Bmw E28. 518 til M535i afgift mm.? {{forumTopicSubject}}
Den gamle E28 i min profil har efterhånden bare stået i baghaven i en 8år nu. Har da gået og lavet lidt rust på den i ny og næ når jeg kedede mig, Men idag fik jeg vist et godt tilbud på en komplet 3.5 liters drivline.
Så tænker lidt hvad sådan en ombygning kræver udover lidt ledningsnet og størrer bremser?
Og dem der har erfaring med noget som dette må meget gerne komme med et slag på tasken om hvad afgiften kan ske at gå hen og blive?
Det er jo som sådan ikke en komplet ombygning til M535i men det er vist den eneste model E28 der fås med 3.5liters motor? så ved ikke om man slipper med afgift af en 528i?
Forsat go'aften derude
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Så det er bare at gå i gang
Hvad angår drivlinjen giver det nok sig selv, og du skal selvfølgelig have andre bremser på. I den forbindelse skal du være opmærksom på at 535 kører med skiver bag og det er ikke sikker din er lavet med skiver bag. I så fald skal du have nogle andre svingarme fra en større model med skivebremser.
Du bør også overveje at købe et andet differentiale med en lavere gearing.
Du burde kunne bruge et diff fra en E36, hvis du finder et fra en 328i er det enten 2,93 eller 3,07 hvilket ville være rigtig godt til den store motor.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
Tak for info om Diff, var ikke klar over det passede fra E36.
Men ham jeg snakkede med sagde han havde motor, gearkasse og bagtøj. Om det så er en hel bagbro eller kun diff. ved jeg ikke lige endnu. Ved faktisk ikke engang om det er fra en 5, 6 eller 7 serie. Så der kan vel ske at blive noget med Motorophæng, bundkar osv.
Havde da engang drømt om at få en 3.5liters i den, men havde sådan set opgivet igen, da alle der har haft noget tilsalg mente det var lavet af guld, Men lader til jeg hellere må få læst lidt op på de forskillige ting om de gamle Bmw'er
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Sådan en M30 går godt når den går, men de har det med at blive for varme, og topstykket slår sig.
Man kan afhjælpe det ved at få det rettet af og bruge en speciel skæreringstoppakning som man typisk bruger til turbomotorer. Det er ekstremt vigtigt at en M30 får lov at blive driftvarm i et helt normal tempo før man trykker til den, ligesom den ikke har godt af at blive sat i indkørslen efter den er blevet skudt vildt af. Køling er key i det tilfælde og en opgraderet køler evt fra E36 med intern ekspansionsbeholder, et par elektriske termostatstyrede blæsere og en god oliekøler ville være på min ønskeseddel over opgraderinger til en M30.
Har gjort dyre erfaringer med M30 motorne før
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
Fik handlet idag, dog ingen gearkasse da det var med automat gear, så den får han lov at beholde. Men det var en komplet bagbro med store (synes jeg) Skivebremser. Og så selvføldig motor.
Får det først hjem her en af dagene og så tager jeg nogen billeder, for får nok brug for lidt hjælp til at finde ud af hvilken model det kommer fra, alt han kunne sige var at der stod BMW på ventildæksel og 3.5 på indsugningsmanifold
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Bmw E28. 518 til M535i afgift mm.?