{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Civic EK4/9 B18C JDM [Tidl. bil] 1998

20.887 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Michael R
Mand | 33 år | Oprettet: 8. maj 2009


Honda Civic EK4/9 B18C JDM

Årgang:
1998
Motor:
1. B16A2 Hevet ud.
---------------------------------------------------------
2. B16B JDM (155000 km)
- Volume: 1.595 ccm
- Kompression: 10,8:1
- Boring: 81 mm
- Slaglængde: 77,4 mm.
- VTEC engagement: 6500 rpm
- Rev-limit: 9300 rpm

Topstykket:
- Toda Spec B Knaster
- Toda Ventilfjedre
- Supertech Stål Ventilskåle
- Buddy Club Knasthjul

Valgte så og droppe en ventil! og puf... :( .
--------------------------------------------------------
3. B18C JDM (106000km)
- Volume: 1.797 ccm
- Kompression: 11,1:1
- Boring: 81 mm
- Slaglængde: 87,2 mm
- VTEC engagement: 3600 rpm (5800 std)
- Rev-limit: 8600 rpm
- HA-SPORT Motorophæng
- Spoon Magnet Bundprop

Indsugning:
- 3” Mugen Air Intake
- 3” Alurør M. Powerwrap
- 70mm Spoon Gasspjæld
- Skunk2 Pro Series Manifold

Udstødning:
- 2,5” Buddy Club Manifold EK9 JDM (Hvid powerwrap ligger klar)
- 2,5” SRS Decat
- 2,5” Inividia G-200 Catback

Gearkasse (fra B16B):
- S4C Med LSD (4.4 bagtøj, dual-synchromesh på 2. 3. og 4. gear)
1. 3.230
2. 2.105
3. 1.652 (std 1.458) lige skåret tandhjul
4. 1.306 (std 1.107) lige skåret tandhjul
5. 0.848
- Spoon Svinghjul
- Spoon Magnet Bundprop
- EK9 Gearforbindelse (Tættere)
- EK9 trækaksler

Batteri:
- Odyssey PC545 Tørcell

Accessoirers:
- EK9 Ventildæksel
- EK9 Oliedæksel
- EK9 Sølv tændrørsdæksel
- Mugen tårnstiver
- Mugen thermostat
- Mugen fan switch
- Mugen Reservoir Cover
- Spoon kølerdæksel
- Tegiwa bremsecylinder holder
- Mishimoto kølerslanger
- Mishimoto Alu-køler
- SKUNK2 VTEC Solenoid Cover
- Password:JDM Batteri holder
- Password:JDM radiator stay
- D1 Spec olie sandwich

Ecu:
- Hondata S300 P28 Indkørt af CE
Hestekræfter
1. B16A2
- Effekt (std):
160 hk/7600 rpm, 150 nm/7000 rpm

2. B16B JDM
- Effekt (std):
185 hk/8200 rpm, 160 nm/7500 rpm
- Effekt:
203 hk & 173 nm

3. B18C JDM
- Effekt (std) :
200 hk/8000 rpm, 180 nm/7500 rpm
- Effekt nu:
4. gear 221 hk/ 8126 rpm, 199 nm/ 7493 rpm
5. gear 225 hk/ 7895 rpm, 203 nm/ 7493 rpm
Fælge
- 16" Rota Sub Zero Hvid
- 15" Rota Gt-3 Rød/Chrome

- D1 Spec hjulbolte
- Rota chrom hjulbolte
Dæk
- Continental Sport Contact 3 195/45-R16
- Toyo R888 195/50-R15
Undervogn
- AP Gevind
- EK9 Kalibre (Hvide)
- 282mm EBC skiver
- 282mm Ferodo klodser
- 260mm NK skiver
- 260mm Bosch klodser
- Goodridge armerede bremseslanger
- Hyperflex Bøsninger
- RTA bøsninger fra Aerodeck
- Blox Camper kit bagpå (Camper -1)
- Blox Toe kit bagpå
- Blox Lower control arms
Bilstereo
- Alpine CDE-123R Headunit
- Alpine KTP-445 Forstærker
- Alpine SWE-1000 Subwoofer
- Pioneer 6" I Fordøre
- Pioneer 6x9" I Bag
- 2 stk. org diskanter i dørene
Styling
- EK9 Frontkofanger
- EK9 Frontlæbe
- EK9 Frontgrill
- EK9 Bagkofanger
- EK9 Baglæbe
- EK9 Hækspoiler (Carbon)
- EK9 Forlygter
- EK9 Baglygter
- Tonede sideblink
Interiør
- EK9 Speedometer
- EK9 Solskærme
- EK9 Gulvtæppe
- EK9 Gulvmåtter (Mugen)
- EK9 Forsæder
- EK9 Bagsæder
- EK9 Dørsider
- EK9 Gearmanchet
- EK9 Gearknob
- EK9 Armlæn
- EK9 Kopholder
- EK9 Rat (Begge haves)
- S2000 Rat (Begge haves)
- Mugen pedaler

Ure:
- AEM Wideband Lambdasonde
- AEM Olie Temperatur
Ekstra tilbehør
Afstivning:
- Tårnstiver i bagagerum, C-C stolpen
- ASR stiver under bilen
- Mugen tårnstiver i motorum
- Summit Forskærm stiver

Aircondition er afmonteret, men har været org i bilen.

Domo Kun, min tro følgesvend! ser alt!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
1. Plads ved Effekttræf ved Roskilde N/A d. 31/8-13
1. Plads ved Året's Honda d. 14/9-13

Så fik jeg endelig købt en EK4, hvor der var monteret sæder, læber osv.
Men dette var ikke nok for mig!
Har derfor smidt et par motorer i den, og gjort den næsten komplet EK9-stil. Selv solskærmene er fra en org EK9.
Håber i tager godt imod den! har brugt en del tid på den allerede. men er ikke færdig endnu med den, da der stadig mangler en del! følg med!

Mangler og sige stor tak til Per H og Sebbe fotograferne som har taget alle de vilde billeder!
CE for indkøringen! kan varmt anbefales! især da min B16B motor døde på feltet (ikke hans skyld)
Men hjælpen for at få en ny motor i!
Og tak til alle som har hjulpet med dette projekt!
- Især min kærestes tålmodighed!

Vil du se flere Honda Civic EK4/9 B18C JDM til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Civic EK4/9 B18C JDM
Annonce