{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

E.E
E.E
Emner: 43 Svar: 115

ang skade på bil-udbetaling til reperation {{forumTopicSubject}}

hej

min bil blev ramt af lastbil på parkeringsplads.

Jeg har kasko forsikring på min bil og bil er på værksted
de skal se hvad det vil koste indtil nu har ikke hørt noget fra taksator

Hvis bil blev ikke total skade og taksator vælger at reparere bil kan jeg kræve udbetalt penge til reparation og reparere bil i udland.

håber at nogen kan give svar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang skade på bil-udbetaling til reperation
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   4. okt 2017 nej

• #2   4. okt 2017 Nej forsikringen vælger selv, hvor bilen skal laves.

• #3   4. okt 2017 Jeg fik en kasko skade og smed bilen af ved Peugeot og de kontaktede forsikringen og fiksede bilen

• #4   4. okt 2017 Du kan få lavet bilen hvor du vil (i dk i alt fald), men du kan ikke få pengene udbetalt og selv lave den.

• #5   4. okt 2017 Jesper - Ja du kan, medmindre dit forsikringsselskab vælger for dig, det er de i deres fulde ret til. Nogen har aftaler med forskellige steder osv.

• E.E
    E.E Tilmeldt:
    dec 2007

#6   4. okt 2017 hmm ok så det er ikke muligt at få pengene udbetalt ligesom som de gøre i Tyskland smiley

• #7   4. okt 2017 Nej, det lyder somom du tror du kan få gjort bilen op ifølge dansk værkstedspris, få udbetalt pengene og så få lavet til 1/3 del af prisen i f.eks polen. Så du tjener penge på skaden.
    Det er jo ikke ideen i det.

• E.E
    E.E Tilmeldt:
    dec 2007

#8   4. okt 2017 i Tyskland vurdere taksator skade på bilen de får penge til reparation og takstator / forsikring er ligeglad hvad skal du gøre og hvor du skal reparere bilen

så troede det er samme her

så kan man får ekstra udbetalt penge på grund værdi tab på bilen

• #9   4. okt 2017 #5
    Nej, du har 100% frit værkstedsvalg, så længe værkstedet har hvad der skal til for at lave forsikringsskader.
    Forsikringsselskaberne har til tider nogle samarbejdspartnere de gerne vil have bilen til, men det er ikke noget de hverken kan eller skal bestemme.

• E.E
    E.E Tilmeldt:
    dec 2007

#10   4. okt 2017 ok tak for jeres svar

• #11   5. okt 2017 Din kaskoforsikring er ligegyldig i dette tilfælde. Hvis du siger at det er en lastbil der har ramt din bil, er det lastbilen's ansvarsforsikring der skal dække din skade.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   5. okt 2017 11
    du kan tro der er forskel på om du har kasko på din bil eller ej hvis du har kasko er det dit eget selskabs taksator der vurdere bilen og dit forsikrings selskab der tager kampen med det andet selskab jeg har selv fået en skade på en bil med ansvar den blev vurderet alt for lavt efter klage fik jeg 100 % mere men måtte vente en krig på anken og siden på at mine penge kom så jo der er STOR forskel

• #13   5. okt 2017 At du personligt har rodet dig ud i problemer/været uheldig med din egen forsikring, gør jo ikke det jeg skriver forkert

• #14   5. okt 2017 Hvis du har kasko forsikring på, er sagens forløb meget hurtigere overstået, da dit eget selskab betaler i første omgang.
    Ved ansvar er der en masse formelt med skyld, hvem der skal betale osv, og det går ud over ejer af bilen.

• #15   5. okt 2017 Helt enig. Der er enormt stor forskel på sagen om det er med kasko eller uden.
    Med kasko er du sikret inden for få dage. Er det uden kan der gå laaaaaang tid.

Kommentér på:
ang skade på bil-udbetaling til reperation

Annonce