1.133 visninger
|
Oprettet:
Chip tuning {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har ikke den store forstand på biler.. så beklager på forhånd
Jeg har købt mig en Skoda Kamiq 1,0 - 110 tsi dsg. Fra 23
Kan det betale sig, at jeg får den chip tunet?
Af hvad jeg kan se, kan den få omkring 40 hk mere, og kan læse benzin forbrug/økonomien også bliver bedre? Men kan det mærkes med de 40 ekstra heste? Og hvad med benzin forbruget?
Mvh Emil
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
Men pas på, din garanti på bilen ryger.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.157
Og det er noget de er begyndt og går meget op i
Så bliver man stoppet og de har mistanke
Så beslaglægge de bilen
Og få bilen kontrolleret
Alt på din regning
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Moment forøgelsen er noget “mere værd” end blot de ekstra heste.
Lad nu være med at vælge den billigste tuner der lover flest hk - du ville heller ikke vælge den billigste hjerne kirurg hvis din IQ skulle justeres.
Men turbo’en i de små TSI motorer er svag, så er ikke uden risiko for bilen.
Det fokus som Mette Frederiksen har og har haft pålagt Politiet - så skal man lige overveje om det er det hele værd.
mar 2024
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
- men jeg tænker om at politiet vælger at stoppe en Skoda Kamiq, selv med flere hest og nm, vil være ret usansynligt eller hvad?
De ekstra hk og nm vil blot være bonus for mig, jeg ønsker generelt blot en sunder benzin økonomi, samt at optimere min køre oplevelse. - med hvis det har en større risiko for at turboen ryger, så er det nærmest et no go fra mig.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Derudover er der også bare risiko for at bilen bliver nappet og du tvinges til at købe ny styreboks osv. - dog selvfølgelig ikke samme risiko som hvis du kører en i en voldsænket TDI med brede fælge.
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
Der skal vel også en anden gearing til hvis der skal komme flere kilometer ud af flere heste.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
https://chiptuning.nu/shop/oekotuning-129c1.html
Chip tuning