Veteran og afgift {{forumTopicSubject}}
Og ja har søgt og kikket på skat .. Det var bare endnu mere forvirrende
Bilen er 35+år (1971 model)
"""Når registreringsafgiften skal beregnes, nedskrives den afgiftspligtige værdi til 40%. Herefter beregnes registreringsafgiften ud fra 105/180% skalaen som ved nye biler"""
Altså bilens nypris .. Vi siger 10.000 for nemhedens skyld
40% af det .. altså 4000 også bliver afgiften 105% af det da det er under 80.000 ? ..
Er det sådan den skal forståes eller er jeg gal på den ?
Blevet tilbudt en "billig" trabant som PT er regget på polske plader og lure lidt på hvad det egentlig ville koste at få den på DK skilte
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.449
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.910
Syntes det er meget forvirrende det der står på skat
Ved ny prisen på såen fætter i 63 var 9900.- MED afgift Så det kan dælme ikk være mange basseøre der skal betales
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 697
Det skiller i 1984.
Dog kunne forhandler, der havde biler på lager, få lov til at registrere dem på dispensation.
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 697
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Dengang var afgiften 105% af de første ca. 100.000 og 156% af prisen over 100.000. Den høje afgift blev forhøjet på et tidspunkt i 1970'erne.
Når en bil på 35+ år gammel, betales 40% af den oprindelige afgift. Afgiftsbeløbet reguleres op eller ned ift. det officielle benzinforbrug.
Jeg husker ikke noget om, at 2 taktsmotorer blev forbudt på et tidspunkt, men det er vist rigtigt, at Trabandt og Wardburg stoppede med at blive solgt i DK.
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
Under alle omstændigheder kan det absolut ikke være meget der evt. skal betales i afgift!
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.910
Men den er jo 20 år ældre som en 80er bil (1963 jeg kikker på) så de der 84/86er regler burde jeg jo ikke skulle tænke på
Prisen i 63 var iøvrigt 9900.- MED afgift .. Så det kan fisme ikke være mange basseøre der skal betales
Veteran og afgift