{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Renault Talisman - blæser sikring {{forumTopicSubject}}

Ærede forumsmedlemmer,

Er den mellemfornøjede ejer af en Renault Talisman 1.5dci fra 2017. Ud over at være utroligt økonomisk med 25-27kml literen i faktisk forbrug, så har bilen udviklet en dårlig vane med at blæse en 10A sikring. Motorlampen lyser og advarer om defekt hill-start og start-stop. Baklys, baksensor, start-stop og hill-start virker ikke. Når jeg skifter sikringen så slukker advarselslampen men de ovennævnte ting virker stadig ikke og efter få kilometer så blæser sikringen igen og lamperne tænder. Er der nogen, som kunne have en ide om hvor mang skulle starte? mareridtsscenariet er at nogen skal skille hele kareten ad og lede efter en kortsluttet ledning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Talisman - blæser sikring
  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
    #1   13. okt 2022 Prøv at finde et diagram over den, find de ting der er koblet på den forsyning, og se om det er muligt at koble dem ud en ad gange for at se om du kan finde problembarnet.
    Egentligt er det lidt interessant at den først gør det efter kørsel, det indikere desværre at det godt kunne være en ledning som bliver klemt et sted.
    Er du sikker på at det er den rette størrelse sikring der sidder i. Og lad nu være med at smide en størrere i for at løse problemet. Moderne biler har kun lige nøjagtigt gode nok ledninger.


  • #2   13. okt 2022 ...eller som vi gjorde i gamle dage... lusede ledningen over, uden sikring, og holdt øje med hvor det begyndte at RYGE....... smiley Man skal dog være flere til denne opgave smiley Spøg til side - koble blæseren fra.... så har du nok fundet fejlen

  • #3   16. okt 2022 Har prøvet med en 15A sikring (den gamle var 10A) og den røg også. Må vist have fat i haynes manual

  • #4   17. okt 2022 Prøv nu at frakoble blæseren først ....


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
    #5   17. okt 2022 Blæseren giver ret god mening, den vil ofte først starte når motor etc er varm og kan trække ret meget strøm.
    Er det blæseren er det jo en relativt nem ting at skifte, så det er ikke et skidt bud.
    15a 12v = 180w, så det er ikke småting der bliver forsøgt trukket igennem.
    Hvis du prøver at pille den fra så kør ikke for langt for du har ikke ordentlig køling på motoren. Der bør sidde et nogenlunde nemt stik at pille.


  • #6   6. nov 2022 Ikke blæser. smiley men tak for ideen alligevel. Den må til en venlig mekaniker.

  • #7   8. nov 2022 En defekt komponent eller dårlig stel.
    Det er de 2 typiske typer elfejl


Kommentér på:
Renault Talisman - blæser sikring

Annonce