{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Km tal ved Toldsyn {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg har kig på en bil der er importeret. Ved toldsynet var km tallet 150.000 km, men ved sidste syn omkring 100.000 km.

Jeg har ikke tænkt mig at hænge vedkomne ud men søger jeres hjælp til at finde ud af om jeg skal gå langt udenom den. Ejer siger han har dokumentation på km tallet passer. Den har nu kørt cirka 120.000km.

Derfor er der nogen herinde der rent faktisk har forstand på import og km tal?

Jeg har ikke modtaget dokumentation endnu men vil høre ad herinde om der er nogen der har forstand på import og om der kan være en god forklaring på km tallet ved toldsyn og et lavere km tal ved sidste syn?

På forhånd tak

Mvh

Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Km tal ved Toldsyn
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.598
    #1   23. nov 2016 Forklaringen på højere km ved toldsyn, er at personen ville spare penge på reg attesten..
    En bil der har kørt 150.000km koster mindre i afgift end en med 100.
    Det er yderst normalt at fuske på den måde


  • #3   23. nov 2016 Tak for svar Bp Piraten.

    Det burde ikke være muligt at gøre det på den måde men kan godt se fidusen. Så hvis bilen har rent faktisk har kørt lad os sige 50.0000 km ved toldsyn så kan man skrue op for km tallet for at få billigere afgift?

    Gad vide hvad ellers ejer så ikke fortæller? Virker ikke specielt ærligt desværre smiley


  • #4   23. nov 2016 Det er meget brugt. Især på biler der efter skats overbevisning har "kørt for lidt i forhold til deres alder". Hvis de ikke mener den har kørt nok, så får man KM-straf pr. automatik.

    Det er selvfølgelig farligt til en vis grænse at gøre da det er dokument falsk overfor staten, men der er ikke mange der bliver taget i det.

    Som altid vil jeg se på bilen og vurdere hvilket KM-tal der passer bedst til den. Sælger kan jo godt have været ærlig omkring det.. smiley


  • #5   23. nov 2016 Min Silvia har ved toldsyn i 07 kørt 340000km Ca, og bilen har endnu ikke rundet 100000km i den virkelige verden, så jo det er sgu meget normalt. Havde gået 72000km i 09 da jeg købte den, men med et Nismo instrument der viste 37000km. Der kunne tidligere være en hel del at spare ved flere kørte km ang afgiften ved import.

  • #6   23. nov 2016 Mange tak for svar drenge smiley

  • #7   23. nov 2016 Den kan også have fået skiftet instrumentbrættet undervejs.

  • #9   24. nov 2016 Husk lige at for det første er det ulovlig , for det andet er bilen mindrer vær når der først er problemer med km. Tal , og det følger bilen altid et eller andet sted i it-systemet og vil altid kunne tilbage spores til en engang smiley

Kommentér på:
Km tal ved Toldsyn

Annonce