag, haha

• #6   7. okt 2016 Haha wtf, jeg kørte da 8 km/t for stærkt, men opdagede det med det samme så satte hurtigt farten ned. Det skete der ikke noget ved smiley

• #7   7. okt 2016 aghhh Christian smiley 1 kmt?

• #8   7. okt 2016 Tja... Jeg dumpede første gang fordi jeg var ved at køre ind i en politibil. smiley

• #10   7. okt 2016 Havde lige glædet mig til og kunne køre kammeratene hjem fra en fest jeg selv skal til i aften. Må bare dsv ik drikke pga. operation smiley

• #11   7. okt 2016 Det kan du da alligevel. Det er jo ikke kortet der kører;)

• #13   7. okt 2016 Kørte 8 km for stærkt men bestod alligevel! smiley

Dog dumpede jeg første gang ved at overse en cyklist som skulle over vejen. Hun ventede pænt på jeg kørte forbi, men man skal jo holde tilbage... smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.607
    #14   7. okt 2016 Min søster har også "lige" bestået hendes køreprøve nr2.. Hun dumpede første gang, da hun lagde sig korrekt i en 2 sporet rundkørsel.. Hun fik også afvide at hun kørte "perfekt" af en nybillist
    Køresagkyndige er desværre også kendt for at dumpe ALLE til deres første prøve, og ALLE består derefter så nr 2 hos ham.. Så han er ikke ret populær hos kørelærerne heromkring

• #15   7. okt 2016 #9

Bare vi er enige... Man dumper IKKE for at køre 1 km/t for stærkt. Så det var en "god historie", men den skal du nok hellere fortælle i et kvindeligt selskab - ikke her, hvor der findes folk, som har styr på lortet... F.eks. kørelærere smiley

• #16   7. okt 2016 Jeg dumpede, på at jeg kom og til et t-kryds, hvor der på modsatte side er et helleanlæg, jeg skal mod højre, derfra kommer der så en ældre kvinde, som holder ind ved helleanlægget, og vinker mig ud, jeg køre ud, og bang overskredet ubetinget vigepligt, ærgerligt men desværre også helt retfærdigt.

Held og lykke næste gang, det skal nok lykkes for dig! smiley

• #19   7. okt 2016 Gik også konstant i stå dengang... Mest fordi mit ben rystede af nervøsitet: smiley

• #22   7. okt 2016 Der var en pige på holdet dengang, som skulle op til sin sjette prøve! Shit, om hun fik kortet? smiley

• #26   7. okt 2016 Havde lidt samme problem med AUT. Min fars Passat var nogle gange til rådighed, men den var udstyret med AUT også, så den lærte jeg at bruge bedst...

Først da min mor ikke skulle bruge sin bil, begyndte jeg at lege F1 racer og troede jeg kunne heel toe shift" i en 1,4 VW FOX.... Der gik ikke engang, hvor jeg gik i stå i lyskrydset dengang.. Værste var engang, hvor jeg holdte for rød op ad en bakke, hvor jeg selvfølgelig gik i stå to gange i træk med en masse biler bag mig-pinligt! smiley Minderne rammer stadig til den dag idag, når jeg køre op ad bakken. ...

• #28   7. okt 2016 Da jeg skulle have stort kørekort i Cirkus Mili, var der en på holdet som overhovedet ikke kunne finde hoved og hale i lastbilen. Han missede koblingen, panikbremsede og svedte tran første gang han sad bag rattet. Kørelærene fandt ud af at han ikke havde kørt bil siden sin køreprøve 2-3 år tidligere. De forbarmede sig over ham og gav ham lidt tid i kravlegården i personbil... Efter han havde været der i 2 uger, opgav de at give ham et stort kørekort.

• #30   7. okt 2016 Jeg dumpede første køreprøve da den sagkyndige mente at bilen trillede op af en bakke i et lyskryds... Bremsen var ellers i bund.. Fik efterfølgende af vide at alle var dumpet ved ham den dag...

• #32   7. okt 2016 Kender en prøvesagkyndig i Kbh, han havde en kørelærer med ude til de 3 prøver han havde den dag med hans elever, for han synes at hans dumpe % var lige lovlig høj, men efter prøverne var han selv overrasket over at de ikke alle var dumpet, 1 bestod, for de kørte alle dårligt, så ikke mere vrøvl fra hans side.

• #33   7. okt 2016 Jeg dumpede også den første prøve.

Jeg skulle dreje til højre i et lyskryds, og da det blev grønt, begyndte jeg at køre frem til fodgængerfeltet på den vej jeg var på vej ind ad, og så hamrede motorsagkyndig bremsen i bund, og råbte op om at jeg var ved at pløje fodgængerne ned!

Jeg kunne ikke overbevise ham om, at jeg havde set fodgængerne, og at jeg havde til hensigt at bremse når jeg kom nærmere. Så det var en ommer...

• #34   8. okt 2016 grunden til at han valgte at træde på bremsen er fordi taxaen har forkørsels ret når han skal svinge til højre... han skal pasere inden du må køre.. hvis du skulle til højre og taxaen til venstre men ind på samme kørebane var det ham der skulle holde for dig

• #35   8. okt 2016 Ja, det ved jeg også godt, men af en eller anden grund kørte jeg alligevel.. Virkelig dumt, og hader mig selv for det. Man kan vel sige at det er ham der kører først fordi hans vejbane er tættere på end min.

• #36   10. okt 2016 Da jeg tog mig kort var der en ældre herre på holdet, det var 12. gang han var igennem hele møllen med fuld teori og kørsel, han havde så dumpet 11 gange, men blev troligt ved.

Kan huske til et spørgsmål hvor man køre på motorvejen og er kørt for langt, og man spotter et hul i autoværnet i midten af vejen, svarede han at han ville lave en U-vendig på motorvejen.....

Nogle mennesker burde bare give op og tage bussen

• #38   10. okt 2016 Især dem der ikke kan styre farten i deres Fiesta, sorry Christian, den lå lige til højrebenet :'D

• #40   10. okt 2016 På min køreskole var der en gammel mand der havde været der i 3, eller 4 år smiley

Jeg bestod første gang smiley

• #41   11. okt 2016 Haha, vi havde jo også en del teoritests her i teoritimerne. Der var så en generhverver på holdet, og når vi så skulle sige antal fejl højt, sagde han antal rigtige istedet for....

• #42   13. okt 2016 Update: Jeg bestod lortet idag smiley

• #43   13. okt 2016 Tillykke ! Så er det bare ud og Cruise lidt, men lad nu være med at give den for meget gas smiley

• #44   13. okt 2016 Så skal du ud og æde kilometerne op smiley

• #45   13. okt 2016

profilbillede
Kommentér på:
Dumpet køreprøve

Annonce