{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.557 visninger | Oprettet:

Hvad siger folk til peugeot 208/308 som pendlerbil {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre folks meninger omkring Peugeot 208/308.

Hvordan er de? Er der mange reparationer kontra andre bilmærker?

Jeg kører 40.000 km om året og er på udkig efter en rigtig økonomisk bil, men samtidig må den gerne have lidt udstyr og god komfort.

Bilen skal bruges 80% på motorvejen.

Lad mig høre hvad I har af erfaringer og bedre forslag.

Budget omkring 120.000 kroner.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad siger folk til peugeot 208/308 som pendlerbil
  • #1   12. jun 2017 Find en lettere brugt polo bluemotion. Der får du det nødvendige pendlerudstyr og god økonomi. Peugeot og Citroën lokker med gratis udstyr for op imod 50.000 kroner hvis man køber en eller anden kampagnemodel, og det er der en grund til - de kan ikke sælge lortet på andre måder. Og de der 33 km/l de lover er nærmere 15-18 stykker på motorvej.

  • #2   12. jun 2017 Tror roligt du kan købe sådan en.. jeg har en 18år gammel 206er.. på 13år. Den funker bare, der har stort set aldrig været noget. Den er lidt plastic agtig i kabinen og førersædet er tyndslidt med hul i. Det blir de let.. men fuck det når lortet virker. Bare vælg en motorvariant der passer til din kørsel.. og husk 1.6hdieren kan godt smide turboen

  • #3   12. jun 2017 Poloen ruster hurtigere end peugeoten..og det skal du enda betale extra for

  • #4   12. jun 2017 Vores 208 har kørt 70.000 uden at sætte en ben forkert, den har fået skiftet lidt på nogle tilbagekaldelser ved service men intet vi har mærket noget til smiley
    Jeg kører omkring 30 på landevej, og hvis jeg ligger mig bag en lastbil på motorvejen kan jeg sagtens presse den over 33
    Dog er den ikke speciel økonomisk ved hastigheder over 100-110 og når du primært kører motorvej ville jeg måske hoppe på en 208 120 med 6 gear eller en 308 der alle har 6 gear
    308 BlueHDI kører super godt på motorvejen og har rigtig få omdrejninger samt kan holdes på over 25 på blandet landevej og motorvej smiley


  • #5   12. jun 2017 Jeg synes der er for meget støj i en 208er.

  • #6   12. jun 2017 Ja 308'eren er noget mere lydløs på motorvej men det er ikke slemt at lydisolere 208'erne og på landevej er der ikke meget støj smiley

  • #7   12. jun 2017 Jeg er helt klart vw mand og ikke til franske biler, men jeg må erkende at alt det lort man efterhånden hører om de nyere vag biler, så tror jeg at en Peugeot er et bedre valg til dit formål.
    En af min venner har lige fået lavet hans polo fra 2011 eller 2012 på garantien. Der var gennemtæringer i begge paneler og den har kørt omkring 140.000km. mener jeg. smiley


  • #8   12. jun 2017 Vælg ikke en 208... vi har den som patruljebil hos G4S... rædselsfuldt lort at køre i... hård plast overalt... Og de der 20 km/l ??? Regn med ca det halve...

  • #9   12. jun 2017 Angående plast er det meget det samme som i en polo, i begge er der softtouch materialer hvor man rører men resten er i plast men sådan er det vel bare i klassen?
    Det blank sorte er super flot i 208 men tager imod fingeraftryk som en vanvittig
    Læderrat og gearknop/håndbremse er fin nok kvalitet men rattets størrelse er lidt specielt

    Nogle af de ting der irritere mig mest i interiøret er manglende lys bagved, intet lys i makeup spejlene og ingen panikhåndtag dog er sæderne godt støttende i Allure modellerne
    Derudover er den indbygget radios lys elendig hvis der bliver skruet ret højt op men CarPlay osv fungere helt perfekt. Autoviskerne kan nogle gange godt gå amok hvor de visker 5-10 træk på højeste trin før de finder tempoet, men hvornår og hvordan er meget tilfældigt dog oftes når det regner ret stærkt smiley

    Udvendigt er kurvelyset svagt og jeg oplever egentligt ikke den store gevinst, forlygterne er ok men ikke i nærheden af vores andre med Xenon
    Derudover var der et lille støvkorn i lakken på vores bagklap men efter Peugeot omlakerede den er der intet at komme efter udover at dørfalserne bliver hurtigt meget beskidte

    Bagagerummet er ok men bestemt ikke stort og det er super træls af bagsæderne ikke falder fladt ned eller et falsk gulv kunne gøre op for dette, Adblue tanken er desuden placeret i hjulbrønden så bagagerummet skal tømmes for at påfylde hver ca 25-30.000 (gør Peugeot gratis ved service) Service er relativt billigt og gennemsnit på 25 og 50.000 service er omkring 3000 stykket hvilket er fair i mit hoved smiley


  • #10   12. jun 2017 Okay. Det lyder ikke positivt med 208.

    Er der nogle der har erfaringer med 308?

    Hvad kan I ellers anbefale af biler i det prisleje som går langt på literen og forholdvis vedligeholdelsesfri?


  • #11   12. jun 2017 Ja en 308 120 eller 180 BlueHDI kører super godt især på motorvej med det høje 6 gear smiley

  • Lars V
    Lars V Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   4. apr 2018 Kan kun anbefale en Peugeot 308 da komforten er fantastisk
    er i gang med at slide nr. 2 op ! Den kan på landevej over 50 km sagtens komme op på de 32 km /l de siger den kan !!!!!! men kører man meget bykørsel så falder gennemsnittet drastisk men det kommer nok ikke som nogen overraskelse for nogen ..... så er det dejligt at se den grønne afgift på sølle130 kr.


  • #13   2. feb 2019 Har selv peogeut 208 og kan smilt få den til at køre de 33.5 km/l det har noget at gøre med køre stilen og selvfølglig bedstemor kørsel. Jeg ligger lige godt 90-95 på motorvejen i langsom sporet eller sætter fartpilot efter så du har samme hastighed som lastbilen foran. Bare husk at slukke aircon ??

Kommentér på:
Hvad siger folk til peugeot 208/308 som pendlerbil

Annonce