{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.188 visninger | Oprettet:

Hvilke biler som sikker investering? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har nogle gode bud på hvad der stensikkert kommer til at stige godt i værdi, som man kan købe som et godt investeringsprojekt?

- gør ikke noget hvis det er biler man kan holde ud at køre lidt i om sommeren også. smiley

Op til en halv million ca.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke biler som sikker investering?
  • #1   24. aug 2017 Vw up, Peugeot 107, Skoda Citigo.

    Hvis du holder den pænt parkeret, så vil du kunne tjene kassen da dem der kører på vejene er væk om 10 år smiley


  • #2   24. aug 2017 Jeg ved ikke om de fås i DK til den pris, men Honda NSX, og evt. en BMW M3 E30, er to biler jeg tror vil stige endnu mere i værdi. Ellers ville jeg nok også kigge på Porsche, jeg synes jeg har set nogle ret dyre klassiske 911'ere.

  • #3   24. aug 2017 Ferrari 348 kan af og til fås med afgift til de penge - Men de er hurtigt stigende allerede! Dodge RAM SRT10, da de kun er bygget i ca. 9000 eksemplarer.. Ellers generelt special biler bygget i begrænset antal.. "Bygget i begrænset antal", dét er nøglen smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #4   24. aug 2017 Blandt andet Lotus omega, BMW E30 M3. Som tidligere nævnt, biler der er produceret i begrænset antal og med lav km i rigtig fin stand. Renoverings objekter som fx Shelby Mustang GT500 koster også en del, og stumperne er dyre.

  • #7   24. aug 2017 NSX, så bliver det uden afgift, eller en meget brugt en fra England, med rattet i højre side...

    S2000 har været på vej op i pris de sidste 2-3 år...

    M3 E36 er også en god investering, de bliver nok ikke billigere end de er nu...


  • #8   24. aug 2017 Du kunne eventuelt lede efter biler uden dansk registreringsafgift, og så flexlease den om sommeren. På den måde koster den ikke så meget i stilstandsperioden. Men jeg ville også gå efter f.eks. en original E30 M3 eller evt. en Peugeot 205 GTI i original stand.

  • #10   24. aug 2017 Det, du efterspørger, findes ikke. Det er det eneste, der er stensikkert.

  • #11   24. aug 2017 Nej, men der er en MEGET stor sandsynlighed at hvis du køber en hvilken som helst Porsche med et GT(indsæt tal) mærke på, eller et Turbo mærke på, så vil den stige i værdi...

    Mens man nok ikke skal forvente at en Panamera nogensinde bliver en særlig god investering...


  • #12   24. aug 2017 Det kommer vel an på definitionen af "meget" smiley

  • #13   24. aug 2017 nemlig, derfor starter jeg også med at skrive "nej" (der er nikke noget der er stensikkert..

    men det kan klart svare sig at overveje hvilken bil det er man køber for en halv million, er det en 3 år gammel 320d, eller en 15 år gammel M3... Der er 99,9% chance for at sidstnævnte er en bedre investering...


  • #14   24. aug 2017 Det tror jeg, du har ret i. Men "en bedre investering" kan også give et negativt afkast, hvis bare afkastet er endnu ringere på det, man sammenligner med smiley

  • #15   24. aug 2017 Jeg tror næsten Jacob E er inde på noget i #1.

    Prøv og se hvad Lupo 3L'erne står til idag, selvom de har kørt over 300.000.

    På kort sigt tror jeg ikke der er ret meget som er en god investering. Og på lang sigt er det virkelig svært at bedømme hvad der bliver noget værd. Hvem havde i 60'erne troet at VW'erne blev penge værd? Min fars fætter (mener jeg det er?) skulle vistnok have solgt sit sjældne rugbrød til VW museumet i Wolfsburg for noget der ligner en million!


  • #16   24. aug 2017 Gamle amerikaner biler.. F.eks hvis du kan finde en lidt speciel Corvette, Mustang eller lignende. Måske stiger den ikke 100.000, men hvis den bare holder værdien, så æder inflationen ikke alle dine penge smiley

  • #17   24. aug 2017 Nemlig Michael N.
    Med den negative rente vi har i øjeblikket, koster det penge at have lortet stående i banken. Så hvis man bare kunne holde værdien i en bil, eller som mange mener, have udsigt til at enkelte biler også skulle stige, så ville det jo være meget meget bedre.
    Hvordan ser det ud med Supra MKIV? Med 3.0 TT, om den så er højre ell. venstrestyret?


  • #18   24. aug 2017 Qvale Mangusta- Så de kostede ca. 200.000 kr U/a

    Ford Mustang BOSS 302 Leguna Seca edt.

    Mazda MX-5 NB Coupé Kun 'en i EU tror jeg, som er dansk in registeret.


  • #19   24. aug 2017 Golf 1 & 2 GTi samt G60'er i 100% perfekt stand

  • #20   24. aug 2017 Der var engang en mk1 til salg på Mobile, som vidst var originalt tunet af enten ABT eller otinger. Den stod til over 700.000 kr U/a! smiley

  • #21   24. aug 2017 en golf G60 limited edition i standard, så holder den med garanti prisen... så en i Tyskland til 45.000 euro og kørt 500 km fra ny...
    men de fleste af Porsche´s modeller kan blive guld værd..

    ellers skal du måske investere i guld...


  • #22   24. aug 2017 Fisker, gælder det også 911 serien omkring årgang 2000, eller skal det være de ældre?

  • #23   24. aug 2017 Jo ældre de er, jo dyre plejer de at være. En 996 var ikke særlig dyr for nogle år siden, men nu tro jeg de er på vej op. Det skyldes nok at der var en periode, hvor det var en af de få Cererra med Manualgear.

  • #24   24. aug 2017 en Carrera er da ikke på vej op ?

    lige præcis en alm 996 Carrera tror jeg aldrig bliver en investering, medmindre den selvfølgelig har 100km på tælleren.. en 4S måske.. og GT2 GT3 og Turbo, HELT sikkert..!


  • #25   24. aug 2017 Nu skal du huske at have i mente, at de piller gevaldigt ved registrerings afgiften for tiden. Nu er der jo et foreslag om at nedsætte den til 100% fra >0kr. Og det det er ikke til at vide hvordan det går næste år. Så det virker lidt farligt at investere for meget af portfølgen i biler for tiden. Man kan self altid købe en uden afgift, og have stående smiley

  • #26   24. aug 2017 de fleste modeller... men de ældre er jo allerede oppe i en pris... en nyere og ingen km så bliver den mere værd..
    der skal helst være matching numbers..


  • #27   24. aug 2017 Hej
    En dyt er aldrig en "sikker" "investering" med mindre du kan gætte rigtig med en iconisk dyt der stiger i værdi efter 50 år. f.eks . Rolls Silver Shadow, Pachards og diverse iconiske italienere som Bugatti og mv .
    MVH KP


  • #29   24. aug 2017 Kommer an på hvad du søger efter hvis nye ja så vil der komme nogen biler men der går mere ind 25 år før de er noget ved og hvis gamle biler vil jeg sige en Datsun 240z har en selv og er mega tilfreds med den sporty men comforden er ikke dårlig tros alder et pæn eksemplar koster fra 200,000 og op efter min mening en sej bil der kun stiger i værdi

  • #30   24. aug 2017 Jeg tror klart at mange af de japanspe fattigmands sportsvogne stiger i værdi, hvis man kan finde dem i god stand og relativt standard.

    Feks:
    Celica, MR2, RX7, MX5, Silvia osv. Men også mange af de gamle hverdags biler især speciel/GTI udgaverne speciel udgaver som Gamle Civic, Corolla, Starlet Glanza Charade GTti, Sunny

    Det er nok ikke biler der stiger 100.000kr på 5 år, men de vil helt sikkert stige.

    Og naturligvis også de større og allerede ret eftertragtede som Supra, S2000, Skyline etc.

    Mange af dem bliver 35 år lige om hjørnet og de er hastigt forsvindende.


  • #31   24. aug 2017 Vil Supra MKIV fortsat stige tror I?

  • #32   24. aug 2017 så skal du finde en original der står som ny uden 10 unge mænd har tunet på den .

  • #33   24. aug 2017 Så vil en 3.0 TT stige, også venstrestyret? smiley

  • #34   24. aug 2017 personlig ville jeg kun købe en venstre styret bil i den model. da der ikke er så mange af dem som Højer styret. syns tit det dem man ser tilsalg dem der kommer fra England af. men det handler jo også hvad kr du får den til . men ja er den original og du passer deng vil den i hvert fald ikke tabe penge på den og du får den til en pris der passer market nu . men husk det koster jo også at holde den ved lige .

  • #35   24. aug 2017 Freeway - et sådan et sådan eksemplar er vidst allerede oppe i million klassen smiley

  • #37   24. aug 2017 Hvad skal man give for en MKIV 3.0 TT manual i super god og nogenlunde standard stand?
    Det er jo begrænset hvad der er til salg kan jeg se. smiley


  • #39   24. aug 2017 Tak Rasmus. smiley

  • #41   24. aug 2017 Hvordan ser det ud med e46 M3? smiley

  • #43   24. aug 2017 En bil som var godt med HK fra fabrik, vil der altid være købere til.
    Som flere skriver så BMW e30 M3, men de er allerede steget så meget, og der er vel også en grænse for, hvor voldsomt det bliver ved.
    e36 M3 er også på vej op i pris, så den kunne man godt købe et par stykker af og have stående. e46 M3 skal helt sikker også følge med.
    Når bilerne begynder at blive 25 år, begynder de at ses mindre og mindre på vejene og så begynder de (som endnu ikke er kørt i sænk eller skrottet) at blive penge værd.


  • #44   24. aug 2017 men vis du vælger at købe en m3er. så tage en med der har rigtig tjek på det mekaniske ting og karossen på en bmw. da det kan blive rigtig dyrt vis motor eller andet er i dårlige stand. så det handler også om at finde (perlen). ud af dem der er tilsalg. så find en rigtig fin en i udlandet evt. hvor de kan bevise km passer. og bogen har de rigtig stempler. og ikke mangler for der bliver snydt en del med km jo .

  • #45   25. aug 2017 havde snuppet en r34 gtr med nismso setup direkte fra japan

  • #46   25. aug 2017 Biler der er eksploderet i popularitet efter internettet og YouTube for alvor har taget over kommer til at have sindsyg vækst i de kommende årtier når den generation har fået styr på deres liv og luft i budgettet. Japser biler fra 90erne feks. Bliver de samler biler og garage queens i en eller anden millionærs garage, nok ikke, men du vil aldrig miste penge på dem. Udover dem, selvfølgelig diverse M3ere og Porscher vel.

  • #47   25. aug 2017 "Du har dog størst chance for at hente en god sjat penge hjem, hvis du vil restaurerer en bil og kan lave meget af arbejdet selv. "

    Det kan sgu sjældent svare sig at begynde at lave en bil og sætte den i stand fremfor at købe en i god stand.. originale reservedele, lakering, motorrenovering osv kan være så dyrt, og nemt overstige bilens pris...


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #48   25. aug 2017 De penge kan kun hentes hjem hvis man lader være med at tænke på sin egen timeløn og slækker lidt på kvalitetskrav til reservedele, hvilket er en dårlig ide, da prisen falder drastisk ved at bruge uoriginale dele.

  • #49   25. aug 2017 Køb billigt ind i "off season" er en god ting.
    Køb kaleche biler til efterår/vinter, eller når vedkommende er ved at blive skilt fra konen, eller gået konkurs osv.
    Den enes død - den andens brød siges det jo og det passer meget fint.
    Eksempelvis koster en Sierra Cosworth (4dørs) ca. 100.000, men kan du nu finde en til 50.000, ja så kan det ikke gå helt galt, da motor/gear, nemt koster 35.000 alene.
    Selv har jeg investeret i en 65er Chrysler 300L Cab, der kun er bygget 440 ekseplarer af til 135.000.
    En bil der på MANGE punkter er mere bil end en Mustang, som tilsvarende koster 150-200.000.
    Så den er bare et spørgsmål om at nyde og gøre lidt i stand i de småting der trænger til en opfriskning mens man kører i den og så vente til folk får øjnene op for at Mustangen kun sælges på navnet/ikonet og de vil ha en bil der ikke er 100 af til hver træf i de samme røde nuancer, så kan jeg sælge den til tættere på de 200 til den tid og ha haft det lækkert med den så længe.
    Men selvom nogle påstår at begrænsede udgaver er en sikker investering, så er det oftere hverdagsbiler der stiger mest, som eks. almindelige E30ere og Escort mk1/2, Corolla Ae86 osv. fordi de var hvermandseje og blev mishandlet og smidt ud til højre fordi der var så mange til ingen penge og i dag vil alle der enten havde en, eller aldrig fik en købt, så have en I ORDENTLIG STAND! nu de har tiden og pengene til det.


  • #50   25. aug 2017 Pusher - Problemet med Busserne er bare at de ALLE er rådne og strikket i. Og de rådner igen og igen og bliver lappet gang på gang. Inden man har haft den stående i nogle år, så har man brugt lige mængder penge på vedligeholdelse som man måtte have tjent.

  • #52   25. aug 2017 Jeg ved i hvert fald bare hvad jeg set til træf. Og samtlige af de der busser er plum rådne altid. Og man ser dem skifte hænder og blive lappet gang på gang.

  • #53   25. aug 2017 så burde folk jo bare lave dem ordentligt... så holder de nu også længere.. smiley

  • #55   26. aug 2017 http://www.youtube.com/watch?v=AMWgByFTxAM

    her er der da enkelte der nok ikke bliver mindre værd... eller er til salg.. smiley


  • #56   26. aug 2017 Ja Mads, jeg har tjent over det dobbelte på min bil på under 4 år. Jeg var faktisk oppe for at få den vurderet i søndags. Du ved hvilken bil jeg snakker om, når du læser dette og den bliver kun mere værd!

  • #57   26. aug 2017 Nå det var da fint Søren. smiley
    Troede faktisk du havde solgt den, nu hvor du har købt en anden Mercedes.


  • #58   27. aug 2017 Nej nej da den er skam ikke solgt fordi jeg købte den anden. Den anden (nye) er bare a-til-b bilen smiley

  • #60   27. aug 2017 Er der nogle her, eller nogle der kender nogle, der har lidt viden omkring Skyline R33? Om de kommer til at holde værdien, også selvom det er GST-T modellen, og ikke en GTR?

    Og tak for alle jeres inputs, der kom en del.


  • #62   28. aug 2017 nu når de kan få dem lovlig til usa. så burde det vel være venstre styret de går efter. vis nu det bliver godkendt at de må indføre dem?

  • #64   28. aug 2017 Så R33 modellerne RHD burde også holde værdien nogenlunde? smiley

  • #65   29. aug 2017 R33 GTR stiger

  • #66   29. aug 2017 Ikke GTS-T?

  • #67   29. aug 2017 Hvis du kan finde en original GTS-T med få km på tælleren, så er jeg sikker på den stiger. Men en GTR vil absolut stige mest da det trods alt er "topmodellen"


  • #68   29. aug 2017 Nash Healey, eller Kaiser Darrin,
    Folkevogn T1
    Corvette 1962 split window


  • #69   29. aug 2017 Audi Porsche RS2'erne er også begyndt at rykke på sig, for en 12 år siden kunne man få dem til omkring 20k Eur. Idag ligger de imellem 50k og 80k eur. og er stigende.

  • Peter E. C
    Peter E. C Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #70   29. aug 2017 Et par eksempler på gode investeringsbiler pt, som endnu ikke har peaket:

    - Ferrari 355 i manuel og berlinetta.
    - Ferrari 348. Har været underdog i mange år.
    - Ferrari 360 manuel (sidste rigtigt manuelle ferrari)
    - Porsche 911 964 C2 manuel
    - Porsche 912 f'er
    - VW t3 syncro 16"
    - VW t3 tidlig westfalia camper
    - Mercedes g500 fra de tidlige 90'ere
    - Mercedes Slc
    - og mange andre....


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #71   29. aug 2017 Måske Mercedes 190E 2.3-16 og 2.5-16

  • #72   29. aug 2017 Jeg tænker også Audi RS2 smiley

  • #73   29. aug 2017 Jeg vil også kaste en sjældenhed som Volvo 850 T5-R på banen. Den gule fra 1995.
    De er dog svære at finde, men priserne er relativt lave endnu, dog kraftigt stigende, så tror godt det kunne blive en joker, hvis man kan finde en helt original, og med lavt km. Her skal man dog være heldig. Der er mildest talt ingen tilbage af dem.
    Den er lavet i samlet 2500 eksemplarer (Det var vist fordelt på 1500 station cars og 1000 sedan modeller)

    Ellers en ligeså sjælden Volvo 780 fra sidst i 1980'erne, eller en endnu ældre 240 Turbo fra 1981.
    Ellers en Amazon.

    Ældre Volvoer er ved at være alt for højt oppe i pris.


  • #74   29. aug 2017 VW Golf MK4 R32 i original stand, og i pæn stand, med få km....Er allerede på vej opad.

    Den mest eftertragtede blandt fanatikere, er en original R32 blå 3dørs model.

    Den allermest sjældne, er den med DSG gear, som kun er bygget i 500 stk eksemplar.

    Det er helt sikkert en god investering, og samtidig en sjov bil at have til rådighed !


  • #75   29. aug 2017 Jae jeg har investeret i en gammel Mercedes fra 1979, de er også kun på vej op, jeg ramte så guld og min W126 viste sig at være en af de eftersigende 2 sidste prototyper Mercedes brugte som reklame og demobiler, så min er nr 456/812 Prototype, så den går kun op

  • #76   29. aug 2017 Tænker Fiat Dino Coupe er værd at holde øje med. Selv om den allerede er steget meget.

  • #77   29. aug 2017 Fiat Coupe 20V Turbo i god stand med lav km stand. Stensikker er jeg ikke, men næsten smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #78   30. aug 2017 Volvo 262 er også en sjældenhed.

  • #79   30. aug 2017 Min 30 år gamle 930 S er med sikkerhed en god investering. Men samme år jeg købte den købte jeg også en BMW 323i Baur Cabrio fra 09/1979....knaldgul og med fuld dansk historik. (den med en Targa bøjle) Med 2 stk separate udstødningssystemer fra motor og 2x udst.rør i hver side. Originalt.

    Har kørt på grænseplader fra 1979 til 1996 hvor der blev betalt afgift og den blev registreret på dk-plader. Blev afmeldt i år 2000 hvor jeg købte den 6 måneder efter.
    Jeg tog sæder tæpper ud for at gennemgå og ordne den totalt, men nåede aldrig mere. Satte også et helt nyt bundkar på den, da den havde en lækage fra en sten-påkørsel- Har aldrig startet den, da den har et Bosch Alarm system hvor tidligere ejer havde smidt fjernbetjeningen væk. og nu står den desværre og forfalder mere og mere for hvert år:

    Der er dog intet rust i den, har stået i en tør lade i 17 år, og jeg har både de originale nøgler og registreringsattest på den. Har også en ny tandrem at ligge som nok skal skiftes inden den startes op skift af diverse andre ting som olie/brændstofsfilter/tændrør/gammelt benzin tømmes/rensning af brændstofsrør/ og vel også et check af andre ting inden den startes op. Dækkene er flade og revnede så de skal også skiftes.

    Men tænker at den godt kunne være et ok investerings-projekt. Og jeg har længe tænkt på at skille mig af med den. Mener at den står mig i ca 12 - 15.000 kr. Vh Stig


  • #80   30. aug 2017 .....den ser i øvrigt således ud. Billeder er fra 2010 men når støvet vaskes af og den får luft i dækkene/andre dæk så ser den sådan ud igen....

    profilbillede
  • #81   30. aug 2017 .....og et mere

    profilbillede
  • #82   31. aug 2017 Stig, købte du Porschen helt tilbage i 1980 ?

    Den er vel 80-100.000 euro værd i dag.


  • #83   31. aug 2017 Hej. Nej for pokker, der havde jeg ikke engang kørekort smiley Købe Porschen i feb.2000.....for 135.000 dkr dengang. Har ikke undersøgt præcist hvad den koster nu. Men den er med sikkerhed mere værd end de 135 k smiley


  • #84   31. aug 2017 Stig, har også en kammerat der har købt en dengang omkring år 2000 for 120.000kr..

    for satan en investering !


  • #86   24. okt 2018 Spørgsmål:
    Har det noget at sige at investeringsbilen er importeret fra Japan - sålænge det er en EU-model??

    God dag smiley


Kommentér på:
Hvilke biler som sikker investering?

Annonce