{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hvilken "luksus" VAN skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg arbejder til hverdag som overmontør i en el-installationsvirksomhed, jeg har igennem længere tid raslet rundt i en klassisk elektriker-varebil og har nu endelig fået lov til at finde mig en "rigtig" bil.

Men jeg er fuldstændig lost i forhold til hvad jeg skal vælge... Derfor håber jeg at I har nogle gode råd og erfaringer I vil dele med mig!?

Da vi har 2 børn, ville det være kanon hvis der er tre forsæder, omvendt er det ikke livsnødvendigt, da vi bor lige ved siden af institutionen og de snart kan komme og gå hjem selv!

Jeg vil selvfølgelig gerne have:
Automatgear
Fartpilot
Aircon
El-ruder og spejle
evt. parkeringssensor / bakkamera
og også meget gerne oliefyr, så jeg slipper for at skrabe ruder om morgenen.

Jeg glæder mig til at høre om I har nogle gode forslag eller hvad I vil foreslå...

Budgettet er forresten i omegnen af 100-150K kr., så den skal selvfølgelig være brugt med omkring 100K på klokken.

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken "luksus" VAN skal jeg vælge?
  • #1   13. dec 2016 Honda FR-V har 3 forsæder og lever op til de krav du stiller..

det er dog ikke nemt at finde en med aut gear.. men de findes..

• #2   13. dec 2016 Honda FR-V giver virkelig meget bil for pengene! Læste i deres Honda-blad at en diesel havde kørt 700.000 km uden problemer her i dk. Man kan sikkert få en spækket model til noget under 80.000 kr? smiley

• #3   13. dec 2016 mercedes Vito med v6 Diesel i de kan fås med hele pakken

• #5   13. dec 2016 Jeg vil også sige en Mercedes Vito. Når man kommer ud over de helt billige håndværker-modeller, så bliver kabinen i dem faktisk ret fin og dejlig. De findes i tre trin - billig håndværker-plastic (de fleste), almindelig god og blød model med bedre finish og materialer, og så den helt store luksus version, som er ret sjælden.

V6 CDI'eren har jeg aldrig prøvet, men den skulle være fin. I firmaet har vi en 164hk version, som jeg vil sige gør det ganske ok, men V6'eren ville da klart være federe!

Hvis du er lidt høj/lang i det, så kunne man af ny vælge en alternativ ladrums-adskillelse, der giver mulighed for at køre forsæderne længere tilbage - det er ret lækkert, da std væggen, er lidt til den korte side.

• #6   13. dec 2016 Hmm, hvor meget plads skal du bruge i varerummet som overmontør?
    For, hvis det ikke er ret meget, og de tre forsæder virkelig ikke er et must, så er der jo rigtig mange muligheder, f.eks. Mercedes R-klasse.

• #8   13. dec 2016 Nu kiggede jeg lige lidt på det, og de hedder enten standard eller comfort de forskellige Vito kabinemodeller.

F.eks. denne - http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-ekskl-moms/mercedes/vito-116/22-cdi-comfort-aut/3042783

• #9   13. dec 2016 vianoen er også et bud dov ikke med bænk og det er vitoen med glas vinduer og normalt med bagsæder men tit er de også her hjemme som gulpladebiler smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #10   13. dec 2016 Vito 116 eller 220 cdi med automatgear. Jeg har selv haft fornøjelsen af at køre ca 70.000 km i en 116'er med automatgear, det findes ikke ret meget bedre som varevogn. De trækker ret godt og følger rigtig godt med, både på landevej og motorvejen. Hvis jeg selv kunne vælge, blev det sådan en uden tvivl

• #11   14. dec 2016 Tak for alle budene indtil videre! smiley Vito bliver desværre nok lidt for stort og varebilsagtigt?...
    I princippet ville en stationcar fint kunne dække mit pladsbehov bagi... jeg skal kun have lidt standard værktøj, lidt kabler og en stige med! lejlighedsvist skal jeg også have et par papkasser med stumper til drengene! Som sagt er de tre sæder ikkenet ultimativt krav, men det ville være meget fedt at kunne hente begge unger med hjem efter arbejde... smiley

• #12   14. dec 2016 Hvad med en GLK? http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/mercedes/glk220/22-cdi-aut-4-m-be-van-5d/3108809

Så er du godt kørende på vejen såvel som offroad.

• #13   14. dec 2016 Den er godt nok også lækker!! smiley Men desværre nok en lille smule uden for økonomisk rækkevidde, de første par år! smiley

• #15   16. dec 2016 Tror du bliver træt af Opel's 1,7 diesel! En Tiguran køre rigtig fin, men det gør en ny Cactus også! Selvom jeg er Diehard VW fan, så ville jeg gå efter en helt ny bil , bare for at undgå andre mekaniske problemer. smiley

• #16   16. dec 2016 Lidt mere og du kunne købe den nye Pegouet 3008. Den er over klasse end den nu undgået Audi Q5 på kabine finish. Årets bil 2017

• #17   2. feb 2017 Hej allesammen, tak for alle jeres gode bud!! ??????
    Appelsinen faldt direkte ned i min turban og jeg fik alligevel en VW Tiguan 2,0 TDI (4x4) fra 2010 (selvom den i min chefs øjne var aaaaalt for dyr!!) ???? og hold da op det er en lækker bil! ;)B)?? den er proppet med udstyr og jeg nyder det i fulde drag hver eneste gang jeg kører rundt imellem opgaverne... <3??B)

Næste udfordring er selvfølgelig at "mer vil ha mer" og nu kan jeg ikke tænke på andet end hvor sprød den ville være med et lille BSR logo på smækken og 52 ekstra HK ??????

profilbillede
  • #18   2. feb 2017 Og så må jeg prøve at huske mig selv på at forummet ikke fatter IOS emojis... smiley

Kommentér på:
Hvilken "luksus" VAN skal jeg vælge?

Annonce