{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.946 visninger | Oprettet:

Man B
Man B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 75

Dumpet køreprøve {{forumTopicSubject}}

Hva' så smiley

Så dumpede jeg desværre køreprøven inde ved Toftegårdsplads i Valby..

Jeg kørte helt perfekt og det hele, det eneste der var, var en fucking hjernedød cyklist som cyklede midt ude på vejen, jeg havde holdt tilbage for en varevogn ved chikaner, og da jeg skulle køre, syntes han åbenbart at han ikke skulle cykle på cykelstien men midt ude på vejen...

Er jeg den eneste der er træt af cyklister ? Det er ikke første gang de pisser mig af under kørsel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet køreprøve
  • Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#1   7. sep 2011 og det er ikke for at sidde og græde mig ihjel, det er jo bare op til ny prøve, det som pissede mig af var dårligt nok at jeg var dumpet, det var det faktum at en nar på cykel som var utålmodig kostede mig 800 kr.

• #2   7. sep 2011 Livet er ikke for de svage , men kan godt forstå dig.
    Vh Palle

• #3   7. sep 2011 Hvorfor er det grund til at du dumper..?

• #4   7. sep 2011 nakkede du ham eller hvad siden du dumpede trods perfekt kørsel ? smiley

• #5   7. sep 2011 "Jeg kørte perfekt, fuldstændig fejlfrit, det var bare en dum cykellist der ødelage det hele for mig"!

Det havde jeg også sagt hvis jeg var dig. smiley Men hvis du køre så perfekt så er kørekortet vel hjemme ved næste køreprøve?

• #6   7. sep 2011 "Det er ikke første gang de pisser mig af under kørsel"

Skal du ikk først ha kortet før du kan køre hvor der er "bløde trafikanter"?? smiley

• #7   7. sep 2011 bedre held næste gang smiley

Min kærestes lillebror har lige bestået teoriprøven inde på toftegårds plads her til morgen smiley

1 fejl

• #8   7. sep 2011 Jeg må rose din tålmodighed ,j jeg tror ikke jeg har kunnet skrive et indlæg af bare rasseri , typisk at det sker lige til en køreprøve jeg føle med dig.

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#9   7. sep 2011 Jeg fik at vide af jeg havde kørt perfekt, hun indrømme endda selv at cyklisten var med hendes ord "vanvittig" - men det faktum af at han holdte bag mig og lige pludselig valgte at skulle cykle igang på sin 'fixie' cykel (hvis i kender dem så ved i hva jeg mener) da jeg satte igang og ikke anede hvordan han skulle bremse, det gør mig irriteret at det skal koste mig penge fra hans fejltagelse..

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#10   7. sep 2011 Jeg undrer mig selv over at det var grund til at dumpe, da jeg trillede lige så let med koblingen, men det var åbenbart grund nok, vi fik heller ikke det bedste første hånds indtryk, måske var det med til at bestemme hvorfor?? vides ikke..

• #11   7. sep 2011 Under min køreprøve skulle jeg af motorvejen, men den køresagkyndige havde mere travlt med at snakke om hans søn end at kigge på vejen, så han opdagede først afkørslen i sidste øjeblik, så jeg var nødt til at smide bilen ind mellem 2 lastbiler, det var både tætkørsel og for høj hastighed.

Den tog han dog på hans kappe...så jeg bestod:-)

• #12   7. sep 2011 Efter hvad jeg har hørt, så skulle det være svære at bestå køreprøven i københavn, og hold nu fast, jeg har også hørt, at der går rygter om at de motorsavkyndige har en liste over,hvor mange der SKAL dumpe til køreprøven, men alt sammen er KUN noget jeg har hørt, om det passer det ved jeg ikke
    vh
    Tommy

• #13   7. sep 2011 Nogle af dem i kbh er bare sure smiley
    bestod dog både bil og mc i første forsøg.

men en fra min køreskole, hun kom aldrig ud og køre på vejen smiley
    hun kørte vel 20 meter inde på parkeringen ved toftegårds plads.
    kunne ikke svare på NOGLE af spørgsmålene inden man kører, og gik lige i stå 3-4 gange på de 20 meter, og så spørger sagkyndig hvorfor hun ikke skal justere spejle osv. så det var en hurtig tur smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#14   7. sep 2011 Jeg svarede pænt og perfekt på alle spørgsmål, lagde enda ekstra på og har skam læst på lektien, men alt jeg fik at vide var bare "Ja det ok".. haha.. sure mokke.. men min kørelære har kun set hende jeg havde 2 gange før, hun er der sjældent.. men krydser fingre for folk der har / skal være til prøve idag ikke får hende...
    Ps, kan man dumpe hvis man ikke kan svare rigtigt på alle tingene de spørge om ?

• #15   7. sep 2011 Jeg ved ikke om det alene er nok.
    men hvis du samtidig går i stå 3-4 gange pr. 20 meter og har "glemt" hvordan man indstiller spejle osv. så dumper man smiley

Men tvivler nu på at hvis de spørger de fleste forældre ved de da heller ikke hvor tit blinklyset skal blinke, eller hvor langt væk man skal kunne se baglygter, eller hvor langt forlygter lyser frem.
    eller hvad der kommer sig under motorklappen smiley

så håber da ikke det er grund nok.

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#16   7. sep 2011 Og man undre sig hvorfor de bliver kørt ned... tak for svaret andreas, tvivler nemlig selv på det smiley

• #17   7. sep 2011 Jeg føler med dig, keder også kun alt for godt til de cyklister der ikke kan finde ud af der er en lovgivning for dem, der er træls når man er i bil eller selv på cykel.

Men som Tommy H siger er det ikke "nemt" i kbh, jeg fik en advarsel for nøl(forstår jeg den dag i dag ikke) over at jeg var for lang tid om at komme om hjørnet i indre by, men jeg kunne ikke se cyklerne for lastbiler og lignende.

Så op på hesten igen smiley

Angående det med at de skal dumpe en procentdel, det tror jeg min søster var ude for, hun dumpede også første gang, hvor kommentaren var "Når så må vi se om vi ses igen, den sidste uge har jeg kun haft folk jeg har haft dumpet en eller to gange før"

• #18   7. sep 2011 Bare kør en tur i københavn, så tror man at færdselsregler er ophævet for cyklelisterne, det forbavser mig ikke at der ryger par stykker om året
    og ja jeg har kørt lastbil i københavn, desværre er jeg arbejdsløs lige PT.
    mvh
    Tommy

• #19   7. sep 2011 jeg blev også dumped første gang på en cykellist . han kørte foran mig og der var fuld optrukken mit på vejen men mente der var nok plas til at ovehæle da du må overskride den med 20cm men kom til at bruge 30cm i stedet mente han haha

• #20   7. sep 2011 en fejl er ikke nok til at man dumper medminde det ligefrem er over for rødt e.l.

Hvis man ellers har kørt perfekt så kan en enkelt ting sku ikke ødelægge det

• #21   7. sep 2011 Tommy H Nu har jeg kørt lidt taxa i hovedstadsområdet ... Troede ikke at færdselsloven gældte der .. hverken for biler eller cykelister

• #22   7. sep 2011 Jeg lavede da 2 fejl til køreprøven men han sagde jeg kørte som om jeg havde kørt i flere år (han spurgte endda om jeg havde kørt før jeg måtte) men bestod da stadig..

Så undre mig over at du dumpede hvis du kørte perfekt og der kun var noget med en cykelist..

• #23   7. sep 2011 De fejl var forresten at jeg kørte for hurtigt et sted (fik ikk bremset hurtigt nok ned da den skiftede fra 90 til 70) og at jeg ramte en kantsten der var 1 cm højere end vejen da jeg kørte ud fra ppladsen smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#24   7. sep 2011 Det skal lige siges at førstehånds indtrykket nok var det værste som jeg kunne forestille mig, der var dårlig "kemi" om man så må sige fra starten af.. Hun nægtede mig endda at ryge en cigaret for at ligge de værste af nerverne.. Selvom jeg mødte 10.50 og prøven startede 11.00

• #25   7. sep 2011 Det ska hun sku ikk bestemme.. Men nok ikk det smarteste at sig: fuck da dig det bestemmer jeg selv smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#26   7. sep 2011 Præcis.. og for jer som tror at jeg lyver over at det er på grund af en cyklist, kan ikke se hvorfor jeg skulle sidde og rase af over en løgnhistorie ? det ville ikke rigtig give mig den følelse af at jeg har fået afreageret heh

• #27   7. sep 2011 Men jeg forstår ikk hvordan hun kan dumpe dig over der er en der ikk kan cykle..
    Men sådan er det.. Det er træls.. Men det ska nok gå næste gang smiley
    Håber ikk din nye tid ligger langt ude i fremtiden.. Det vil være endnu mere irreterende smiley

Mht til det du spørger om med spørgsmålene..

Jeg har taget befordringskørerkort og der er meget mere omkring bilen.. Sejlede lidt i nogen af tingene fordi han selv tågede rundt i det men det var ikk nok til at jeg dumpede..
    Han afbrød mig også under kørslen (man ska kører til 3 adresser man ska finde i kort eller ud fra hovedet) og sagde jeg kørte jo perfekt, og at vi bare ku trille hjem for jeg havde bestået..

• #28   7. sep 2011 Skarv! ! Nu ved jeg ikke om reglerne er ændret de sidste år men da jeg tog taxa kort for nogen år siden var der ikk flere spørgsmål om bilen som man kan risikere ved den alm. køre prøve

Fik 3 adresser hvorfra den 3. var politistationen også havde jeg kortet .

Hvis man tydeligt viser man har overskud i kørslen så bliver de altid glade for en

Køreprøven til alm. bil varede under 15 min.. skule ikke engang lave en paralelos

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#29   7. sep 2011 Min nye tid er den 3 oktober først, det er lidt sørgeligt.
    Min køreprøve varede omkring 30 minutter i kørsel i sig selv, min køre lære var også lidt overrasket

• #30   7. sep 2011 Min køreprøve var at kører ud på motorvejen, rundt om kolding og ned på politistationen.. Og ku parkere hvor jeg ville.. Rimelig nemt smiley

Min køreprøve til befordring var stort det samme og efter motorvejen sku jeg kører til de 3 adresser.. Da jeg sku finde den første kiggede jeg ikk engang i kortet.. Og da jeg hellere ikk gjorde det ved nr 2 kiggede han lidt.. Sagde jeg kendte byen rigtig godt (men ikk at det var ude i 2 områder hvor jeg kom rigtig meget og boede i det ene) og så sagde han vi kører bare ned på politistationen for du har bestået.. Kæft en smil jeg havde på..

Men det var også fordi første prøve var i Århus hvor jeg slet ikk kender nogen veje men det gik meget godt.. Og så nr 2 vej var der fejl i kortet og det dumpede jeg på.. Lidt irreterende.. Men så fik jeg lov til at tage den i Kolding som jeg kender ud og ind og det var sku lækkert smiley

• #31   7. sep 2011 Man B .. kommer helt an på hvordan man køre

Er der f.x. noget som motorsagkyndige syntes du har lidt problemer med så skal man gerne igennem den ting et par gange også tager det hurtig lidt længere tid.... Kan man derimod mærke at det her har du sku styr på så kan vi godt hoppe noget af det over også tager det kortere tid

Til alm køreprøve havde vi motorrummet oppe i omkring 30 sek.. Så havde jeg egentlig fortalt hvad der var hvad

Køreturen var heller ikke ret lang... Sad egentlig og hyggesnakkede med motorsagkyndige
    Parallel parkering var vi ikke igennem.. Enste parkering jeg lavede var på politistationen

Enste bemærkning til kørslen var at det nogen steder gik lige hurtig nok

Turen var vel max 15 min

Søster tog kortet på ca samme tid.. Der brugte der 5-10 min på P pladsen med div snak før de kørte og hun var hele møllen igennem .. Flere bakkestart parallel parkering und alles. hun bestod dog men der var et par kommentare fra motorsagkyndige.. Den dag idag frygter jeg stadig at køre med hende

• #32   7. sep 2011
    Skarv! ! Lyder næsten som min taxa prøve som sjovt nok også var i Kolding

Jeg var dog ikke på motorvej kun inde i byen.. Første adresse var en kammerats (C.F tigtensvej) .. Nummer 2 var kløvervej 23 .. Min mutter boede da i 21
    3. adresse var politi stationens

Ok jeg har kørt en del pizza ud i Kolding og boet der eller i nærheden hele livet på det tidspunkt + jeg tog alm kort + taxa kort på 1½ mdr ved same kørelære så mine køretimer til alm. kort blev jo kørt derefter bla. fik jeg div fælder afvide som der kunne blive brugt

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#33   7. sep 2011 Tog også omkring 30 sek til et minut da vi åbnede motorrummet, hehe.

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#34   7. sep 2011 men det er som sagt sørgeligt at der er et helt månede til at jeg kan prøve igen

• #35   7. sep 2011 Jeg var slet ikk ude i motoren under den alm kørerprøve.. Han spurgte om bremsesystemet med pedal og håndbremse..
    Til befordring er der flere ting der ska igennem så det tog 2-3 min..

Jeg havde en adresse ude i bramdrupdam og en ude i strandhuse (hvor jeg har boet hele mit liv) så da vi var på vej derud og kom til OK tanken så sagde han okay du har bestået, la os komme hjem til politistationen.. Hæ hæ smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#36   7. sep 2011 Nice, der ude der bestemmer i selv hvor i skal køre hen ? Her inde i københavn laver de ruten..

• #37   7. sep 2011 De bestemmer også hvor man ska kører hen..

Højre venstre højre ligeud smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#38   7. sep 2011 "Jeg havde en adresse ude i bramdrupdam og en ude i strandhuse (hvor jeg har boet hele mit liv) så da vi var på vej derud "

• #39   7. sep 2011 jeg tog det lille erhverv samtidig med mit bus kort og det store erhverskort.
    bestod det hele første gang (osse almindelig)
    til det almindelige havde køresagkyndige ingen spørgsmål og jeg fik af vide at jeg skulle sætte farten lidt op.

til det lille erhverv var der nok 2 min spørgsmål og så 2 adresser, og tilbage igen. ingen anmærkninger der,

og bus var der nok 5-7 min (føltes som ½ time) og så bare trille lidt rundt, intet med adresser til det store erhvervskort. 1 påtale og det var fordi jeg lige snittede en kantsen med baghjulet da jeg svingede til højre ved et skarpt sving.

• #40   7. sep 2011 Det var nogle han sagde.. Det jeg mener med at "jeg havde" smiley

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#41   7. sep 2011 Nåå, sorry heh, var ikke lige med.
    Men nice nok da, det er også rart med en flink prøvesagkyndig smiley
    Kan dog slet ikke komme mig over at jeg skal vente en månede næsten.. syntes det er helt til grin.

Kommentér på:
Dumpet køreprøve

Annonce