{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.642 visninger | Oprettet:

US biler hvorfor / hvorfor ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Vil lige starte med at skrive at jeg ikke har meget tjek på US biler, Hverken på kvaliteten eller deres køreegenskaber (måske jeg bliver klogere nu så)
Hvorfor har US biler ikke et salg herhjemme / Europa som Tyske, Japanske & koreanske ? Er det prisen, kvaliteten eller noget helt andet der er afgørende ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  US biler hvorfor / hvorfor ikke
  • #1   9. jun 2017 Venter lige på Christian.. smiley

  • #3   9. jun 2017 kvaliteten, amerikanere laver biler med store kværne, men en mercedes eksempelvis, køre langt bedre, selvom amerikanerne er blevet bedre

  • #4   9. jun 2017 ideen med tråden er en seriøs debat ikke om den ene eller anden er hurtigst

  • #5   9. jun 2017 Der er vel ikke salg nok i det til det Danske marked.

    Bilerne er for dyre i forhold til hvad man ellers kan få, og så bliver man lænset i alle afgifter fordi det oftest er store benzin svin


  • #6   9. jun 2017 Det er jo en kombination af markedsføring og kvalitet..

    kvaliteten kan være god, men hvis markedsføringen ikke er ok, så bliver der simpelthen ikke solgt nogle biler, se bare Lexus, Infinity.. Dem er der heller ikke nogen der køber.. mens kvaliteten på disse biler i modsætning til de amerikanske ikke fejler noget..

    Og så gider folk ikke store V8 motorer længere, det er en meget lille kerne af mennesker der gider købe de biler, selv de såkaldte hardcore petrolheads foretrækker en langsom 1,0 bil med lidt skub i... og prøver at undskylde det med at afgiften er høj, gider de ikke livet eller hvad, hvem er det der ikke gider livet, kan du fortælle mig det ??


  • #7   9. jun 2017 Hvis vi tager udgangspunkt i 4 cyl. biler, hvad har de så at byde ind med og er de ikke lige så økonomiske ?

  • #9   9. jun 2017 en gallon koster altså 15-17kr.. og det er faktisk en hel del, det er jo 5kr/L.

    relativt set har vi billigere benzin i Dk... da vores mindstelønninger er MEGET højere end de amerikanske..

    Så der er ikke noget at sige til at selv amerikanerne vælge Toyota som deres fortrukne mærke..


  • #10   9. jun 2017 For at kunne opretholde et salg i dk, skal der jo en vis mængde af enheder gennem butikken.
    For at holde liv i importøren og forhandleren, i det skal der både være penge til udstilling, efteruddannelse, reklame osv osv..

    Så det er nok mere et spørgsmål om bilerne kun tiltrækker et meget lille klientel.
    Og er ret sikkert på de folk som f.eks køber en Mercedes , Audi eller BMW aldrig vil skifte over til en amerikaner da det ikke er in i dk.
    Også er kvaliteten på bilerne måske osse en ting der spiller ind.

    Chevrolet har jo prøvet at give den en skalle på,det danske marked, med deres "almindelige" biler, var Daewoo inden de skiftede navn.
    De blev trukket ud fordi de ikke solgt nok, og grundlæggende konkurrende med Opel.

    Det er vel bare et spørgsmål om at man skal være villig til at gøre arbejdet og ofre pengene, for at komme ind på markedet.
    For 25-30 år siden var Suzuki osse mere eller mindre kun motorcykler i dk.
    Og ja dårlig benzin økonomi hjælper nok heller ikke på succes fuld markedsføring i dk.


  • #11   9. jun 2017 Tror bare ikke der er nok salg i det. Der er ikke mange der har økonomi til at kører en amerikansk V8, når de bliver ramt så hårdt af mange afgifter i DK. Og tror heller ikke de amerikanske firmaer bruger meget tid på at udvide deres europæiske marked... Det koster også mere at få dem fragtet til Europa. Synes egentlig kvaliteten på de nyere modeller er okay, dog ikke lige så god som Tyske og Japanske mærker. Altså Mustangen kan fås med 4 cyl. men synes bare lidt idéen ved at købe en amerikaner er væk så. Der er ikke ret mange andre grunde end V8'eren og så synes jeg da også de fleste ser rå ud.

  • #14   9. jun 2017 Den værste fejl jeg har set på en Amerikaner, var på en helt ny Mustang ved Ford i Århus. Den havde en form for hår/snor der lignede noget fra en børste, der sad fast i lakken. Aner ikke hvordan den er kommet på markedet.

  • #15   9. jun 2017 Fordomme er nok en stor årsag. Corvette'en er den mest pålidelige og driftssikre bil jeg nogensinde har haft, og kvaliteten var absolut ikke ringere end de fleste af de EU biler jeg har haft. Jeg har en fabriksny Camaro holdende i garagen pt. og den har intet hård plast, og knirker ikke i instrumentbordet som min BMW gjorde. Jeg ser heller ikke umiddelbart dårlig byggekvalitet.

    Priserne har nok også noget at sige, for der bliver lagt mere end bare moms/afgift på US biler i DK. Eks. Mustang koster over 700.000 kr. I DK, mens den i US koster omkring 185.000 kr. En Hellcat koster omkring 450.000 kr. i US men hele 1.700.000 kr. i DK. Den ekstra avance der bliver lagt på US biler gør, at der slet ingen sammenhæng er mellem hvad man betaler og hvad man får.

    US biler fås ikke med diesel motorer, som jo er populært i EU. Generelt er det jo store, relativt tørstige, motorer der ligger i US biler, for selvom de fleste kun kører på 4 cylindre ved alm. kørsel, er de stadig tørstige. BMW, Audi, Mercedes etc. sælger jo nok heller ikke ligefrem voldsomt mange af deres V8 modeller.


  • #16   9. jun 2017 Overordnet: Pris, kvalitet, driftsøkonomi og smag.

    Men man kan også se historisk på det. F.eks. USA biler i 80erne og 90erne. Bløde slaskede med upræcis styring, alt for lave hovedstøtter, rustproblemer osv. Kun USA bil entusiaster har været villige til at betale en højere pris for disse biler. Derfor har der ikke været tradition for USA biler her.

    USA bilerne er blevet bedre i dag + der er større udvalg (flere tenderer europæisk smag). Men de er stadig ikke skræddersyet til europæiske behov.


  • #17   9. jun 2017 De amerikanere jeg har kørt har skuffet i kabine kvalitet og følelsen af kvalitet mangler.
    Da jeg kørte Dodge Durango følte jeg ikke at den var pengene hver. For den pris den stod til kunne jeg få Landcruiser som har en begået bedre følelse.
    Da jeg kørte i en saratoga var jeg forelsket men primært fordi bilen var så akavet spøjs at man begynde at holde af den. Den kørte ikke godt. Den manglede krater og dens design og kvalitet var håbløs.

    Da jeg fik en tur i en Corvette Fra 2002 tænkte jeg fed vogn men kabinen skuffede og lignede noget et koreansk mærke havde droppet at bruge tilbage Fra start 90'erne


  • #19   9. jun 2017 Kan sagtens forstå at visse personer syntes om ideen i at køre i sådan en frembrusende, komisk stor båd i lille Danmark for at skille sig ud, men det skulle også være af den grund alene. Man får bare ikke hvad man betaler for.

  • #20   9. jun 2017 Ja, jeg kunne sagtens finde på det.

  • #21   9. jun 2017 Kender ikke meget til US 4 cyl. biler, men jeg sammenligner en Mustang 2005 med f.eks Audi eller BMW fa samme årgang, så er der bedre samlekvalitet og finish på de Tyske. Det gælder både udvendigt og indvendigt. Umiddelbart er de heller ikke så modstandsdygtige overfor rust, som de nævnte Tyske.

    Køreegenskaber og bremser er bedre på Audi/BMW

    Til gengæld er Mustang bygget op af mere stabile komponenter, som er godt gennemprøvede, og bruges i mange generationer indenfor de samme mærke.

    Amerikanerne markedsfører ikke deres biler særlig meget her i EU, og reparationer kan være temmelig langsommelige at få udført.

    For mit eget vedkommende, så har jeg valgt US bil bl.a for at køre sommerkørsel, samt deltage i forskellige US træf. ........ og det er en lidt anderledes oplevelse end de Europæiske biler. Sammenligner man f.eks V8 med US og EU, så er de Amerikanske lidt mere "rå" og lyden er efter min mening bedre. Efter nogle år vil jeg tro US holder prisen bedre, og enkelte får en slags kult-status, som bevarer værdien på dem sådan rimeligt.

    Endvidere er en 2005 stadig en bil, som man selv kan skrue i, og lave alt service på. Reservedele er rigtig billige til en sådan også.

    Men tror nu tingene er ved at ændre sig. Bl.a satser Ford meget på det Europæiske marked med den nye 2015 Mustang. Og den er også blevet meget mere "Audi-agtig" indvendigt. smiley

    Skal lige sige , at min egen kører på 3'de år i mit ejerskab uden der har været det mindste problem . ( ..... 7,9,13 smiley

    Det var bare lige mine 50 Cents i forhold til tråden, men jo ikke så relevant, hvis det SKAL være 4cyl. dagligdags.


  • #22   9. jun 2017 Grunden til jeg nævnte 4 cyl. er for at bilerne skulle ramme bredt i den almindelige befolkning så tråden ikke kun kom til at omhandle V8 på 7L smiley
    De fleste Dansker køre vel rundt i noget på ?? max 2,0 og 150Hk eller mindre.


  • #26   9. jun 2017 Ja, hvis man skal have US bil der macher Audi, så er det nok Cadillac.

    Taler man muskelbil i DK, så er Mustang et godt bud. Man får fin bil med mange HK til fornuftige penge. Skal man have en Audi etc. med samme punch, så er prisen nok den dobbelte.

    Køber man den nye Mustang, så skulle service og reparationstider være nogenlunde som Japanske biler. Nok ikke så gode som MB, men det skyldes nok det har tradition som Taxi. ( ved godt det er ved at være noget udtyndet efterhånden )

    Nå, men lad os få noget viden om dagligdags US-biler, som var emnet smiley


  • #27   9. jun 2017 US biler er noget lort! Samle kvalitet, holdbarhed, osv. De er stadig langt bagud, selvom de er blevet bedre med tiden.

  • #29   9. jun 2017 nu har jeg haft 2 amerikaner biler, den første fik jeg i 1990 og det var en chevrolet el camino fra 1972 med en 350 cui motor i som var peppet en smule.
    den var herrefed at køre i, selv køre-egenskaberne ikke var værd at skrive om, fed at cruise i og fed at fyre af fra lyskrydserne, men ude på de snoede veje var dne som en gyngehest og jo mere snoede de var jo mere ustyrlig blev den og sådan er det squ for alle kaner gryder fra dengang. men for satan sådan en us v8 lyd kan gøre en lykkelig.
    jeg havde indtil i vinters en dodge charger fra 1969 med en 440 cui motor i , den var egentlig i ok stand, men det var et projekt langt ud over min pengepung og mine færdigheder plus at den stod i tjekkiet og havde været på tjekkiske plader siden 1992, så bare det med afgiften standsede det hele for mig. den var ellers mere end cool at kører i og var lidt af en vild satan når det gik lige ud, i sving osv var den ikke meget værd. men igen lyden lyden den slår bare alt.
    nyere us biler syntes jeg er lidt kedelige og de ligner squ alle hinanden, men de er i det mindste blevet noet bedre at køre i og osse meget bedre samlet.
    nej mit us bil eventyr er slut. det er for dyrt og for besværligt at eje sådan en lækker øse


  • #30   9. jun 2017 Ikke en hverdags-pendlerbil, men dejligt at køre dem om sommeren, og nyder hver dag, hvor solen skinner. Har kørt MC i 25 år, og fortryder jeg ikke købte en US cabriolet for mange år siden.

    Det er virkelig lækkert , at bakke sådan en US V8 ud af garagen, og bare cruise afsted i godt vejr. :-)........... så det vil sige , IKKE idag smiley


  • #31   9. jun 2017 Jeg synes at den nye Cadillac CTS er vanvittig flot, super elegant og nærmest majestætisk.

    Desværre mener fruen at man er for gammel til sex hvis man kører Cadillac, så sådan en har jeg ikke lige planer om at købe pt.


    profilbillede
  • #33   9. jun 2017 CTS'en ser for mærkelig ud fra nogen vinkler. I sær dem der er et par år gamle. Forfra er de pæne nok, lidt almindelige, men I sær bag fra er de da så grimme at man næsten krummer tæer, men hver sin smag, og man må da sige at de beholder stilen.

    profilbillede
  • #34   9. jun 2017 Det er den gamle coupe der er på det billede. Ja, dens design er lidt underligt.

  • #35   9. jun 2017 Syntes baglygterne på dem alle sammen er underlige, men kan godt forstå at det er lidt varemærket.

  • #36   9. jun 2017 Cadillacs nye biler er pisse fede. Og må altså indrømme at en del af "charmen" ved (ældre) amerikanerbiler, er nok at de ikke har de bedste køreegenskaber. Det er bare sådan det er. Og ville næsten være træt af hvis de ikke var sådan. Der er bare noget underligt fedt over det.

  • #58   10. jun 2017 Christian har stadig efter alle disse år ikke fattet at 0-60mph ikke er det samme som 0-100kmt.. den er ikke 5,2 sek om at ramme 100...

  • #60   10. jun 2017 Det gør det da nemt, og så fatter jeg ikke at du ALTID fordrejer sandheden.. du tager 0-96 tider of sammenligner dem med 0-100 tider... og hvis det tager 5,5 0-100 og vi antager at accelerationen er linær hvilket den IKKE er.. så tager 10km/t 0,55sek... derved så tager 4km/t 0,22 sek.. men accelerationen er aftagende når vi nærmer os 100.. så 3 milisek er sikkert helt reelt... og det er uden at indregne et gearskifte, så kan du godt lægge endnu 3 milisekunder oveni..

    Men sådan nogle simple formlen gider du jo ikke bruge tid på at regne ud, du vil hellere bare bruge de tal der giver bedst mening for dig


  • #62   10. jun 2017 Og så er tråden tæt på at ende der hvor den plejer at ende smiley
    Kan det da for helvede ikke være lige meget om den ene er 5 og den anden er 5,2 for 0-100.
    Hvad koster en M3 og hvad koster en Z28 ?? hvis ikke jeg tager fejl så er M3 noget dyre, den højre pris kan jo så bruges på fjeder og kompressor på Z28 så den M3 får så meget baghjul at den er til grin... men hvad kan det bruges til ud over bane kørsel eller fra lyskryds til lyskryds?

    Tråden var ikke tiltænkt 0-100 tider med US biler som dagligdas bil for/imod


  • #68   10. jun 2017 Fantastisk at Christian igen og igen ikke fatter en r.. af hvad det drejer sig om!!!

  • #69   10. jun 2017 #64 nu er Christian jo ikke ene om udfaldet af at tråde på BG ender der hvor de ender smiley

  • #94   12. jun 2017 Morten har prøvet en 335i fin bil dog ikke vildt hurtig

    haha 300hk og 0-100 på 5,6 sek er ikke hurtigt nok.. men 140hk og 0-100 på 9 sek er åbenbart fint ?

    Men nu kommer "den er for dyr" argumentet igen...


  • #100   12. jun 2017 Der er heller ikke nogen der har sagt at en GMC er langsom ??? Du siger bmw'en ikker er vildt hurtig men 140hk er nok til at du ikke gør af kedsomhed bag rattet.. det er DINE ord..

    og en GMC har 4 hjulstræk, og en VILDT lav gearing.. den er 0-100 på ca 5 sek.. men topper ved 180km/t.. den får jo tæsk i ALLE andre discipliner..


  • #106   12. jun 2017 Nej.. men du har sagt at 90hk så keder man sig ihjel... ergo må 140hk være sjovt nok siden du ikke er død endnu ?

    Men 300hk i en 335i er åbenbart for lidt.. en GT86 med 200hk er jo heller ikke hurtig nok til dig.. Hvordan hænger det sammen UDOVER at du er dobbeltmoralsk


  • #108   12. jun 2017 Jeg synes vi skal lave en afstemning for HVOR man skal lægge en grænse for hvornår man keder sig ihjel i en bil uafhængig af vægt, gearing, biltype.. bare hk.

    skriv ENIG eller UENIG ved følgende udsagn.

    Man keder sig ihjel hvis man har under 141hk...

    ENIG


  • #113   12. jun 2017 Jeg må indrømme. Me jeg kigger Amerikansk da jeg vil skifte til 4x4 men det er så en 2.5l TD i en Jeep Charoke udelukkende fordi de koster mindre end en Landcruiser som ellers var første valg og de kan findes uden straf afgift

    Mht. 335i så forstå jeg det godt. Min kami havde en 520i og den føltes sløv hat også prøvet en 535D med chip den føltes også sløv. Generelt er BMW. Så godt skruet sammen at man ikke mærker farten og acceleration som man Eks gør i en golf 2gti eller andet billigt "kvik" vogn. Så selvom den er meget hurtigere så føles den ikke hurtigere. Da vi skulle på langtur kørte jeg uden at kigge på speedometeret og den lå 150-160 og følte enlig ikke at det gik stærkt gør jeg det i min egen Peugeot så jeg ikke itvivlnom at jeg køre forhurtigt


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #114   12. jun 2017 Jeg fandt en ca 1 år gammel tråd, hvor Christian indirekte siger, at en bil med 207 hk, er en hurtig bil, så han ændrer hurtig holdning. smiley

  • #118   12. jun 2017 Men prisen er jo ligegyldig Christian.. altså du lever kun en gang, jeg fatter ikke du gider kede dig ihjel i din bil ? Det er livet for kort til.. Det siger du jo selv...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #120   12. jun 2017 Morten
    Men så er det noget gammelt lort.
    Det skal være helt nyt, med garanti, for folk ved jo lortet ikke holder. smiley


  • #122   13. jun 2017 Jeg vil gerne kommentere lidt på debatten:

    Jeg kører til dagligt en Lincoln Navigator fra 2010, 5,4 l V8, og her er kvaliteten på højde med europæiske mærker.
    Desuden har jeg kørt Ford Mustang siden jeg erhvervede mit kørekort i 1973, og den ny Mustang GT (V8) model 2018 er lige bestilt. Desværre er der 8 måneder til den kan leveres.
    Jeg har i min tid kørt europæiske biler af mærkerne Citroën, Ford, Audi, Mercedes, samt riskogere Toyota, Mitsubishi, og Nissan.

    Mht til reservedele til min US biler, så kan jeg få dem leveret direkte fra US eller UK inden for få dage (normalt 48-72 timer) så det har aldrig været noget problem uanset om det har været en Ford Mustang, en Buick, Chevrolet eller Chrysler. Desuden er priserne på reservedele til europæiske biler ofte billigere at købe i USA end i Europa.


    profilbillede
  • #123   13. jun 2017 Har kørt amerikansk siden jeg var 18, nok mest fordi jeg har siddet skævt på potten.
    Jeg har haft dem som hobby, og som arbejdsbil.
    Mine pick ups har fungeret fint som trækdyr.
    Kvalitet, hmm ikke rigtigt vel, men er fuldt på højde med en gammel Landcruiser, og ja sådan en har jeg også haft.(Det var et dyrt bekendtskab)
    Jeg har kørt 1/4 mile ræs, og ja jeg har også fået røvfuld af nogen der havde flere penge end mig, også ikke amerikanske, men sjovt var det.!!
    De gamle amerikanere har køreegenskaber som et svin i en mudderpøl.
    Europæerne var langt forud hvad det angår, til gengæld var amerikanerne fyldt med udstyr, hvis man er til det.
    De er blevet bedre, men der er meget svært at sammenligne US med EU jern.
    Jeg køre i dag Jeep Grand Cherokee/Mercedes.

    Så er der vist målt rigeligt diller her på tråden ikk.?
    God dag til alle.


  • #124   13. jun 2017 Nu har jeg selv en camaro z28 fra 86 , måske ikke den fedeste luksus inden i men hold kæft det sjovt når den 5.7 liters V8 går frem af , du finder ingen anden bil en US biler du mærker krafterne så vildt i , syntes jeg ikke , US køre du ikke for økonomi men SJOV , trods den alligevel kan rende 10 på literen ved pæn kørsel , hverdags øsen ja der gælder det økonomi så der min øko gris ganske fin . bare min mening .

    profilbillede
  • #132   13. jun 2017 Knirken i indstrumenbord er ikke en defekt for så ville alle Amerikanere Fra 80'erne og op til nu være defekte...
    Alfa har et omdømme efter deres gamle alfasud der rustede hurtigere end man kunne lappe det samme igen. Og en 156 der havde nogle elfejl.
    Motormæssigt er en af de kendte fejl plads en 2.0TS 16V at den smider et plejleje og det vender tilbage hvis man kun skifter lejerne. Man skal skifte plejlstænger samtidig før at det holder.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #137   13. jun 2017 127#

    Ja for ejer man en 3 cylindret fiesta, lever man et liv i overhalingsbanen. smiley


  • #141   13. jun 2017 Men tilsyneladende ikke nok til at du ville vælge en amerikaner frem for en europære. Og man få ikke power men ccm. Honda Civic 1.6VTI = 160hk. Chevrolet Alero 3.4V6 =177hk. Og Honda'en kvalitet er højere

  • #148   13. jun 2017 Gad godt prøve den CTS dog !

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #149   13. jun 2017 Polio
    Jeg er da oppe på 180 hver dag, og blir squ sjældent overhalet.
    Hvad med dig?
    Nå Ja, du tøffer med 60, ellers kan din skod fiesta ikke køre det den er opgivet til. smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #153   13. jun 2017 Jacob
    Jeg er næsten enig med dig. Synes nu ikke en Fabia er grim. Ganske almindelig nydelig bil, fra den årgang.


  • #161   13. jun 2017 Egentlig sjovt med den her tråd, jeg så faktisk den nye CTS i dag på en parkeringsplads. Sjældent jeg ser nyere US sedans udover en 300C fra tid til anden. God nok en V6. Den var altså ikke kønnere i virkeligheden, men heller ikke så kæmpe stor som man kunne forestille sig.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #165   13. jun 2017 151#

    Jeg snakkede ikke om at være hurtigst. Så ta'r jeg jo bare min Saab, sjovere, hurtigere og lyder bedre end mormorfiesta.
    Men du ligger jo med 60, for at køre langt på literen. Det behøver min rolla ikke. smiley


  • #167   13. jun 2017 Morten du skulle aldrig have sagt du kom fra Randers, det bliver værst for dig selv smiley

  • #172   13. jun 2017 Jeg er slet ikke opfindsom nok til at finde på noget du ikke har hørt før smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #173   13. jun 2017 V8 lyder fedt, men det slår ikke lyden af en 3 cylindret. smiley

  • #175   13. jun 2017 Kan godt huske den i randers, det var en station car.. den er faktisk fed i stationcar, er slet ikke så vulgær bagfra som den coupe længere oppe i tråden... men nej det er svært at forestille sig hvad man skulle bruge den bil til hvis man skal betale med egne penge, men fortrøder stadig jeg ikke prøvekørte den..

  • #177   13. jun 2017 Jeg synes nu min 4 cylindrede boxer i min buggy har en langt federe lyd end en amerikaner V8'er der kun kan brøle og larme smiley

  • #179   13. jun 2017 et sted hvor amerikanerne slår europæerne helt og aldeles er at når de siger der er kohud på sæderne så er det kohud og ret meget af det endda, ikke som i en eu bil hvor det meget sjældent er ægte kohud medmindre man ligger en mille el mere for en bil

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #181   13. jun 2017 Det ikke kun amerikanersæder der er blanke.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #183   13. jun 2017 I det mindste tør jeg tage chancen, med en sjov bil ved siden af hverdagsbilen, mens jeg er på ELEVLØN!
    Du tør kun køre lille tøsefiesta. smiley


  • #185   13. jun 2017 Christian pak nu den Typhoon sammen, det er kun dig i hele DK der syntes sådan en er noget man bør prale med smiley Du bor i det forkerte land smiley

  • #187   13. jun 2017 Syntes nu de gamle Saab er meget cool, men har vidst ikke sagt nogen steder der skal prales smiley

  • #189   13. jun 2017 Hele BG ved at du ikke havde råd til at holde den kørende, så bare hold kæft med dit GMC pjat, blødhats pispotte.

  • #191   13. jun 2017 Din fiesta er mest morfar af alle, så hyg dig med din blødhatsvogn og dit tab på 100k.

    Hvordan går det med din nye psykolog?


  • #193   13. jun 2017 3300kr kontra 170k, kun du er dum nok til at købe en bil, som du ikke engang ønsker, så hyg dig bare med din blødhat mikrobil og din psykiske lidelse er helt tydelig her på BG, bare lige til info!

  • #195   13. jun 2017 Christian du valgte en Fiesta 1.0 med 140hk. Fint nok. Men tror vitterligt at du må på i fårevejle kirkeby og arbejde I Gislinge siden en amerikaner tiltaler dig så meget... Du var for ærlig til at spendere penge på en sjov bil for ellers havde du købt en Fiesta ST150 eller en Mini CooperS. De møj sjove i sving og er gearet utroligt godt så de føles sjove og livlige. De kan få smilet frem selv hos hardcore racer køre. Ligesom Mx5 kan
    Det ikke 250hk biler men de 90-200hk de har fungere helt kanont til dem.

    Det handler om det smil du har efter en køretur. Ikke hvad man køre..

    Din måde at skrive til folk med anden holdning eller bil end dig, beviser at du ikke er glad for dit køb. Du har solgt ud og gjort hvad staten vil havde dig til. Det må være trist at havde en bil der ikke giver en lyst til at køre en hygge tur og som ikke giver det omtalte smil.

    Jeg køre selv i en gammel kasse men jeg ser stadig frem til at køre end tur i den til arbejde i morgen tidlig og det er efter 3års ejerskab.


  • #197   13. jun 2017 Deniz come on, ingen grund til at blive personlige i en hygge debat om bilmærker.

  • #198   13. jun 2017 Har kørt 140hk Fiesta. Og iforhold til Mini CooperS og ST150 så den ret ustabil... Min stationcar er ikke bedre og koster ca 10gange mere km året end din. Men den glæde jeg har ved min bil kontra den ærgelse du virker til at havde over købet af din så tror jeg at 6100kr årligt er fint givet ud.



  • #199   13. jun 2017 Kan ikke forstå hvordan folk kan hade enten US biler, eller EU. Synes godt nok der er mange fede US biler, og elsker at nogle af dem er lidt finurlige osv. EU er også pisse fede på en anden måde. Elsker Alfa's nye biler, og BMW er jo altid dejlig. Og jo, charme er når noget ikke er perfekt, og synes helt klart amerikanere har massere fed og rå charme.

  • #201   14. jun 2017 Christian, synes du det er fedt at kalde noget 'blød hat bil' eller 'morfar bil'??

    Du bruger de udtryk konstant, og det virker imponerende uintelligent idet du benytter udtrykkene som argument imod at man skal købe eller køre i visse biler!

    Det er en yderst ringe og barnlig argumentation, og holdt sammen med at de andre argumenter du har udelukkende drejer sig om mængden af HK, så falder din argumentation altid til jorden i dine indledende kommentarer.

    Der hvor det går helt galt er at du intet fatter eller forstår, og når du ikke kan argumentere sagligt, så bliver du personlig og decideret et fjols at lytte til.

    Hvad du søger at opnå har jeg endnu ikke forstået, men du kæmper en kamp for at retfærdiggøre at du ikke selv har råd til at køre i din drømmebil, og derfor selv var nødt til at købe en trist og almindelig bil som den gennemsnitlige dansker kører i.

    Du kører i en tre cylinndret bil uden synderlig meget moment, og som udelukkende kan levere sin ydelse hvis du lammetæver den. Det er i mine øjne ikke ret cool, til gengæld virker det enormt desperat!!


  • #203   14. jun 2017 Virker som om der er nogle der får målt pik i denne debat he he

  • #207   14. jun 2017 kællinger.. min er mindst 9cm...

    jeg vinder


  • #208   14. jun 2017 Det tæller ikke hvis man hiver i den når man måler!

  • #209   14. jun 2017 betyder det mon noget at min kone plejer at finde pincetten frem når der skal rodes ved lillemand


  • #215   15. jun 2017 I denne debat tror jeg i har glemt en US bil........ Tesla
    Langt på literen ........ Yep
    Hurtig,................ Hell yes
    Køreegenskaber Øhh yep
    Billig .......... Nope
    Men jo jeg kan finde en Tesla S fra 2014 under 600K
    Så prøv nu at være en smule seriøse


  • #216   15. jun 2017 hehe kunne ellers være vældigt at møde op til et amerikaner biltræf i en tesla.
    er ret overbevist om at man blir grinet ud af træfpladsen så det gør en ting.
    i min optik har en tesla ikke en skid med en amerikanerbil at gøre , heller ikke selvom den er klasket sammen derover og ja jeg mener klasket sammen, for samle kvaliteten er typisk amerikansk, der mgl lige det sidste for at det er helt godt


  • #217   15. jun 2017 Måske har du ret tigger, men det er set på Viking Run og ja den er KLASKET sammen der ovre så Amerikansk yep:!!
    Hva med AC Cobra.... Engelsk.?
    Hva med Detomaso....Italiensk ?
    Men folk siger Amerikansk om disse.
    Men søde venner jeg trækker mig fra tråden, og husk ingen kritik af alle jeres fantastiske køretøjer herfra.
    Ha nu en dejlig sommer og nyd jeres biler/Mc.
    Så nyder jeg mine skodkasser og gamle bambusraketter.

    Have Fun.!!!!!!!!!


  • #225   15. jun 2017 Jeg har aldrig savnet lyden i min Tesla, men den er klart mere komfort vægtet end sports vægtet, hvilket nok er mit største problem med den.

    Jeg er endnu ikke gammel nok til en flyder, jeg har stadig behov for at mærke at jeg kører smiley





  • #227   15. jun 2017 Det kan de, jeg synes dog ikke at alle V8'ere lyder fedt.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #228   15. jun 2017 224#
    De udvikler på batterierne hele tiden, så jeg tror dine ønsker blir indfriet, inden for få år.


  • #230   15. jun 2017 en 4 cyl.. kan da lyde fantastisk der skal bare nogle omdrejninger til... hvornår har en sportsbike på 4 cyl haft en dårlig lyd ?

  • #231   15. jun 2017 Ja selv en 1,6 4 cyl kan lyde lækker smiley

    www.youtube.com/watch?v=ls46doGW194


  • #233   15. jun 2017 #229,

    Jeg bryder mig ærligt talt om lyden mange V8 pickup trucks har, og så synes jeg at mange V8 i luksusbiler lyder kedelige. Eks. i en Lexus eller lidt ældre Mercedes (AMG modeller undtaget). Ikke fordi jeg synes at de lyder dårligt, bare ikke super inspirerende, og ikke som jeg gerne vil have en V8'er til at lyde.

    Jeg kan godt lide en V8'er der lyder aggressivt når den får tæsk.


  • #237   15. jun 2017 jo jo men som Carsten skriver så lyder en doven V8er heller ikke af meget.. det er først sjovt når de får en indsugning og udstødning der kan matche motoren..

  • #261   21. jun 2017 Jeg har lidt kig på en Buick regal cxl turbo. Er det det en dårlig bil?

  • #264   21. jun 2017 okay. så forklarer det da at den ser europæiske ud.

  • #267   21. jun 2017 jeg sad bare og Google buick og så kom den frem så lidt pæn ud. men når det bare er en insignia kan man lige så godt købe sådan en i stedet

  • #270   21. jun 2017 synes så den en cadillac bls ser ok. kan se den er bygget saab fabrik. så kvaliteten er nok ikke helt skidt. Men problemet er bare der næsten ikke er solgt nogle af dem. så stumper er nok et større problem.

  • #276   21. jun 2017 er 0-60 mph på 3.8 sek nu pludselig svine hurtig? smiley

  • #277   22. jun 2017 cts. deler den platform med en europæisk bil. bls kunne godt være fristende. omkring 100.000kr under 10år gammel og stumper er rimelig af få fat på. samt knap så morfar som saab.

  • #280   22. jun 2017 Nu er er jeg en af dem som kører Suzuki Swift økoracer til dagligt. Har heller ikke den store viden indenfor biler og deres motorer. MEN der er sgu ikke noget bedre end at gå ud i bilen, sætte nøglen i, dreje den og høre lyden af en stor brummende V8'er.
    Vil til hver en tid vælge en amerikaner frem for en anden bil. Det kan da godt være de går i stykker og reservedele ikke lige kan fåes i nærheden. Men charmen og den komfort der er i de biler vi har, gør bare hverdagen lidt sjovere.
    Selv har vi en bilpark der består af Chevrolet bestående af 1 Pick up (hverdagsbil), 2 G20 Vans hvor af den ene er mandskabsvogn og en G30 bus.
    En dyr men sjov hobby.


  • #281   22. jun 2017 Hvad for nogle us biler deler platform med europæiske biler. Altså biler der er nyer end 2010.

  • #283   22. jun 2017 Nej. gider ikke v8. Der er ikke mange af dem der har en fornuftig brændstofforbruget så det kan komme på en nogenlunde billig grøn afgift.

  • #285   22. jun 2017 ja måske.

  • #287   22. jun 2017 Det kommer an på hvor gammel. Men Maks 220.000kr fire eller fem døre og ingen st.car. min 2000kg på trækket.

  • #290   22. jun 2017 man sidder og bliver helt forelsket. især den der dodge

  • #295   22. jun 2017 Ja man siger jo at ens sanser forstærkes hvis den ene forsvinder.
    Min synssans bliver ødelagt af at se den kabine og interiør ?? så høresansen bliver vel bedre til at lytte.


  • #296   22. jun 2017 hvis den kører som en Chrysler 300C med V8 fra samme periode, så er jeg enig med morten.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #297   23. jun 2017 Men sådan en Dodge, der har kørt SÅ langt, er SÅ gammel og uden tvivl har fået tæsk, det er vel bare en rullende værkstedsregning?

  • #298   23. jun 2017 dodge er da kun 9 år gammel og har kun kørt knap 120.000km. jeg tror ikke den er farlig med værksted regninger hvis man selv kan skrue lidt.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #299   23. jun 2017 Umiddelbart vil jeg give dig ret.
    Ikke desto mindre er det årsagen, til Christian ikke selv køber den Dodge.


  • #302   23. jun 2017 Ja den beskrivelse passer sgu også meget godt på en C5.

  • #303   23. jun 2017 Woaw den dodge ser tam ud i kabinen!
    Jeg har aldrig kørt den eller en 300, så hvordan den kører skal jeg ikke kunne udtale mig om... Men igen, den kabine! Det ligner den knaser og raller bare af, at man kigger på den smiley

    Er nu rimelig fan af de nyeste amerikanerbiler.. Det virker til, at kabinerne er blevet af en betydelig bedre kvalitet smiley Ville dog nok aldrig købe en.. Men det er fordi jeg har en svaghed for BMW smiley


  • #315   24. jun 2017 haha, er den status skrevet direkte til Christian?

    profilbillede
  • #317   24. jun 2017 nej har ikke noget at bruge den til!

  • #318   24. jun 2017 det skulle da lige være pga nummerpladen så smiley

  • #319   24. jun 2017 Hvis jeg skulle ud og købe us bil blev det nok en af de små Cadillac.
    Jeg tror jeg vil jagte en Cadillac ats 2.0T 6speed manuel.
    Sølvgrå med sort læderkabine. Fra årgang 2013.

    Det er en GM bil. Så det kender jeg til.
    Jeg kan godt lid den kantet udsene.
    Den har fire døre og godt bred så der er plads til mine unger på bagsædet.


  • #320   24. jun 2017 Fuck den er fed den 'Cuda!

  • #322   24. jun 2017 nej. der er ikke mange. jeg tror jeg skal kigge udlands. jeg søgte lidt på den i usa. og kan se jeg kan få en 2013 i den model og stand jeg gerne vil have til knap 130.000kr incl fragt. så kommer alt det kedelig afgift bagefter.

  • #324   24. jun 2017 ja det er vildt mange penge. forstå ikke det skal være dyrt bare fordi bilen er kommet over på den anden side af søen. jeg kan se at de firma der til byder fragt og afhentning ved forhandler i usa tag ca 20-30.000kr for det. selve bilen koster jo omkring de 100.000kr.

  • #326   24. jun 2017 vi har snakket om nogle gange at vi måske skulle rejse der over en uges tid. købe bilen. tag på lidt tur der over køre bilen til shipping.

  • #328   24. jun 2017 Det kunne enlig være en god ide. tror bare det bliver dyrt i tøj til fruen.

Kommentér på:
US biler hvorfor / hvorfor ikke

Annonce