Renault Talisman - blæser sikring {{forumTopicSubject}}
Ærede forumsmedlemmer,
Er den mellemfornøjede ejer af en Renault Talisman 1.5dci fra 2017. Ud over at være utroligt økonomisk med 25-27kml literen i faktisk forbrug, så har bilen udviklet en dårlig vane med at blæse en 10A sikring. Motorlampen lyser og advarer om defekt hill-start og start-stop. Baklys, baksensor, start-stop og hill-start virker ikke. Når jeg skifter sikringen så slukker advarselslampen men de ovennævnte ting virker stadig ikke og efter få kilometer så blæser sikringen igen og lamperne tænder. Er der nogen, som kunne have en ide om hvor mang skulle starte? mareridtsscenariet er at nogen skal skille hele kareten ad og lede efter en kortsluttet ledning
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Egentligt er det lidt interessant at den først gør det efter kørsel, det indikere desværre at det godt kunne være en ledning som bliver klemt et sted.
Er du sikker på at det er den rette størrelse sikring der sidder i. Og lad nu være med at smide en størrere i for at løse problemet. Moderne biler har kun lige nøjagtigt gode nok ledninger.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 208
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 208
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Er det blæseren er det jo en relativt nem ting at skifte, så det er ikke et skidt bud.
15a 12v = 180w, så det er ikke småting der bliver forsøgt trukket igennem.
Hvis du prøver at pille den fra så kør ikke for langt for du har ikke ordentlig køling på motoren. Der bør sidde et nogenlunde nemt stik at pille.
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det er de 2 typiske typer elfejl
Renault Talisman - blæser sikring