{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Seat Ibiza Cupra 1,8T 430HK+ [Tidl. bil] 2001

4.552 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Alex K
Mand | 0 år | Oprettet: 7. okt 2009


Seat Ibiza Cupra 1,8T 430HK+

Årgang:
2001
Motor:
1,8 Turbo 20v 430HK
Den er bygget helt fra bunden af blandt andet JVK og Fast4Ward
Der skulle i sin tid være blevet lagt ca. 120000kr for opbygning af motor og drivlinen

Af stumper kan der nævnes:

AEB topstykke med Egas (store indsugningsporte)
JE stempler
Paunter plejstænger
ARP bolte
Forge intercooler
38mm Turbosmart blowoff
630ml dyser
Fast4ward custom indsugning
Garrett gt3071R Turbo 480HK
Scanturbo udstødningsmanifold
Forstækede ventiler i topstykket
Diesel gearkasse med peloquin mekanisk spær
Spec stage 3,5+ 580NM kobling med enkeltmasse stålsvinghjul
Dieselgeek sigma 5 short shift gearskifte
Turbosmart E-boost 2 street ladetrykstyring
60mm Tial Vus-ventil lige før venstre baghjul
K&N 100mm luftfilter
Gates Racing tandrem med Integrated Engineering manuel remstrammer kit
Fartstrup motorstyring og meget, meget mere...
Hestekræfter
Der er to ladetrykstrin:

Trin 1: Ca. 1,3bar = 330HK
Trin 2: Ca. 1,7bar = 430HK+
Fælge
MIM TM LIGHT i gunmetal
7,5x17"
Dæk
Rotalla F105 - 205/40 R17
W-mærket til 270km/t

Derudover har jeg 2stk Toyo R888 dæk til at ligge, hvis den skal stå rigtig fast.
Undervogn
Gevindundervognen er fra K&W variant 2 inox og Mac Johns
Bilstereo
Originalt anlæg
Med cd-boks i bagagerummet med plads til 5 cd'er
Styling
Original Cupra
LCR underlæbe foran
Golf 5 R32 hajfinne antenne
Røde kalibere
Interiør
Original Cupra
Originale cupra sports dellæder sæder
Diverse ure til overvågning af olietemperatur og blandingen
Gearknop med knap til styring af de 2 ladetrykstrin
Himmel bestrukket med sort stof og sortmalede stolper
Ibiza Cupra R gauge holder i midterkonsol
Ekstra tilbehør
En fuldstænding hjernedød motor der bare vil fremad!

Batteriet er rykket om i bagagerummet for at gøre plads til den store indsugning.

Derudover er bilen monteret med defa alarm.

Bilen er passet og plejet med service og olie skift (Castrol edge 10w60) som den skal og køre kun på V-power.
Styrker ved bilen
Ser uskyldig ud
Ingen rust (i min i hvert fald)
God motor
Svagheder ved bilen
Er rimelig tørstig ;)
Bemærkninger
Af dele jeg har skiftet eller monteret kan der nævnes:

Golf 5 R32 hajfinne antenne
Brembo skiver og klodser for + bag
Caliber bag H + V
Bremserør/slanger bag H + V
Baghjulslejer H + V
Forhjullejer og nav for H +V
Monteret sort himmel i kabinen og malet beklædninger sorte
ABS sensorer for H + V
ABS sensor bag V
OMP tårnstiver bag
Styrekugler for H + V og sporring
Gearkasse renoveret hos BOS men komplette lejer, synchromesher og pakdåser
Kobling og svinghjul (spec stage 3,5+)
Gates Racing tandrem med Integrated Engineering manuel remstrammer kit
60mm ekstern Tial wastegate mont som Vus-ventil
Elrudekontakt for H
Rudeoptræk for H
Knastkæde og strammer inkl. diverse pakninger og pakdåser.
Støddæmpere og fjedre for H + V
4stk spritnye dæk og fælge i 17" (205-40-17)
20mm H&R spacere bag H + V
Leon Cupra R underlæbe for
Bundkar og pakninger
Kilerem + strammer
Generator
Batteri
Forrude
Dieselgeek sigma 5 short shift gearskifte
Ibiza Cupra R gauge holder i midterkonsol
og der er sikkert mere jeg ikke kan huske...

Tag godt imod den.

Vil du se andre Seat eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Seat Ibiza Cupra 1,8T 430HK+
Annonce