{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Bmw E28. 518 til M535i afgift mm.? {{forumTopicSubject}}

Den gamle E28 i min profil har efterhånden bare stået i baghaven i en 8år nu. Har da gået og lavet lidt rust på den i ny og næ når jeg kedede mig, Men idag fik jeg vist et godt tilbud på en komplet 3.5 liters drivline.

Så tænker lidt hvad sådan en ombygning kræver udover lidt ledningsnet og størrer bremser?

Og dem der har erfaring med noget som dette må meget gerne komme med et slag på tasken om hvad afgiften kan ske at gå hen og blive?

Det er jo som sådan ikke en komplet ombygning til M535i men det er vist den eneste model E28 der fås med 3.5liters motor? så ved ikke om man slipper med afgift af en 528i?

Forsat go'aften derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw E28. 518 til M535i afgift mm.?
  • #1   23. jan 2017 Nej der findes også en "alm" 535i. Afgiften er ca 50% af hvad sådan en koster på dk plader. Et gæt er omkring 25-40kg.

  • #2   24. jan 2017 nårh det jo ikke sååå slemt så det med afgift så. og man kan vel roligt sige sådan en bil bliver kun mere og mere værd, hvis man passer på den.

  • #3   24. jan 2017 Hel enig, de er allerede godt oppe i pris i Tyskland hvis de står pænt og med M30 motor.

    Så det er bare at gå i gang smiley

    Hvad angår drivlinjen giver det nok sig selv, og du skal selvfølgelig have andre bremser på. I den forbindelse skal du være opmærksom på at 535 kører med skiver bag og det er ikke sikker din er lavet med skiver bag. I så fald skal du have nogle andre svingarme fra en større model med skivebremser.

    Du bør også overveje at købe et andet differentiale med en lavere gearing.

    Du burde kunne bruge et diff fra en E36, hvis du finder et fra en 328i er det enten 2,93 eller 3,07 hvilket ville være rigtig godt til den store motor.


  • #4   24. jan 2017 Ja min er med Tromler bag i.

    Tak for info om Diff, var ikke klar over det passede fra E36.

    Men ham jeg snakkede med sagde han havde motor, gearkasse og bagtøj. Om det så er en hel bagbro eller kun diff. ved jeg ikke lige endnu. Ved faktisk ikke engang om det er fra en 5, 6 eller 7 serie. Så der kan vel ske at blive noget med Motorophæng, bundkar osv.


    Havde da engang drømt om at få en 3.5liters i den, men havde sådan set opgivet igen, da alle der har haft noget tilsalg mente det var lavet af guld, Men lader til jeg hellere må få læst lidt op på de forskillige ting om de gamle Bmw'er smiley


  • #5   24. jan 2017 Det lyder fornuftigt, det er også muligt hele drivlinjen kommer fra en E34 535i ? Samme motor.

    Sådan en M30 går godt når den går, men de har det med at blive for varme, og topstykket slår sig.

    Man kan afhjælpe det ved at få det rettet af og bruge en speciel skæreringstoppakning som man typisk bruger til turbomotorer. Det er ekstremt vigtigt at en M30 får lov at blive driftvarm i et helt normal tempo før man trykker til den, ligesom den ikke har godt af at blive sat i indkørslen efter den er blevet skudt vildt af. Køling er key i det tilfælde og en opgraderet køler evt fra E36 med intern ekspansionsbeholder, et par elektriske termostatstyrede blæsere og en god oliekøler ville være på min ønskeseddel over opgraderinger til en M30.

    Har gjort dyre erfaringer med M30 motorne før smiley


  • #6   13. feb 2017 Nå en lille update.

    Fik handlet idag, dog ingen gearkasse da det var med automat gear, så den får han lov at beholde. Men det var en komplet bagbro med store (synes jeg) Skivebremser. Og så selvføldig motor.

    Får det først hjem her en af dagene og så tager jeg nogen billeder, for får nok brug for lidt hjælp til at finde ud af hvilken model det kommer fra, alt han kunne sige var at der stod BMW på ventildæksel og 3.5 på indsugningsmanifold smiley


  • #7   13. feb 2017 Gi gas ! smiley

Kommentér på:
Bmw E28. 518 til M535i afgift mm.?

Annonce