{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Chip tuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal have chippet min bil nu her men har ringet til chip tunings firmaet og de siger man ikke kan tune den igemmen OBD er det rigtig det er vist fordi det er sådan en gammel bil siger de men min er med OBD stik mener jeg det er en Peugeot 206 gti fra 2001 de vil vidst open styreboxen og lave det i den

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning
  • #1   19. maj 2017 Hvilket firma har du snakket med ? - Ville give Landberg et opkald.

• #2   19. maj 2017 Vores 2013 Avensis skal også åbnes/boot så det har ikke noget med alder at gøre, men sikkert noget med hvilken teknologi de bruger smiley

• #3   19. maj 2017 Okay det er oppe hos RH motorsport han skulle vidt være god har jeg hørt

• #4   19. maj 2017 Og de tilbyder osse OBD tuning står da på jeres hjemmeside men ved ikke hvorfor de siger min er for gammel til det så

• #5   19. maj 2017 Alle biler er ikke ens, vores Avensis skal bootes men vores Honda kunne OBD, der er forskellige typer af sikring fra fabrikanterne side mod chiptuning af deres biler smiley og forskellige typer af styrbokse
    Derfor der går noget tid før de får knækket koden til visse biler/modeller/styrebokse smiley

• #6   19. maj 2017 Ja okay men hvad er bedst chip eller OBD tuning
    Og har det nogen betydning for holdbarhed eller hvor mange heste den får eller noget?

• #7   19. maj 2017 Det er nøjagtig det samme blot forskellige metoder, nogle biler skal bootes og andre kan gøres ved obd mens nogle skal have loddet Chips ud og ind efter kodning osv

Du skal dog som udgangspunkt holde dig fra diverse bokse osv som skal sættes i ledningsnettet, de laver normalt ikke noget og hvis de gør er det ikke noget godt smiley

• #8   19. maj 2017 Okay men hvis jeg får Rh motorsport til at chip den han snakket om der skulle den gamle ud og få i igen efter han har lavet et eller andet ved det er det så kodningen af den er det derfor han vil lode den ud? Og er det noget der lige ryger af igen?

• #9   19. maj 2017 Altså han skal have chippen ud for at optimere/kode den og så lodder han den ind igen og det er det eneste rigtige smiley Det samme vil Landberg og WD osv gøre

• #10   19. maj 2017 Okay det jeg er mest bange for er at den ryster løs eller flader af hvis man kommer til at kører i et hul den kommer måske til at sidde ligesom før?

• #11   19. maj 2017 Ja han lodder den fast igen så bliver lige så stærkt som før

• #12   19. maj 2017 Okay super ville den få samme HK om det er med OBD eller chip?

• #13   19. maj 2017 Ja

• #14   20. maj 2017 min supercup 206gti med agergaard motor med 220-225 heste var et KÆMPE mareridt at få justeret ind, først måtte vi sende styreboksen til jylland , hvor en gut lavede nogle sager ved den , og så tilbage til tuneren i præstø (zenvo) magikeren. Jeg stod dernede da de kørte den ind , og lur mig ikke om programmet de justerede var et DOS program , så gammel teknologi var der i den styreboks haha . Vi søgte i hele dk og ingen udover ham kunne klare opgaven ordentligt .. ( Desuden ville jeg ALDRIG I LIVET bruge WD tuning) det så en helt anden historie...

Vi fandt ud af den kørte en smule magert pga dyserne (på trods af 5bar benzin tryk) så vi skulle have RC dyser i den istedet , men skulle LIIIGE igennem weekenden på padborg park da jeg på det tidspunkt førte supercup serien , vi skulle bare køre den sikkert igennem og spare motoren uden at tabe for mange point , og her ville skæbnen så at vi var indblandet i et uheld der krævede en del tid i en rettebænk, samt komplet udskiftning af forvanger og tårne osv.

Herefter slap pengene op da min daværende hovedsponsor blev knaldet i skatte fusk og måtte trække sig ud af projektet.

Anyway hvis du skal tune på den motor , så snak med agergaard og eller Edge performance (Chano Rolfing) Chano er for giftig til peugeot ! han ved hvad der skal til for at få sådan en kværn til at sparke MAX røv , vil du springe over hvor gærdet er lavest så køb min motor smiley

Kommentér på:
Chip tuning

Annonce