{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.314 visninger | Oprettet:

Restgæld i brugt bil fra forhandler {{forumTopicSubject}}

Forsøger lige at oprette den igen, beklager hvis den ligger 2 gange :)

Hej,

Jeg er ved at købe min første bil, og forsøger at finde hovede og hale i hvad der skal være på plads. Jeg har læst at man skal tjekke brugte biler for restgæld, og det har jeg forsøgt.

Jeg er kommet frem til de vedhæftede biller, men kan ikke lige gennemskue hvad det betyder.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ifht. bilbogsattesten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Restgæld i brugt bil fra forhandler
  • #1   27. jun 2017

profilbillede
  • #2   27. jun 2017 Tag da lige og snak med forhandleren. Der er ihvertfald registreret gæld i den, tvivler på at det er noget med de 3000000 kr der står på bilbogen, men et eller andet er da registreret. smiley

• #3   27. jun 2017 Du kan altid bruge nummerplade.net for at finde ud af om der er restgæld smiley bare indtast nummerplade eller stelnummer, så kommer der en masse info om bilen smiley

• #5   28. jun 2017 Skal man have en kvittering på at pantebrevet er fjernet så, eller stoler man bare på de gør det?

• #7   28. jun 2017 Du skal sørge for, at der i slutsedlen står klart og tydeligt at bilen er ubehæftet fra sælgers side. At han under strafansvar skriver under på, at der ikke forefindes tinglyst gæld i køretøjet.

Så kan han hyle og skrige, men han hæfter helt og aldeles for indfrielse.

• #8   28. jun 2017 Er du i tvivl om du skal betale momsen af gælden også her?...

• #9   28. jun 2017 En bekræftelse fra sælger er intet værd. Man skal have en bekræftelse fra PANTHAVER på, at pantet slettes, når bilen er købt.

• #10   28. jun 2017 En kvittering fra sælger er juridisk bindende, så det er noget vrøvl at skrive, at den intet er værd.
    Hvis sælger ikke indfrier den tinglyste gæld, hæfter han for den.

• #11   28. jun 2017 Ja, den er bindende. Men hvornår skal den bruges? Det skal den, hvis sælger er uærlig. Hvornår er sælger oftest uærlig? Når det kniber med økonomien. Har sælger så råd til at betale det ud? Nej. Hænger køber så selv på den? Ja.

• #13   28. jun 2017 Godt husket, Rune. Sejt nok alligevel smiley

Tak for svarene alle sammen! Jeg fik fat i FDM der synes jeg skal vente til gælden er væk fra bilen, så det gør jeg.

• Per C
    Per C Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #15   29. jun 2017 Som jeg ser det har Toyota Finans stillet 3.000.000 til rådighed for køb af 14 køretøjer i et løsøre pantebrev, og det bliver indfriet ved indregistrering af bilen, når du køber den. En automobil forhandler har sjældent så mange penge når de køber biler hjem til butikken.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 46
    #16   29. jun 2017 #11

Nej, køber hænger ikke selv på den. Det er bare mere besværligt.

Jeg ville holde mig fra den bil, der spørges om. DER ER FEMTEN TINGLYSNINGER PÅ DEN.

Det betyder at 15 kreditorer har foretaget udlæg i bilen.

• Samoht R
    Samoht R Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 10
    #18   29. jun 2017 20% I renter på en kassekredit er stadig sindsygt.
    Hvis han maxer den koster det 600.000kr om året i renter! Han skal jo sælge 30 biler til 300.000 bare for at have break even.

Total blød mand hvis i spørger mig.

• #19   29. jun 2017 Der er ingen, der kender hans vilkår. Man kan ikke regne med, at han betaler 20 % i renter.

• H-J K
    H-J K Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 34
    #21   29. jun 2017 FDM er nok bedste rådgiver.
    Det er en kredit, der er tinglyst - ikke et lån.
    Det betyder, at forhandleren maksimalt betaler renter af prisen før afgifter på de nye biler samt bytteprisen for brugte biler han faktisk har stående.

• #22   29. jun 2017 Det er hverken en kredit eller et lån, der er tinglyst. Det er et ejerpantebrev. Derfor kender ingen af os lånevilkårene - og det er i øvrigt også helt underordnet.

FDM er tilsyneladende ikke ligefrem den bedste rådgiver, hvis de råder én til at vente med at købe bilen, til pantet er væk. Men jeg tror nu også nærmere, det skyldes en misforståelse i kommunikationen.

• #23   30. jun 2017 Jeg har prøvet det samme engang. Tog fat i forhandleren som kunne bekræfte at ejerpantebrevet ville blive slettet i løbet af en månedstid. Tog der efter direkte kontakt til det kredit/firma der have panten for at få det bekræftet. De kørte en batch af tinglysninger af gangen, så den ville blive slettet næste gang de opdaterede.
    Der står også i den underskrevne købskontrakt at bilen er fri for rest gæld.

En månedstid senere var gælden fjernet, men man får sig en forskrækkelse når man første gang opdager det smiley

• #24   30. jun 2017 Problemet opstår som sagt også bare, hvis man KUN får en bekræftelse fra forhandleren, og det viser sig, at han er en fusker. Derfor skal man have en bekræftelse fra kreditor og ikke sælger.

• #25   30. jun 2017 Man skal huske, at man ikke kan klippe håret af en skallet. Man kan heller ikke får penge af en person, som ingen penge eller værdier.
    Panthaver kan/skal given en kvittering på, at restgælden er betalt og bilen er gældfri.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 46
    #26   4. jul 2017 #21 og #22

En kredit ER et lån, og et pantebrev ER et lån. Det er tre betegnelser for det samme.

Der ER 14 hæftelser på lånet/pantebrevet, og ikke bilen, det har I ret i.

• #27   4. jul 2017 Naaaaarh, det er det så ikke helt, Peter. Der kan ikke bare sættes lighedstegn mellem de 3. Det er korrekt, at der er ligheder og fælles træk, men man kan ikke bare sige, det er det samme.

Der er ikke hæftelser på lånet. Tallet angivet blot antallet af aktiver, pantet er lyst i. Det ville jo heller ikke give mening at tinglyse et ejerpantebrev på 3 mio. kr. i en enkelt bil (i pågældende prisklasse).

Kommentér på:
Restgæld i brugt bil fra forhandler

Annonce