{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pava eller Dinitrol?
  • #1   17. nov 2016 Suvo er med olie og det virker.

  • #2   17. nov 2016 Uha det er der mange meninger om! Tror faktisk ikke det ene er bedre end det andet.
    Men en god ide at få gjort uanset hvad man vælger.


  • #3   17. nov 2016 Suvo

  • #4   17. nov 2016 suvo..

  • #5   17. nov 2016 Det er som at vælge religion...
    nogen ka li det ene og nogen det andet..
    Tag ned og snak med dem og hør hvad de kan gøre for dig...og beslut dig...
    Tror derudover aldrig at derned rust garanti har været i brug..
    Derudover så afhænger det også om hvor lang tid du regner med at beholde din bil..
    Derudover alderen på din bil.... og mængden af rust i forvejen... er der rust så bedres det ikke af at smøre noget ovenpå..


  • #6   17. nov 2016 Har bare læst om så mange der får noget lavet prof og så er det ikke godt nok alligevel. Vil helst gerne være sikker på, at det er et ordenligt sted første gang.

  • #7   17. nov 2016 Det er forskelligt fra center til center.

    Det er afgørende for at dem der behandler bilen at de behandler den korrekt.


  • #9   17. nov 2016 Det er lige gyldigt hvad du vælger, du har bare valgt den forkerte årstid.

    Men måske du skal søge på nogle af alle de indlæg der allerede er herinde, og danne dig din egen mening.


  • #10   17. nov 2016 Suvo, men den forkerte årstid

  • Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 77
    #11   17. nov 2016 Dinitrol

  • #12   17. nov 2016 Hvad er der galt med Tectyl? Det er et velkendt og anerkendt produkt, men i sidste instans er det lidt som at spørge hvilket bilmærke man skal vælge.
    Svaret er: Du skal vælge det der passer dig bedst. Pris og kvalitet hører sammen, så kig grundigt på hvad du betaler for. Er det "kun" undervognen der bliver blæst over, eller får den også hulrumsbehandling og med hvad? Nogle produkter indeholder en voks, der klæber sig til metalflader og beskytter længe.


  • #13   17. nov 2016 Hvilken bil?
    Er den ny eller gammel.

    Hbis den er ny ville jeg snakke med mærkeforhandlene eks ringe til 3-4 Seat (hbis det en Seat) forhandlere og høre hvad de anbefaler. Så kan man let se om de har en aftale med den lokale behandler eller om de alle er enige om et bestemt produkt.
    Og så ville jeg undersøge hvem der laver det bedste stykke arbejde der efter.


  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #14   17. nov 2016 dinitrol afmonterer inderskærme , det gør de andre ikke....

  • #15   17. nov 2016 Suvo afmontere inderskærme.

  • #16   17. nov 2016 Det er i alt fald ikke alle suvo centre der gør det...
    Har lige haft en bil inde hvor de havde boret huller i plast inderskærmene for at få pøset lidt sovs derind. Absolut intet værd.

    Men som skrevet handler det mere om stedet end om produktet.

    Personligt er jeg dig til dinitrol. Det bliver ikke tørt som de andre, hvor de begynder at falde af i flager. Derudover har det ikke tendens til at rende lige så meget ud over det hele + det er ikke sort men brunt.


  • #17   17. nov 2016 Det er heller ikke alle dinitrol center der afmonter inderskærme, det hele handler om at finde et godt center med lidt faglig stolthed, det er mere vigtig end mærket, nogen er svin hvor alt er sølet ind andre passer på og laver et pænt stykke arbejde

  • #18   17. nov 2016 Kan se delte meninger i kommentarerne, men der er ikke en der nævner et sted man skal holde sig fra, eller et anbefalet sted.
    - Nu kan jeg se der er andet end Dinitrol og Pava, og med det i tankerne har jeg brug for at få nogle anbefalinger, til et firma som leverer den bedste service.


  • #19   17. nov 2016 Generelt så kan man sige at du får hvad du betaler for.
    Får du tilbud fra 2 centre hvor den ene vil have 4000 og den anden 1800, så er der nok forskel på arbejdet smiley

    Mener også det er suvo der ikke vasker undervognen. De blæser den bare. Absolut intet værd, men bilen kan laves på een dag i stedet for 3.


  • #20   17. nov 2016 suvo i Skanderborg sprang over min vange bagerst, så den er bare blå ligsom bilen...

  • #21   17. nov 2016 Jesper så tag et kig på deres hjemmeside der står de vasker og tører

  • #22   17. nov 2016 Dinitrol,Pava sidder i klumper masser af rust indenunder.

  • #23   17. nov 2016 Ved pava ikke inde sammen med Mercedes tilbage da de solgte W210 ogW202-203
    Sealingen faldt af da pavaen opløste den.
    Så produktet er bestemt ikke ligemeget
    Har haft en Corolla med Suwo og der er også Marcasol. Så undersøg hvad bil der skal behandles og afmontere.selv alt det du mener bilen godt kan køre uden til og fra værkstedet.


  • #24   17. nov 2016 # 16
    suvo bliver heller ikke tørt


  • #25   17. nov 2016 Det kan det så godt gøre. Vi har en kunde med en Megane der er blevet sprøjet en gang om året fra ny med suvo. Og hver gang den er inde på liften så drysser det bare af den hver gang man slår på den. Skiftede bagbro på den for et års tid siden, der var mine sko 1 cm tykkere da jeg var færdig smiley

  • #26   17. nov 2016 Begge er gode valg muligheder, men hvis de ikke kommer ordenligt ind alle steder, så det lige meget hvad man vælger..

  • #27   17. nov 2016 Der er et par ting jeg mener er megetmisforstået godhed. 1. Behandle efter behov ikke bare blindt hvert andet år, dækker det gamle lag er der ingen grund til at vælte mere på. 2. Har aldrig forstået de steder der sjasker alt ind i rustbeskyttelse, der er intet jeg hader mere end at rode i maskinhuset på en bil og samtidig blive smurt ind i brun lort.
    Vores ny indkøbte Mondeo skal have en tur til foråret og det bliver enten dinitrol eller suvo, valget afgør hvem jeg er mest tryg ved, mærket er lige meget


  • #28   17. nov 2016 Hvad har årstiden med noget at gøre?

  • #29   17. nov 2016 pga fugten.. Men de fleste ordentlig steder har altså vatmeblæsere til at tørre den inden de sprøjter dem.. ved ihvertfald at at den lokale Suvo har et sådan anlæg.

  • #30   17. nov 2016 Eller dette fedt tror jeg køber noget til min golf næste år og gir i vanger og alle hul rum døre med mere.
    https://www.youtube.com/watch?v=VL6YHBamid8


  • #31   17. nov 2016 Jeg er glad for Dinitrol, men det er også fordi jeg ved at de centre jeg har benyttet har gjort et rigtigt godt forarbejde.

    Forskellen på selve produktet er ofte minimal..

    Pava de bruger lufttryk til at rense, mens Dinitrol bruger højttryksrenser og efterfølgende tørrer den.

    Der er også fotodokumentation på at de adskiller inderskærme mv.

    Så er de heller ikke stressede på centrene smiley


  • #32   17. nov 2016 Vox bliver tør og revner tror på olie eller fedt holder længer uden at forsvinde. Tænk på en gammel Disel traktor lige der hvor man fyldte diesel på var som ny.

  • #33   18. nov 2016 Buggi Boy og Erling j hvorfor er det den forkerte årstid ???

  • #34   18. nov 2016 morten b

    Fordi vejret er som det er, og de har været ude og salte..

    Selv om nogle firmaer damprenser, vasker undervognen, så mener nogen at de kommer til tørre med varme, men jeg har desværre ikke mødt nogen der har bilen til tørre i flere dage, da et par timer eller en dag ikke er nok til at alt fugt er væk i evt. vanger og så videre, ligeledes i døre og paneler hvor der evt. er drænhuller der kan være tilstoppede.

    Men hvilken behandling man vælger, må man jo sikre sig en garanti for kommende rust, og sikre sig den vej...
    Tror simpelthen ikke der er en behandling der er bedre end en anden, og slet ikke på ældre biler.


  • #35   18. nov 2016 Der er flere undersøgelser der viser at forskellen på det mærke man bruger er minimal. Det der har langt den største betydning, er hvor grundigt både forarbejde og udførelse gennemføres.

  • #36   19. nov 2016 Det vigtigeste er at den er ren og tør før den bliver behandlet , personlig bruger jeg Pava smiley

  • #37   20. nov 2016 dinitrol

  • #38   20. nov 2016 Buggyi Boy.

    Lige meget om det er sommer eller vinter så vasker de fleste bilen først, inder skærme og andre plast dele afmonteres og undervognen vaskes før bilen stilles til tørring og derfor kan man ikke sige at det er en fordel at undervognsbehandle når det er sommer frem for vinter da man starter med at gøre bilen våd.

    Eller som PAVA skriver om salt.

    Grunden til at biler ruster i Danmark skal imidlertid søges et helt andet sted. Den høje luftfugtighed og de skiftende temperaturer her i landet er den helt store synder, når det gælder bilrust. Denne høje luftfugtighed optræder specielt i sommerhalvåret, idet den varme luft kan indeholde væsentligt mere vand end den kolde luft ( for hver grad temperaturen stiger kan luften indeholde 8% mere vand ).




  • #39   20. nov 2016 morten b

    Som jeg skrev så kan de ikke tørre bilen, ordentligt.

    Om vinteren får du ikke noget til at tørre ligeså hurtigt som om sommeren.
    Om sommeren eller tidlig sommer, så er saltet væk, (næsten) salt binder vand.
    Om vinteren er alt ofte vådt, og alt er sprøjtet til med salt, og de højtryksrenser,. eller damprenser, og får vand = salt osv. ind i åbne huller i vanger osv. hvor der normalt IKKE kommer vand ved alm. brug af en bil,, og det kan de ikke nå at tørre væk.

    Jeg har selv været ved dinitrol, og ved pava., og dinitrol havde også varme der kom op fra gulvet, vi var nogle få stykker der arbejdede med det, jeg havde tjansen med at damprense, og kører bilen over hullet i gulvet hvor varmen kom op fra. længden var på ca. en meter.
    Bilerne stod der mellem 10 minutter til 15 minutter, inden de blev rykket til demontering., og derefter sprøjtet, og bagefter samlet, og oversprøjtet med petroeleum, og tørret af med en klud,så stod de blanke og fine i lakken, og kunderne var eldevilde, og troede vi have poleret bilerne.
    Alt i alt, var bilen inde i under 1 time, før den kom ud og stor til tørre UDENDØRS, både sommer og vinter, alt afhænig af hvornår den blev indleveret. så blev den først udleveret tidligst 24 timer senere.

    Ved pava dengang var den ikke i tørre, men blev direkte kørt ind, vasket og sprøjtet.
    Rigtigt mange af dem der var ansat begge steder var i løntilskud, ligesom sprøjtemanden var tillært, og dengang havde de ingen sprøjteskemaer, jo chefen og han var der aldrig, da havde have et sideløbende firma.

    De biler jeg har til rep, nu som er blevet sprøjtet ved pava idag foreksempel, har fået behandling på både kalibere og håndbremsekabler, samt abs ringe.
    Ved dinitrol afdækkede vi dog bremserne inden de blev sprøjtet.

    Men alt i alt, så pladsmæssigt og hvis arbejdet skal gøres ordentligt som alle påstår, så er der ikke mange steder hvor de har pladsen og faciliteterne til det, med det antal biler de tager ind dagligt for tiden.

    På er værksted jeg arbejdede engang, for nogle år siden, kom bilen om aftenen, fordi den skulle behandles, og pava kom og hentede den 7,30 - 8,00 om morgenen, sammen med andre biler på traileren, og de kom tit retur lige før vi gik til midagspause, og så kunne kunderne afhente dem om aftenen.

    Men det er bare min erfaring, og når så mange kunder booster branchen, 1 måned efter der er saltet på vejene, så bliver firmaerne overbooked, og de kan simpelthen ikke nå at gøre deres arbejde ordentligt i vintermånederne, uanset hvilket firma man vælger, derfor kan det være ligegyldigt hvad man vælger.

    En hel anden ting, er jo idag, at mange bilmærker har rustgarantier, der er ret så lange, i forhold til da jeg startede i branchen i sin tid, ved undervognsbehandling, så hvorfor behandle, da der jo ikke er mange der har deres biler så længe, og mange leaser jo deres biler idag.

    Du må gerne have din holdning og erfaring, men det ændre jo ikke min... ,-)


  • #40   20. nov 2016 tror der er sket meget siden du arbejde med det.. har arbejdet med det a flere omgange, og må sige at jeg aldrig har sprøjtet bilen samme dag den er vasket, min 24 timer efter vask blir den sprøjtet.. og det er med blæs og varme fra bunden af.

  • #41   20. nov 2016 Søren
    jeg arbejder dagligt med biler og ser det hver gang jeg har en bil inde der har fået en behandling.
    Vores lokale pava mand, kan have 3-4 gange så mange biler igang på samme dag, som han overhovedet har plads til.
    dagligt. de skal jo tjene penge, og det er hvert år i vintertiden.
    der er OVER FULLBOKED alle ugens 7 dage, i denne tid.
    Men måske han har en husaftale med automester lige ovetfor, når kunder skal have nye bremser kort tid efter, fordi bremser sætter sig fast pga, alt for meget sprøjt de forkerte steder på bilen.


  • #42   20. nov 2016 Buggi Boy.

    Lyder ikke til at man skal bruge nogen af de steder du snakker om og en skam der er så mange der ingen faglig stolthed har.

    Jeg bruger altid kun firmaer jeg stoler på og har lige fået undervogns behandlet min bil ved Mercasol og de skulle have den fra Onsdag morgen til Fredag kl12.00, bor 200 m fra dem og min bil stod ikke uden for morgen eftermiddag eller aften og da jeg hentet den stod den i opvarmet rum og kan tydligt se at mine bremser har været dækket til.

    Er ikke i tvivl om at der er nogen der gør som du skriver men der er nu os mange der udføre et ordenligt stykke arbejde.



  • #43   22. nov 2016 Jeg har flere gange brugt suvo i køge. Det har jeg været fuldt tilfreds med og han er til at handle pris med indenfor rimelighedens grænser.

  • #44   22. nov 2016 Hvis du vil give penge for at få sikkerhed, kan du gå over FDM.
    Nogle centre har FDM tjek af tilfældige biler efter behandling; de må formodes at oppe sig for ikke at blive afsløret.
    MEN vil du betale, kan du jo vælge selv at få bilen tjekket af FDM...
    (Sådan cirka - jeg er ikke up to date)


  • #45   22. nov 2016 Det er vist ikke så meget hvad der bliver brugt .. Det er vel nærmere om det bliver gjort ordentlig... Bliver det ikke gjort ordentlig så holder det jo ikke uanset..

    Om ja Årstiden er forkert .. Havde det været for 1-2 mdr siden såe ... Efter 1. salt .. glem det indtil næste sommer..


Kommentér på:
Pava eller Dinitrol?

Annonce