Ny bil ( ØKØ BIL ) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer derude, nu har jeg kørt i Golf 4 i 10 år og skal have den udskiftet med en mere økonomisk bil. Den skal synes om senest 2 mdr. Et realistisk bud for syns omkostninger er ca. 4000 kr vil jeg tro, hvis man selv er god til at skrue ovs, oveni kommer der så et tandrems skift . Min kommende bil skal være en benzinbil og en af dem med pricetag på 660 kr i årlig afgift. Jeg er dæleme godt nok meget i tvivl om hvad jeg skal købe. VW,s 3 modeller er bestemt et godt bud, Toyota's 3 modeller er også, men vil nu gerne have 4 cylindre. Det har Kia Picanto og Hyundai i 10, med 1,25 motoren. Kigger i øjeblikket på Hyundai i10 fra 2014/2015 med 1,25 motoren i. Hvad er jeres erfaringer med de små 4 benede koreanere ?? er de godt skruet sammen og problemfrie, eller skal jeg krybe til korset og vælge en af de andre ??
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Den køre i øvrigt lige så langt på litteren som trillingerne
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Men rent holdbarheds mæssigt er der efter min erfaring ingen grund til at vælge 4 cylindre. Der er flere af de små up og Aygo som har rundet 300.000-400.000 og nogle endda 500.000
Særligt støjen og komforten vil du opleve som generende. Det er billige ærlige biler med ingen støjdæmpning og isolering
Kan du leve med det, og kollegaernes mobberier. Så får du mange km til nærmest ingen penge
Du kan jo mobbe tilbage med du kan købe rødvin, røde bøffer og alt mulige andet for de mange penge du sparer
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Jeg køre selv i en møgspand af en Toyota Aygo, den støjer og køreglæden en er nærmest ikke-eksisterende, og street Cred, tja det får man ikke noget af. Til gengæld får man en bil med et minimum af tab, lave service udgifter, lav vægt afgift og god brændstof økonomi, og det opvejer for mig alt det negative
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
Jeg har dog kun prøvet en 125 hk og det er en nu en sjov, lille og ikke mindst billig bil.
Du kan også købe en aygo og lydisolere den lidt, det koster ikke mere end 400-500 kr og gør en kæmpe forskel
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Men er det bil på lavt budget så er de 3 cylindrede svære at slå. Lav ejerafgift, billig forsikring, lave udgifter til service og vedligehold, god brændstoføkonomi
Aygo og up trillingerne er billige på brugt markedet, der er mange til salg og det presser priserne. Derudover er de simpelt bygget og få ting kan gå i stykker. Rust er generelt heller ikke et problem, heller ikke på de helt gamle modeller ses der rust i større stil
Fiesta og up tsi er sikkert sjovere, men turbo frem for na motor muliggør bare flere dele som kan gå i stykker
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
1. VW UP! bruger 5,43L pr. 100km = 18,4km/L (en blanding af 60 til 90 hk)
2. Ford Fiesta 1,0 125 Hk bruger 6,61L pr. 100km = 15,4
Så ja trillingerne køre ca. 3km længere på litteren, men i Fiestaen får man en helt anden bil, langt bedre køre egenskaber, langt stærkere motor, mindre støj og en større bil.
Så jeg ville ikke være i tvivl om hvilke jeg skulle vælge hvis det var mig.
Hvis TS bruger trailer så husk på at mange af mikro bilerne ikke kan få træk, den Fiesta konen havde måtte køre med 560kg uden bremse og 900kg med.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Så de 3 km/L ville være den mindste af mine bekymringer
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Du skriver at service, forsikring grøn ejer afgift er dyre, Hmm en Fiesta koster det samme som en UP i grøn afgift og service tvivler jeg på er dyre og general reservedele ja så tror jeg faktisk at Ford er billiger end VW
Så er bestemt ikke enig
Men tager du en ældre 60hk trilling så er den nok billiger i indkøb, men der er også en helt anden bil.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
eneste sted hvor jeg kan se at en af trillingerne skulle være billiger i forsikring er hvis du er under 25år er du over og elitebilist så kan der ikke være meget forskel.
Alternativ bil under 100Hk kunne også være en Ford Ka her får du meget for 30-40000kr brugt, og mindst lige så god som en 60Hk fra trillingerne
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Herudover har du så service. Her er Aygo utvivlsomt billigere end en 125 hk Fiesta. Reservedele til en Aygo (eller en Up, for den sags skyld) koster absolut intet - intet går i stykker på dem, og de kører bare. Service og reparationer bliver derfor som minimum en spids dyrere for en 125 hk FIesta, som bl.a. også har kendte risici omkring gearkasse og turbo, som er latent dyre poster.
Dækkene vil være dyrere. Afskrivningen - som er klart den største post i forskelsberegningen - er markant dyrere. Regnestykket er bestemt ikke til Fiesta'ens fordel hvad angår økonomi på nogle af punkterne.
Man kan så snakke om, at det godt kan være de ekstra penge værd. Det er en anden sag. Det kan man jo med alle biler.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Trillingerne døjede jo med nøjagtig samme problem (gearkassen)
Men hvad skulle en Fiesta ellers døje med ? for den konen havde har der aldrig været problemer med. det var noget af et postulat at skrive at intet går i stykker på Aygo / Up
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men nej, jeg har nu generelt ikke meget negativt at sige om en Fiesta. Jeg var glad for den, vi havde. Men dyrere end en Aygo - det var den. Uanset hvordan man vender og drejer den.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 10
jun 2010
Følger: 1 Svar: 38
Up i mindste udgave er i den stik modsatte ende i oplevelse og komfort, men det er den langsommeste bil, jeg nogensinde har kørt i, og det inkluderer nogle uger i en Renault 4, der udgik i 1993.
nov 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 22
Det mest fornuftige økobil jeg har kørt er en Daf 44 2 cyl bokser (ligesom en BMW R model) Da fabrikken blev overtaget af Volvo og de puttede en 4 cyl Renault motor i, og kalte den 55, blev det noget uøkonomisk skrammel.
Lige så god (og nyere mere komfort) er VW lupu 3 cyl turbodiesel, men den kostede kassen i vedligehold.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
De kører rigtig fint, og er nu rimelig kvikke ift at følge trafikken. Sammenlignet med diverse andre biler som Peugeot 208, Opel Corsa mm med små motorer er UP! mindst lige så kvik.
Der er ikke meget støj i den jeg ind imellem låner, og der er ikke lavet noget ekstra støjisolering i den.
Jeg kører blandet landevej og motorvej, og den aktuelle økonomi er 20-21 km/l
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
https://www.dba.dk/seat-mii-10-60-reference-eco/id-505361086/
jun 2010
Følger: 1 Svar: 38
Det glemte jeg, der behøver ikke at være VW- eller Skodamærker på den, og der er noget at spare på salgsprisen på SEAT. Jeg så faktisk efter det, da jeg skulle hjælpe min fætter med en bil, men det var lige røget ud af hukommelsen.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
jun 2010
Følger: 1 Svar: 38
Hvis jeg overhovedet havde nogle penge, kunne jeg godt finde på at købe en af sparegrisene og bagefter bruge lige så mange på kosmetisk tuning (dæk, lak, sænkning , mv.). Der er bare det ved det: lille motor X fede sutter = farvel benzin, i hvert fald ved højere fart. Det vil sikkert pynte, men cw-værdi (vindmodstand) går bare hurtigt opad, på den anden side ser man jo heller ikke mange med 225/35-17 .
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 42
jun 2010
Følger: 1 Svar: 38
Tillykke med den. Godt du slap for den svage motor, og ordentlige hjul pynter gevaldigt. Med en smule tålmodighed bliver det sikkert et godt ejerskab.
Ny bil ( ØKØ BIL )