BMW E46 kold luft i kabine BMW E46 kold luft i kabine
Hej jeg står med en e46 coupe , som laver KUN kold luft i kabinen, jeg har tjekket vand, og den mister ikke vand, slangerne er varm og den blæser kun kold luft i kabinen
Please help me ! Nogen som ved hvad det kan være ? Evt prøvet det ?
For jeg må indrømmet den er ikke ret sjov at køre i , i det sne vejr :////
Det er en BMW E46 fra 2000, 323 coupe
Billed for opmærksomhed ,
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.954
Er det klima eller bare "aircon"?
Det er formentlig fordi der er luft i dit system..
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 605
okt 2005
Følger: 70 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 116
MEN hvor sulen sidder det ventil hen og hvordan den evt ser ud
nov 2007
okt 2005
Følger: 70 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 116
Men tog stikket af på vand ventilen, og det som om den slet ikke regere når jeg tager stikket af og på igen
nov 2007
jan 2017
Følger: 27 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 3
Har haft samme problem på 2 af mine tidligere biler (ikke BMWer), hvor det var termostaten, der skulle udskiftes.
Hvilket i sig selv var en forholdsvis billig og simpel rep., selv at udføre..... Der var dog en masse 'know-how' og hokus-pokus ting, man skulle gøre for at få termostaten til at åbne... B.la. skulle den stå med fronten skrånende nedaf, før den åbnede......og hvis man ikke liiiige ved det....ja, så tror man, at man har monteret termostaten forkert eller at den ikke virker...
Nævner det bare, så du er opmærksom på dette også...
2 af mine BMWer igennem tiden, har opført sig på samme måde, som du beskriver din gør'.
Første gang var problemet, at der ikke var vand nok i systemet......eller som andre skriver: luft i systemet.
Det blev løst ved at køre bilen 'varm' (ikke kogende), slukke den og lade den stå indtil man kunne tage kølerdækslet af, starte bilen og lade den stå i tomgang imens man 'motionerede' slangerne......trykke på de forskellige slanger i kølesystemet,imens man lader varmeapperatet kører på fuld speed......og hvor systemet - til min store overraskelse - sagde slurp flere gange tog vand fra køleren ind i systemet......som skal efterfyldes i samme omfang som vandet forsvinder ind i systemet.......
Når der kommer varme i kabinen og vandet i køleren er i niveau, er systemet stabiliseret og fri for luft.
Denne erfaring oplevede jeg på min gl. 320i fra 98...,
Den anden mulighed kan være, at der på netop din model sidder en udluftningsskrue på selve køleren, der - ligesom bremserne - skal udluftes....men så nøjes fejlen ikke normalt 'kun at være' at der ikke kommer varme.....så stiger temeperaturnålen også m. overophedning til følge.....
Uanset hvad, så er det nogenlunde nemt... Skrue drejes venstre om indtil der kommer vand, lukke og så skulle der gerne komme varme ind.
Afslutningsvis kan der være noget galt med blæseren eller knappen til fordelingen er gået istykker...
Det var mit bidrag til fejfinding og uanset hvad, så håber jeg du snarest muligt finder fejlen og den ikke koster spidsen af en jetjager at udbedre..
Held og lykke
Mvh. Li-Lo
BMW E46 kold luft i kabine