Pava eller Dinitrol? {{forumTopicSubject}}
Hvad er bedst at få lavet til bilen, Pava eller dinitrol?
Vil gerne høre for og imod.
Hvor får man den bedste service og value for pengene?
Hvad er bedst at få lavet til bilen, Pava eller dinitrol?
Vil gerne høre for og imod.
Hvor får man den bedste service og value for pengene?
Spar penge på din forsikring
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 352
Men en god ide at få gjort uanset hvad man vælger.
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 169 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 835
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 49 Biler: 29 Emner: 128 Svar: 661
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 6 Svar: 70
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 171
Det er afgørende for at dem der behandler bilen at de behandler den korrekt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men måske du skal søge på nogle af alle de indlæg der allerede er herinde, og danne dig din egen mening.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
aug 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 77
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Svaret er: Du skal vælge det der passer dig bedst. Pris og kvalitet hører sammen, så kig grundigt på hvad du betaler for. Er det "kun" undervognen der bliver blæst over, eller får den også hulrumsbehandling og med hvad? Nogle produkter indeholder en voks, der klæber sig til metalflader og beskytter længe.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Er den ny eller gammel.
Hbis den er ny ville jeg snakke med mærkeforhandlene eks ringe til 3-4 Seat (hbis det en Seat) forhandlere og høre hvad de anbefaler. Så kan man let se om de har en aftale med den lokale behandler eller om de alle er enige om et bestemt produkt.
Og så ville jeg undersøge hvem der laver det bedste stykke arbejde der efter.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Har lige haft en bil inde hvor de havde boret huller i plast inderskærmene for at få pøset lidt sovs derind. Absolut intet værd.
Men som skrevet handler det mere om stedet end om produktet.
Personligt er jeg dig til dinitrol. Det bliver ikke tørt som de andre, hvor de begynder at falde af i flager. Derudover har det ikke tendens til at rende lige så meget ud over det hele + det er ikke sort men brunt.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 6 Svar: 70
- Nu kan jeg se der er andet end Dinitrol og Pava, og med det i tankerne har jeg brug for at få nogle anbefalinger, til et firma som leverer den bedste service.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Får du tilbud fra 2 centre hvor den ene vil have 4000 og den anden 1800, så er der nok forskel på arbejdet
Mener også det er suvo der ikke vasker undervognen. De blæser den bare. Absolut intet værd, men bilen kan laves på een dag i stedet for 3.
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 858
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Sealingen faldt af da pavaen opløste den.
Så produktet er bestemt ikke ligemeget
Har haft en Corolla med Suwo og der er også Marcasol. Så undersøg hvad bil der skal behandles og afmontere.selv alt det du mener bilen godt kan køre uden til og fra værkstedet.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
suvo bliver heller ikke tørt
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Vores ny indkøbte Mondeo skal have en tur til foråret og det bliver enten dinitrol eller suvo, valget afgør hvem jeg er mest tryg ved, mærket er lige meget
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 6 Svar: 70
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 49 Biler: 29 Emner: 128 Svar: 661
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
https://www.youtube.com/watch?v=VL6YHBamid8
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Forskellen på selve produktet er ofte minimal..
Pava de bruger lufttryk til at rense, mens Dinitrol bruger højttryksrenser og efterfølgende tørrer den.
Der er også fotodokumentation på at de adskiller inderskærme mv.
Så er de heller ikke stressede på centrene
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Fordi vejret er som det er, og de har været ude og salte..
Selv om nogle firmaer damprenser, vasker undervognen, så mener nogen at de kommer til tørre med varme, men jeg har desværre ikke mødt nogen der har bilen til tørre i flere dage, da et par timer eller en dag ikke er nok til at alt fugt er væk i evt. vanger og så videre, ligeledes i døre og paneler hvor der evt. er drænhuller der kan være tilstoppede.
Men hvilken behandling man vælger, må man jo sikre sig en garanti for kommende rust, og sikre sig den vej...
Tror simpelthen ikke der er en behandling der er bedre end en anden, og slet ikke på ældre biler.
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 245
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 129
maj 2016
Følger: 24 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
Lige meget om det er sommer eller vinter så vasker de fleste bilen først, inder skærme og andre plast dele afmonteres og undervognen vaskes før bilen stilles til tørring og derfor kan man ikke sige at det er en fordel at undervognsbehandle når det er sommer frem for vinter da man starter med at gøre bilen våd.
Eller som PAVA skriver om salt.
Grunden til at biler ruster i Danmark skal imidlertid søges et helt andet sted. Den høje luftfugtighed og de skiftende temperaturer her i landet er den helt store synder, når det gælder bilrust. Denne høje luftfugtighed optræder specielt i sommerhalvåret, idet den varme luft kan indeholde væsentligt mere vand end den kolde luft ( for hver grad temperaturen stiger kan luften indeholde 8% mere vand ).
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Som jeg skrev så kan de ikke tørre bilen, ordentligt.
Om vinteren får du ikke noget til at tørre ligeså hurtigt som om sommeren.
Om sommeren eller tidlig sommer, så er saltet væk, (næsten) salt binder vand.
Om vinteren er alt ofte vådt, og alt er sprøjtet til med salt, og de højtryksrenser,. eller damprenser, og får vand = salt osv. ind i åbne huller i vanger osv. hvor der normalt IKKE kommer vand ved alm. brug af en bil,, og det kan de ikke nå at tørre væk.
Jeg har selv været ved dinitrol, og ved pava., og dinitrol havde også varme der kom op fra gulvet, vi var nogle få stykker der arbejdede med det, jeg havde tjansen med at damprense, og kører bilen over hullet i gulvet hvor varmen kom op fra. længden var på ca. en meter.
Bilerne stod der mellem 10 minutter til 15 minutter, inden de blev rykket til demontering., og derefter sprøjtet, og bagefter samlet, og oversprøjtet med petroeleum, og tørret af med en klud,så stod de blanke og fine i lakken, og kunderne var eldevilde, og troede vi have poleret bilerne.
Alt i alt, var bilen inde i under 1 time, før den kom ud og stor til tørre UDENDØRS, både sommer og vinter, alt afhænig af hvornår den blev indleveret. så blev den først udleveret tidligst 24 timer senere.
Ved pava dengang var den ikke i tørre, men blev direkte kørt ind, vasket og sprøjtet.
Rigtigt mange af dem der var ansat begge steder var i løntilskud, ligesom sprøjtemanden var tillært, og dengang havde de ingen sprøjteskemaer, jo chefen og han var der aldrig, da havde have et sideløbende firma.
De biler jeg har til rep, nu som er blevet sprøjtet ved pava idag foreksempel, har fået behandling på både kalibere og håndbremsekabler, samt abs ringe.
Ved dinitrol afdækkede vi dog bremserne inden de blev sprøjtet.
Men alt i alt, så pladsmæssigt og hvis arbejdet skal gøres ordentligt som alle påstår, så er der ikke mange steder hvor de har pladsen og faciliteterne til det, med det antal biler de tager ind dagligt for tiden.
På er værksted jeg arbejdede engang, for nogle år siden, kom bilen om aftenen, fordi den skulle behandles, og pava kom og hentede den 7,30 - 8,00 om morgenen, sammen med andre biler på traileren, og de kom tit retur lige før vi gik til midagspause, og så kunne kunderne afhente dem om aftenen.
Men det er bare min erfaring, og når så mange kunder booster branchen, 1 måned efter der er saltet på vejene, så bliver firmaerne overbooked, og de kan simpelthen ikke nå at gøre deres arbejde ordentligt i vintermånederne, uanset hvilket firma man vælger, derfor kan det være ligegyldigt hvad man vælger.
En hel anden ting, er jo idag, at mange bilmærker har rustgarantier, der er ret så lange, i forhold til da jeg startede i branchen i sin tid, ved undervognsbehandling, så hvorfor behandle, da der jo ikke er mange der har deres biler så længe, og mange leaser jo deres biler idag.
Du må gerne have din holdning og erfaring, men det ændre jo ikke min... ,-)
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 49 Biler: 29 Emner: 128 Svar: 661
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jeg arbejder dagligt med biler og ser det hver gang jeg har en bil inde der har fået en behandling.
Vores lokale pava mand, kan have 3-4 gange så mange biler igang på samme dag, som han overhovedet har plads til.
dagligt. de skal jo tjene penge, og det er hvert år i vintertiden.
der er OVER FULLBOKED alle ugens 7 dage, i denne tid.
Men måske han har en husaftale med automester lige ovetfor, når kunder skal have nye bremser kort tid efter, fordi bremser sætter sig fast pga, alt for meget sprøjt de forkerte steder på bilen.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
Lyder ikke til at man skal bruge nogen af de steder du snakker om og en skam der er så mange der ingen faglig stolthed har.
Jeg bruger altid kun firmaer jeg stoler på og har lige fået undervogns behandlet min bil ved Mercasol og de skulle have den fra Onsdag morgen til Fredag kl12.00, bor 200 m fra dem og min bil stod ikke uden for morgen eftermiddag eller aften og da jeg hentet den stod den i opvarmet rum og kan tydligt se at mine bremser har været dækket til.
Er ikke i tvivl om at der er nogen der gør som du skriver men der er nu os mange der udføre et ordenligt stykke arbejde.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
Nogle centre har FDM tjek af tilfældige biler efter behandling; de må formodes at oppe sig for ikke at blive afsløret.
MEN vil du betale, kan du jo vælge selv at få bilen tjekket af FDM...
(Sådan cirka - jeg er ikke up to date)
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Om ja Årstiden er forkert .. Havde det været for 1-2 mdr siden såe ... Efter 1. salt .. glem det indtil næste sommer..
Pava eller Dinitrol?