{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk-sommerdæk-helårsdæk?
  • #1   25. okt 2016 Hvis hun kører de 6000km når der ingen sne eller sjap er på vejene, så kan hun godt nøjes med blot sommerdækkene..

men ellers så er helårsdæk et udmærket kompromis..

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   25. okt 2016 conti vinter dæk når hun ikke køre mere end det hun gør

• #3   25. okt 2016 mirza a

der vil selvfølgelig komme sne og sjap som der gør hvert år

• #4   25. okt 2016 Jt.. ja selvfølgelig vil der det.. men hvis din mor ikke er afhængig af bilen i de 10-15 dage om året hvor der er sne og sjap og kan lade bilen stå, så kommer hun jo ikke til at køre i sne og sjap..

Vi kan jo ikke vide om hun er afhængig af bilen 70km hver søndag året rundt.. eller om hun blot bruger den en gang i mellem for at besøge familien, men godt kan springe besøget over når vejret er dårligt...

• #5   25. okt 2016 det er da bedre at køre vinterdæk hele året så, hvis det er nødvendigt?

• #6   25. okt 2016 Personligt synes jeg helårsdæk er noget møj, de støjer om sommeren og holder ikke fast om vinteren, jeg havde købt en sæt gode vinter dæk til den, det er ikke værd at spare på dæk, det er den eneste kontakt der er med vejen...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #7   25. okt 2016 Vinterdæk om sommeren er næsten lige så farligt som sommerdæk om vinteren.. Gummiblandingen opføre sig virkelig underligt, når det udsættes for 20-30 graders varme..
    FDM har vidst en test der viser hvor dårlige vinterdæk er om sommeren.
    + Et eller andet tysk institut har også testet det smiley

Så helårs dæk er det "bedste" hvis man skal kunne klare sig med et sæt dæk.. Men det er ikke dæk der er gode og sommeren eller vinteren, de er bare dæk der kan klare begge dele bedre end de forkerte til årstiden

Husk at 2 sæt dæk holder dobbelt så langt som et.. Så de små penge man kan købe vinterdæk for, det er det hele værd i min verden smiley

• #8   25. okt 2016 Men med 2 sæt bliver de rådne langt før de bliver slidt med de få km der køres

• #9   25. okt 2016 Eneste ulæmpe jeg har oplevet ved at kører vinterdæk hele året er lidt mere larm om sommeren.

• #10   25. okt 2016 Må nu give piraten ret, de griber ikke så godt i vejen som gode sommer dæk, men det er HELT sikkert bedere med vinterdæk om sommeren end omvendt, men de larmer og bliver hurtigere slidt. smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   25. okt 2016 det handler om 1 meter ved 80 km i timen hvis vi taler om kvali dæk

conti vinterdæk siger intet om sommeren har dem selv på en aygo

• #12   25. okt 2016 Helårsdæk er halvdårlgt både sommer og vinter. MIt forslag er sommerdæk hele året, Begrundelse er, at den sansynligvis vil køre mest om sommeren,og med udgangspunkt i de sidste vintre har der ikke været det store behov for vinterdæk. Vinterdæk slides hurtigt ved sommerbrug, sommerdæk står ikke så godt fast om vinteren, men 2 hold dæk, som er optimalt, vil rådne op før de er slidt op smiley Mit foreslag er Uniroyals regnvejrsdæk som helårs, når dem,du har nu er slidt op

• Jim R
    Jim R Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 29
    #13   25. okt 2016 MICHELIN CrossClimate kunne være en løsning.

• #14   25. okt 2016 Hun skal bare have nogle gode sommerdæk..godt med mønster altid, skift dem oftere, den ene dag eller to om vinteren der ligger bunker af sne kan hun bare lade bilen stå.. svære er det ikke...
    Men ellers hedder det helårsdæk... de er ganske glimrende

• #15   25. okt 2016 Det er en gammel skrøne at helårsdæk ikke dur.
    FDM har også lavet en test af helårsdæk, som viser at de kan klare sig ganske godt.
    Med 6000 km om året ville jeg slet ikke være i tvivl, helårsdæk er det rigtige valg. Alt andet vil være overkill. Goodyear vector, eller den nye Michelin.

• #16   26. okt 2016 Jeg har krydset fjeld i snevejr på helårs dæk og RWD... Det står egentlig ganske fornuftig fast

I din profil står du til at være 40.. Din mutter er vel så 60 .. Ellere mere med et 6000km behov.... Køre hun tidelig morgen i vinterhalvår eller når der ligger sne ?
    Er svaret nej så sommer eller helårs ..
    Køre hun i sne eller tidelig vintermorgen .. Ja vinterdæk hele året..
    Med 6000km i året er der dæk til mindst 2 år selvom det er snot bløde vinterdæk..
    Forskellen i vejgreb/bremselængde på sommer/vinter dæk er ubetydeligt når man ellers køre normalt pænt

Kommentér på:
Vinterdæk-sommerdæk-helårsdæk?

Annonce