{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.495 visninger | Oprettet:

Renault Talisman - for og imod? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Da jeg snart kan se et ende på mit studie må suzukien snart videre til en anden ejermand efter 5 års tro service.
Jeg går lidt med blandede følelser vedrørende næste bilkøb, og mine øjne er faldet på den nye satsning fra Renault.

Mit andet udgangspunkt er en brugt Passat fra 2014 med samme mængde udstyr.
Er der nogen herinde som har erfaringer med Talismanden, siden der ikke er nogen af den model oprettet?
Min kæreste har selv en Clio, som jeg var stærkt positiv over.
Siden jeg var ude ved en forhandler og prøve den, har jeg ikke rigtigt kunnet få den ud af hovedet, da kører oplevelsen var meget positiv samt den havde det ønskede udstyr.

Vil der være andre biler i samme prisniveau, som kunne være lige så interessant?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Talisman - for og imod?
  • #1   4. jan 2017 Umiddelbart vil jeg sige nej, jeg synes personligt selv Talismanen er yderst vellykket!

Har brugt en del tid på at se på ny firmabil til min far, så ved ikke lige hvad der ellers skulle kunne konkurrere med den, i den prisklasse den ligger i. smiley

• #2   4. jan 2017 Det var nemlig præcist det samme udgangspunkt jeg er kommet frem til!
    Prisen ligger godt sammenlignet med Passaten, Mondeo'en osv.

Køreroplevelsen er den samme, hvis ikke bedre end den Passat jeg var ude og prøvekører, så det er absolut bilen jeg står mest fast på lige nu.

• #3   4. jan 2017 Passaten og mondeo'en er bare så pisse kedelig i forhold til en Talisman. Selv hvis man kigger på 2016 versionerne af passat og mondeo. smiley

Det eneste der fik min far væk, var den største motor var 160 diesel.

• #4   4. jan 2017 Kan man ikke også få en 200 hestes benziner? smiley

• #5   4. jan 2017 Inden de stereotype VW-fanatikere blander sig, og ytrer deres mangel på viden i form af "Ad, den er fransk. Jeg havde engang en 17 år gammel Renault der fejlede dit og at og aldrig har jeg skidt så tyndt...": Hvis holdbarheden matcher bare 75% af Talismanens forgænger Laguna III, så er bilen også på sigt et kært bekendtskab. Jeg er ikke i tvivl om, at min næste bil sandsynligvis bliver en Talisman

• #6   4. jan 2017 Jo, men det er jo stadig en 1,6 benziner med 200 Hk. smiley

Alle ved jeg er Die Hard VAG FANBOY, men mit største hage ved Talisman er dens motorprogram. Ikke at de er dårlige eller noget, men der er bare ikke den unikke.

• #7   4. jan 2017 Ohhh - de sælger ikke den 200 hk i dk...

• D D
    D D Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #9   4. jan 2017 Tænker at den har et heftigt værditab fra ny sammenlignet med f.eks. en Passat.

• D D
    D D Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #10   4. jan 2017 En oplagt udfordrer til en Talisman kunne vel være en Skoda Superb? Både på størrelsen og prisen ligger de vel rimeligt tæt?
    Jeg indrømmer dog at det ikke er noget som jeg har tjekket op på.

• #11   4. jan 2017 "Kom ud og se min nye talisman" det svinger bare.

• #12   4. jan 2017 Kia har lavet en stor luksus flyder alle talisman. Mere blads end super og uhyggeligt veludstyret
    Eneste hage jeg har ved Renault er at jeg få hovedpine af deres lugt af "ny bil" den er alt for kemikalsk.
    Magda har 6 og CX serien og ellers ved jeg ikke helt hvad der matcher den.

• #13   4. jan 2017 Talisman'en er en rigtig fin bil.
    Den har et super fedt og unikt design.
    I det hele taget er alle de nye Renaulter gode biler, som ikke er kedelige at kigge på.
    Ville klart tage den over en kedelig Passat med den sikre DK-pakke, til den sikre familiefar der vil have det som alle andre smiley

• #14   4. jan 2017 Med hensyn til værditabet er det ikke noget jeg for så forfærdenligt op i, da jeg ikke køber en bil som en investering, og skal have den mange år frem, da vi er oppe i den prisklasse.

Men kan forstå der er lidt blandede meninger, men med hensyn til skodaen har mine forældre den nye model Superb med en den mere udstyr end Talismanden og den endte på noget mere end den - og desværre en del over mit budget...
    Ellers en super fin bil, den bliver desværre bare for dyr.

Om den er fransk eller tysk er egentligt ens for mig. Hvor bilen oprindeligt er fra har ikke den store betydning for mig, da det er køreegenskaberne kombineret helhedsindtrykket som giver mig mest smiley

• #15   5. jan 2017 #7 Nej, Renault danmark har en kedelig tendens med ikke at tage de spændende motor varianter til Danmark. smiley

• #16   5. jan 2017 SuperB er også et fint valg, men selv med top udstyrs pakke og ambient light, såå er den sku kun en mý mere spændende end Passaten indenvendigt.

Synes Talismen var de andre overlegne på mange punkter, plus den har et design som man enten hader eller elsker, det er sku kedeligt at være neutral.

• #17   5. jan 2017 Værditab, lease den evt.
    Motorer, svage/ringe udvalg.
    Nøgle, hvis den er ligesom de andre Renault.
    Lugt, forfærdelig ny bils lugt.

• #18   5. jan 2017 Kigger selv på en udskiftning af vores Avensis
    Tør ikke købe en Ford igen...
    Synes en Passat bliver for dyr da den gerne skal op i highline + for at blive attraktiv mht udstyr
    Superb synes jeg er super flot og har virkelig lækkert plads i kabinen, dog virker deres instrumenter ret gammelt dags
    Kia optima blev jeg virkelig overrasket over hvor godt kørte samt pris/7 års garanti er tiltalende
    Renault talisman/megane kan jeg visuelt ret godt lide også med udstyr/pris, har dog tilgode at prøvekøre dem
    Seat/Honda/Suzuki/Nissan/Mitsubishi/Dacia/Fiat har ikke noget i den klasse
    Hyundai har jeg aldrig kunne lide navnet (aner ikke hvorfor men vil bare ikke have en)
    Insignia tiltaler mig ikke
    Er ret begejstret for 308 men den er en klasse for lille og 508 virker for gammel, det samme med Avensis som blot er et facelift af vores nuværende model
    Den nye alfa kommer desværre ikke i stationcar
    Kan nu meget godt lide den nye Mazda 6
    Ved ikke helt hvad det bliver til men nu må vi se smiley

• #19   5. jan 2017 ang. Alfa Romeo ik kommer i stationcar, så blev det her billede leaked! smiley

profilbillede
  • #20   5. jan 2017 Glæder mig allerede hvis den skulle komme til DK, tvivler bare lidt på den bliver så driftsikker som Avensis'en...
    Vores gamle alfa der var ny dengang havde mange elfejl smiley

• #22   6. jan 2017 Kan se der er lidt blandede meninger.
    Jeg færdiggøre mit studie til sommer, og det skal den gamle gryde efter planen byttes ud!

Jeg har også overvejet leasing, da det begrænser også, men da bilen skal kører mange kilometer med pendtling fra Danmark til Norge bliver ydelsen for høj. Så det må ende ud i et køb.

Jeg skal prøvekører den igen i weekenden så må vi se hvad maven siger, om det er et valg jeg tør tage smiley

Og ''Martin G'' - med hensyn til nøglen er det en normal klapnøgle med keyless go.

profilbillede
  • #23   6. jan 2017 Megan er med deres nøgle kort stort og bøvlet
    En kæmpe brøler fra Renaults side

• #24   16. jan 2017 Talisman er RIGTIG fed. Er selv ved at købe ny bil, enten Talisman eller Kia Optima.
    Kia'en er absolut et kig værd, hvis du ikke allerede har tænkt de baner??

• #25   16. jan 2017 Kia er formidabel med deres garanti!
    Men har også prøvet optima, men må desværre indrømme, at jeg bedre kan lide interiøret, designet og selve kørslen er bedre i Talismanden.

• Kjartan B
    Kjartan B Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #26   4. nov 2017 Må jeg spørge hvad valget blev ?

Kommentér på:
Renault Talisman - for og imod?

Annonce