{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.023 visninger | Oprettet:

Ny Bil Golf GTI vs. Focus ST {{forumTopicSubject}}

Hej BG
jeg skal ha skiftet min Polo GT ud med noget der er lidt sjover smiley

jeg har kigget på bil det sidste års tid uden at kunne bestemme mig,
men nu er jeg kommet frem til at det enten skal være en Golf 7 GTI (brugt maks 2 år gammel) eller en sprit ny Focus ST (ST3)
og da prisen på en 1-2år gammel Golf GTI og en sprit ny Focus ST er tæt på hinanden, så vil det logiske valg jo være at vælge en ny Focus ST.

men da jeg er stor VAG fan (og kun har haft 2 biler der ikke var fra VAG) så er jeg nok lidt blind når det kommer til biler der ikke er en VAG smiley

så kunne godt bruge lidt input fra alle jer der godt ved at der findes andet en VAG
så hvad i ville vælge af de 2 og gerne hvorfor

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Bil Golf GTI vs. Focus ST
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #1   25. jan 2017 Har ikke prøvet nogen af de to biler med ved hvad jeg ville vælge uden at blinke smiley
    Det kan godt være de koster det samme nu, men hvad koster Ford'en når du køre ud over kantstenen fra forhandleren. Der ryger den allerede et godt stykke ned i pris, mens Golf'en ikke rigtigt falder i samme sekund.

    Og jeg er nok også farvet af VAG, synes en Ford er direkte grim og kedelig kontra VW.

    Men der jo intet andet for end du også må ud og prøve begge biler og se hvad du synes selv smiley


  • #2   26. jan 2017 jeg har prøvet begge, og selv om de på papiret er meget ens.
    så er de meget forskellig at køre i, Golf'en er lidt kedelig i forhold Ford'en.
    men i dagligdagen så er det nok golfen der er bedst (specielt med DSG)
    så det er der for det er lidt svært at vælge, og når man er lidt VAG blind, så kunne det jo være at man går glip af noget hvis man vælger Golf'en smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #3   26. jan 2017 Kunne forstille mig det lige præcis som du beskriver. Nu forgår min kørsel ikke med race særlig ofte så igen ville jeg vælge Golf'en ud fra den beskrivelse.
    Men ville jeg jo uanset hvad da jeg igen ikke bryder mig om Ford generelt smiley


  • #4   26. jan 2017 Ford'en er klart sjovere at køre i. Der kører ikke ret mange ST'er rundt i DK kontra GTI'erne.

    Golfen er lækker men mit valg ville være Ford'en uden tvivl.


  • #5   26. jan 2017 Golfen er fed, men der er bare ved at være mange der har den. Synes egentlig den er flottest, men det skader aldrig at prøve noget nyt som Ford'en. Det eneste problem er, at du mister penge på Ford'en med det samme du køber, dog er den mere speciel og sporty i DK

  • #6   26. jan 2017 Vi har haft en ST2 diesel stationcar i 4 mdr før vi fik lov til at lade handle gå tilbage...

    Vi havde det store anlæg og hvis der blev skruet lidt op faldt beklædningen af på a stolpen, forsøgt reppet et par gange og sidste gang fik den nye beklædninger og clips hvilket afhjalp problemet men synes ikke de sad pænt
    Hver gang den elektriske bagklap lukkede i, faldt inderbeklædningen af så når den klappede op igen stod bagklapsbeklædningen i åbningen
    Loftet bag i var for kort og kunne ikke passe med gummilisten, hele himlen blev skiftet og blev pænt
    Den ene forlygte blinkede af og til, selvom der blev skiftet ballast, pære og styreenhed
    Efter 4 mdr fandt vi grunden til den dårlige brændstoføkonomi... Adskillige pakninger i brændstofsystemet var utæt og den spildte dieselolie (kunne ses i regnvejr) det var især utæt når start/stop var aktivt hvor den åbenbart kunne trykke brændstof ud

    Ford var rigtige behjælpelige og de gjorde alt hvad de kunne for at fikse bilen, og de var også frustreret over div fejl og mangler som de forsøgte at udbedre. Det var et enkeltstående tilfælde, men jeg følte at hver gang de pillede noget fra hinanden blev det mere løst og skuffende

    Vi lavede en fair aftale om indlevering af bilen mod kontant udbetaling og havde et noget lavere værditab end hvis den skulle til salg eller i bytte

    Det var en fatatisk køremaskine og virkelig lækker kabine med skålsæderne, dog er der Sony systemet outdated og føles gammeldags men vores var også fra 11 eller 12
    Bilen kørte simpelhen fantastisk når den selvfølgelig ikke holdt på værksted
    PS hvis det er en stationcar kan der ikke monteres træk, selvom Ford dk siger det er muligt (center udstødningen sidder i vejen)

    Har ingen erfaring med Golfen men forden var et lækkert men trist bekendtskab, selvom alt blev fikset på garantien smiley


  • #7   26. jan 2017 tak for jeres input ind til vider.

    og Kasper J det er ikke en stationcar jeg vil ha, men problemet med træk er vel det samme på en 5-dørs også (så det er godt man ikke skal bruge træk til noget)
    og heldig at du fandt en løsning på dine problemer som du kunne leve med


  • #8   26. jan 2017 Jeg har ingen personlig erfaring med bilerne..

    Tror ærlig talt ikke VW er mere driftssikker end Ford, du får bare lov til at betale mere.

    Men en Focus ST er efter sigende den bedste mini hothatch nogensinde. Den har suveræne køreegenskaber.. jeg ville vælge den bil der giver mig det største smil på læben.


  • #9   26. jan 2017 Golfen ville jeg vælge da jeg syntes den er pænest.

  • #11   26. jan 2017 #8 Hvor har du læst det om Focusen? smiley

  • #12   26. jan 2017 Evo Magazine roser modellen til skyerne

    http://www.evo.co.uk/ford/focus-st/14120/vw-golf-gti-vs-ford-focus-st


  • #14   26. jan 2017 igen tak for alle jeres input.

    og Christian:) de 40 hk mere i Focus'en dem kan jeg ikke finde nogen steder, men måske du kan fortælle mig hvor de er smiley
    for en Focus ST her 250HK og en Golf 7 GTI har 220/230HK
    og begge har 0-100 tider på omkring de 6.5 sec.
    og momentet er også stort set ens 350nm til golfen og 345nm (dog med overboost til 360nm) for forden
    så på papiret er de tæt på at være ens, men i den virkelige verden er der barre stor forskel på køre oplevelsen i de to, hvor forden virker lidt sjover, og golfen er lidt mere konservativ.
    og hvilken der er pænest er og bliver en smag sag.


  • #16   26. jan 2017 Helt klart Golfen! Især i Clubsport udgaven, hvis pengene går der til! Den er faktisk ret komfortable. iforhold til, hvad den er bygget til-Desuden er det en ret speciel bil. Har aldrig prøvet Focus´en, men Golfen plejer at være mest praktisk og holdbar med prisen. smiley

  • #17   26. jan 2017 DD pengene rækker ikke helt til en Clubsport, selv om den klart er at fortrække over en normal GTI smiley

  • #19   26. jan 2017 Den joke dør sku aldrig? smiley

  • #20   26. jan 2017 Jeg har ingen personlig erfaring med bilerne. Men jeg synes, at Golf GTI er alt for dyr som brugt. Den er lidt for dyr som ny, men meget for dyr som brugt. Omvendt kan jeg godt lide bilen og dens design. Klart den jeg ville gå efter (hvis ikke noget brugt BMW eller en Leon Cupra).

    Focus er billigere som brugt, men her bryder jeg mig ikke om designet og specielt ikke om kabinen. Til gengæld tror jeg, at Focus er lidt mere sporty i undervognen. En standard Focus kører i hvert fald godt, så udgangspunktet er godt.

    Men tjek lige nyprisen på en alm. Golf GTI og en Focus ST. De ligger ret tæt.


  • #21   26. jan 2017 Ud af de 2 du nævner, så havde jeg valgt Focus ST, udelukkende fordi der kører så mange GTI rundt, derudover syntes jeg også den er ret fed design mæssigt, bare nap den i blå eller orange smiley

    Men de kører vel nærmest ikke med 5 cylinderet motor mere?

    Havde jeg selv de penge til bil, så var de blevet brugt på en mazda 3 mps smiley


  • #22   26. jan 2017 Hvilket prisniveau snakker vi her? Alternativt, kunne man kigge på en BMW 335i, personligt synes jeg sådan en kører suverænt. Den ville dog nok lige være et par år ældre end de to du selv ønsker.

    Af de to havde jeg klart valgt Focus ST, synes den kører voldsom fedt - samt køreglæden i den er større, for mig at se, end den er i en Golf GTI. Også synes jeg som andre også nævner, at det trækker op, at den ikke ses så ofte i gadebilledet.

    Den nye Seat Leon Cupra er også ret fræk!


  • #23   26. jan 2017 Altså hvis det kun er på grund af at finde noget sjovere, så chip din BlueGT. Så bliver den hurtigere end en Golf GTI alligevel.

    For slet ikke at snakke om økonomien... Langt bedre hvis du har behovet for det, end en GTI'er kan præstere.


  • #24   26. jan 2017 Så skal den da virkelig tunes igennem, hvis den skal være hurtigere end GTi! smiley

  • #25   26. jan 2017 Den kommer op lige under 200 heste med chip hos APR. Det samme hos Revo smiley

  • #26   26. jan 2017 Bliver den bedre på km/l ved det? smiley

  • #27   26. jan 2017 Altså hvis man kører bundgas får man intet ud af det smiley Men helt sikkert bedre end de 15 km/l golfen kan præstere.


    Vægt forskellen er ca 150-200 kilo fra polo til golfen.


  • #28   26. jan 2017 Nu er sjovt ikke kun = hurtigt...

    For en Focus ST bliver netop rost for sine gode køreegenskaberne, i modsætning til en Golf GTi som er meget tør og konservativ.

    Clubsport versionen og Golf R model, får dog gode anmeldelser når det gælder køreegenskaber.



  • #29   26. jan 2017 Så skulle man snuse en Polo R op? smiley

  • #30   26. jan 2017 Tror sgu kun det hedder Polo GTI, som er i både 1.4 TSI og 1.8 TSI, så Polo R-line eller Polo WRC. Sidstnævnte kunne være sjov smiley

  • #32   26. jan 2017 De sælger desværre ikke flere Cupra´er fra forhandleren mere... smiley Dog er der masser demovogne til salg.

  • #33   26. jan 2017 Er de ikke stoppet med at sælge cupraerne?


    I øvrigt Mirza, jeg kan ikke finde dine anmeldelser som mener at golfen er "Tør og konservativ" smiley ?


  • #35   26. jan 2017 Hvis du skal have smil på læben, så skal du da have en Ford Focus RS istedet af ældre model med 5 ben.
    Den smiler jeg af ihvertfald.


  • #36   26. jan 2017 Jeg havde nok enten fundet 100K mere, eller sparet op lidt længere, og købt den nye Focus RS. Den er virkelig sprød!

  • #37   26. jan 2017 Anders, beklager havde en Golv V i tankerne af en eller anden grund.. en Golf 7 skulle være ret sjov at køre i.. men en ST er stadig sjovere

  • #38   26. jan 2017 tak for alle de brugbar input i smider

    personligt så bryder jeg mig ikke særlig meget om en Leon Cupra (ved godt man får lidt mer power for pengene i forhold til en Golf GTI)

    og en Focus RS er uden tvivl en rigtig lækker bil, men syntes designet er lidt for "brian" agtig (måske det alderen der begynder at trykke lidt) der er ST'eren mere afdæmpet.

    en BMW 335i bliver desværre lidt for "gammel" hvis den skal kunne erhverves til samme penge som en Focus ST eller en maks 2 år gammel Golf GTI

    og at chippe min Polo gør den jo ikke beder en en Golf GTI, selv med 200HK så har en Golf GTI jo stadig langt beder kører egenskaber en en Polo som er bygget som et kompromis mellem en bil der er sporty og en bil der køre langt på literen





  • #40   26. jan 2017 Prøv dem begge men mit valg var faldet på st 100%

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #41   26. jan 2017 Han har allerede skrevet han har prøvet dem begge.

  • #42   26. jan 2017 Synes Focus RS er helt vild fed! Den skal du købe efter min mening smiley Der er ikke noget Brian over den.

  • #43   27. jan 2017 En BMW 135i Coupe kunne også være en mulighed, men der er ikke mange af dem. Virkelig fed bil. En krydsning mellem en GTI og en sportsvogn. 50/50 vægtfordeling. Og lyden....nam nam rækkesekser.

  • #44   28. jan 2017 Mikkel L ja en BMW 135i er sikker rigtig lækker, men lidt upraktisk, da det kun er en 2 dørs, og så er der stort set ikke nogen af dem til salg smiley

    men eller et fint bud


  • #45   31. jan 2017 Focus'en er en rigtig "drivers car", som aldrig bliver kedelig. Golfen er desværre blevet noget mere konservativ.

    Efter Focus fik et facelift, så tåler den ingen sammenligning med modellen før Facelift, det er en helt anden bil at køre i.

    Snakker vi rent afskrivningsmæssigt, så vil det selvfølgelig altid være mindre på en brugt bil, kontra en ny. Fordelen ved Focus'en er at der ikke er særlig mange af dem. Så de er nemme solgt ti fornuftige priser. Jeg har solgt flere af dem, både nye og brugte.



Kommentér på:
Ny Bil Golf GTI vs. Focus ST

Annonce