Renault Talisman - for og imod? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Da jeg snart kan se et ende på mit studie må suzukien snart videre til en anden ejermand efter 5 års tro service.
Jeg går lidt med blandede følelser vedrørende næste bilkøb, og mine øjne er faldet på den nye satsning fra Renault.
Mit andet udgangspunkt er en brugt Passat fra 2014 med samme mængde udstyr.
Er der nogen herinde som har erfaringer med Talismanden, siden der ikke er nogen af den model oprettet?
Min kæreste har selv en Clio, som jeg var stærkt positiv over.
Siden jeg var ude ved en forhandler og prøve den, har jeg ikke rigtigt kunnet få den ud af hovedet, da kører oplevelsen var meget positiv samt den havde det ønskede udstyr.
Vil der være andre biler i samme prisniveau, som kunne være lige så interessant?
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 400
Har brugt en del tid på at se på ny firmabil til min far, så ved ikke lige hvad der ellers skulle kunne konkurrere med den, i den prisklasse den ligger i.
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 397
Prisen ligger godt sammenlignet med Passaten, Mondeo'en osv.
Køreroplevelsen er den samme, hvis ikke bedre end den Passat jeg var ude og prøvekører, så det er absolut bilen jeg står mest fast på lige nu.
mar 2011
Det eneste der fik min far væk, var den største motor var 160 diesel.
nov 2009
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
Blogger
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
Alle ved jeg er Die Hard VAG FANBOY, men mit største hage ved Talisman er dens motorprogram. Ikke at de er dårlige eller noget, men der er bare ikke den unikke.
Blogger
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Jeg indrømmer dog at det ikke er noget som jeg har tjekket op på.
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Biler: 3 Svar: 144
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Eneste hage jeg har ved Renault er at jeg få hovedpine af deres lugt af "ny bil" den er alt for kemikalsk.
Magda har 6 og CX serien og ellers ved jeg ikke helt hvad der matcher den.
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Den har et super fedt og unikt design.
I det hele taget er alle de nye Renaulter gode biler, som ikke er kedelige at kigge på.
Ville klart tage den over en kedelig Passat med den sikre DK-pakke, til den sikre familiefar der vil have det som alle andre
nov 2009
Men kan forstå der er lidt blandede meninger, men med hensyn til skodaen har mine forældre den nye model Superb med en den mere udstyr end Talismanden og den endte på noget mere end den - og desværre en del over mit budget...
Ellers en super fin bil, den bliver desværre bare for dyr.
Om den er fransk eller tysk er egentligt ens for mig. Hvor bilen oprindeligt er fra har ikke den store betydning for mig, da det er køreegenskaberne kombineret helhedsindtrykket som giver mig mest
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.111
mar 2011
Synes Talismen var de andre overlegne på mange punkter, plus den har et design som man enten hader eller elsker, det er sku kedeligt at være neutral.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Motorer, svage/ringe udvalg.
Nøgle, hvis den er ligesom de andre Renault.
Lugt, forfærdelig ny bils lugt.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Tør ikke købe en Ford igen...
Synes en Passat bliver for dyr da den gerne skal op i highline + for at blive attraktiv mht udstyr
Superb synes jeg er super flot og har virkelig lækkert plads i kabinen, dog virker deres instrumenter ret gammelt dags
Kia optima blev jeg virkelig overrasket over hvor godt kørte samt pris/7 års garanti er tiltalende
Renault talisman/megane kan jeg visuelt ret godt lide også med udstyr/pris, har dog tilgode at prøvekøre dem
Seat/Honda/Suzuki/Nissan/Mitsubishi/Dacia/Fiat har ikke noget i den klasse
Hyundai har jeg aldrig kunne lide navnet (aner ikke hvorfor men vil bare ikke have en)
Insignia tiltaler mig ikke
Er ret begejstret for 308 men den er en klasse for lille og 508 virker for gammel, det samme med Avensis som blot er et facelift af vores nuværende model
Den nye alfa kommer desværre ikke i stationcar
Kan nu meget godt lide den nye Mazda 6
Ved ikke helt hvad det bliver til men nu må vi se
Blogger
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Vores gamle alfa der var ny dengang havde mange elfejl
nov 2009
Jeg færdiggøre mit studie til sommer, og det skal den gamle gryde efter planen byttes ud!
Jeg har også overvejet leasing, da det begrænser også, men da bilen skal kører mange kilometer med pendtling fra Danmark til Norge bliver ydelsen for høj. Så det må ende ud i et køb.
Jeg skal prøvekører den igen i weekenden så må vi se hvad maven siger, om det er et valg jeg tør tage
Og ''Martin G'' - med hensyn til nøglen er det en normal klapnøgle med keyless go.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
En kæmpe brøler fra Renaults side
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.564
Kia'en er absolut et kig værd, hvis du ikke allerede har tænkt de baner??
nov 2009
Men har også prøvet optima, men må desværre indrømme, at jeg bedre kan lide interiøret, designet og selve kørslen er bedre i Talismanden.
nov 2017
Følger: 1 Svar: 1
Renault Talisman - for og imod?