{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Veteran og afgift {{forumTopicSubject}}

Og ja har søgt og kikket på skat .. Det var bare endnu mere forvirrende

Bilen er 35+år (1971 model)

"""Når registreringsafgiften skal beregnes, nedskrives den afgiftspligtige værdi til 40%. Herefter beregnes registreringsafgiften ud fra 105/180% skalaen som ved nye biler"""

Altså bilens nypris .. Vi siger 10.000 for nemhedens skyld

40% af det .. altså 4000 også bliver afgiften 105% af det da det er under 80.000 ? ..

Er det sådan den skal forståes eller er jeg gal på den ?

Blevet tilbudt en "billig" trabant som PT er regget på polske plader og lure lidt på hvad det egentlig ville koste at få den på DK skilte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran og afgift
  • #1   1. dec 2016 Husk at det er bilens nypris UDEN afgift.

• #3   1. dec 2016 Jacob R .. Dvs er nyprisen under den der skil pris så er der ingen afgift .. Eller?

Syntes det er meget forvirrende det der står på skat

Ved ny prisen på såen fætter i 63 var 9900.- MED afgift Så det kan dælme ikk være mange basseøre der skal betales

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 695
    #5   1. dec 2016 #4
    Det skiller i 1984.
    Dog kunne forhandler, der havde biler på lager, få lov til at registrere dem på dispensation.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 695
    #7   1. dec 2016 Det var en henledning til, at man faktisk kan finde totakter registeret senere end 1984, i Danmark.

• #8   1. dec 2016 Jeg var bilforhandler tilbage mellem 1965 og 1986, jeg har aldrig hørt om en skilpris, hvoraf der ikke betaltes afgift.
    Dengang var afgiften 105% af de første ca. 100.000 og 156% af prisen over 100.000. Den høje afgift blev forhøjet på et tidspunkt i 1970'erne.
    Når en bil på 35+ år gammel, betales 40% af den oprindelige afgift. Afgiftsbeløbet reguleres op eller ned ift. det officielle benzinforbrug.
    Jeg husker ikke noget om, at 2 taktsmotorer blev forbudt på et tidspunkt, men det er vist rigtigt, at Trabandt og Wardburg stoppede med at blive solgt i DK.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #11   1. dec 2016 Nu hader jeg selv de typer der løber med rygter i forumtråde, men jeg har også hørt noget om at der er nogen totaktere der ikke kan indregistreres længere når man importerer/nyregistrerer, kan dog ikke lige henvise til regler eller noget i den dur.. men det bør du altså lige undersøge til bunds!

Under alle omstændigheder kan det absolut ikke være meget der evt. skal betales i afgift!

• #12   1. dec 2016 Den med forurening havde jeg ikkelige tænkt på .. Der skal jo olie i benzinen så den ryger jo lidt

Men den er jo 20 år ældre som en 80er bil (1963 jeg kikker på) så de der 84/86er regler burde jeg jo ikke skulle tænke på

Prisen i 63 var iøvrigt 9900.- MED afgift .. Så det kan fisme ikke være mange basseøre der skal betales

Kommentér på:
Veteran og afgift

Annonce