{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.903 visninger | Oprettet:

Citroen C5 hydraulik {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har en citroen c5 2.0 hdi med 109 hk årg. 2002. Har 2 spørgsmål jeg virkelig håber der er nogle der kan hjælpe med.

1. Hvilken hydraulik olie skal bruges herpå? er det den der hedder lds eller lhm ? de forskellige reservedels firmaer er ikke helt enige smiley

2. Nogen der har en vejledning til at skifte støddæmper i forenden af sådan en vogn. tænker mest procedure for at man hæver bilen helt op inden man løfter med donkraft, men står støddæmper så ikke med tryk? Er ikke vild med bare at løsne røret til hydraulikken på støddæmperen.

Håber der er hjælp at hente.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen C5 hydraulik
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #1   27. okt 2017 Jeg har selv en bil magen til, og snakkede med en citroen mekaniker, han sagde at støddæmpere skulle skiftes mens bilen var helt nede, så er systemet trykløst, eller tæt på.

• #2   27. okt 2017 Det er også den viden jeg har erhvervet mig, men synes bare ikke det hænger sammen med servicebogen, hvor der står anden når bilen skal hæves på donkraft, så skal den være kørt helt op i hydraulikken.

Hvordan får man den så trykløs igen ? skal man så sætte den ned på en buk og derefter sænke hydraulikken igen

Men tak for respsons smiley

• #3   27. okt 2017 Den skal sænkes helt i bund når du skal rode med hydraulik på sådan en.. Og så op på donkraft og skift det du skal skifte. Og når du så er færdig en fx en side starter du den og sætter den til at hæve helt op og så kontrollere du LDS væsken. og sådan fortsætter du for hver side med mindre du kan tage 2 sider af gangen smiley

• #4   27. okt 2017 Du skriver LDS, er det med sikkerhed? For er det ikke noget med at hvis man bruger den forkerte, kan den ikke hæve bilen. hvis nok pga tykkelsen på olien.
    Så det med der står i servicebogen at den skal hæves helt ingen man fx skifter hjul, det skal jeg bare glemme helt ?

Mange tak

• #5   27. okt 2017 ja.. for LDS er gullit og LHM er grønt. Og er 100 på det er LDS.. Så meget kan jeg huske fra min mekaniker tid.. Ja for så står den med fuld tryk i systemet og det er ikke sjovt når de lige kommer farende ud..

• #6   27. okt 2017 det er super, jeg siger mange tak for alle svarene. endnu engang gode svar og ikke mindste en behagelig tone herinde.

Tak

• #7   27. okt 2017 reparations håndbog fra "Haynes" INDEN du begynder på at udskifte noget i hydraulikken !!!!
    Systemet SKAL gøres trykløst INDEN du gør noget - i bogen står udførligt hvordan det gøres uden skader på dig og bilen !!!!
    polobjørn

• DisConFlubberated
    VIP

#8   27. okt 2017 Det er ret simpelt Polobjørn, bilen skal bare køres i bund, slukkes og minuspolen af batteriet. Så er systemet trykløst.

• #9   27. okt 2017 Meget godt det du skriver MEN hvad så med det tryk som står i hoved hydraulik accumolatoren ? ? ?
    polobjørn

• #10   27. okt 2017 det er jo netop det du osse fjerne ved at sænke den helt i bund.. så du netop kan skifte kuglerne osse...

• DisConFlubberated
    VIP

#11   27. okt 2017 What he said.... smiley

• #13   28. okt 2017 Hej igen

Jeg har nu fået skiftet min støddæmper, og uden de store udfordringer. Vi skød bilen helt i bund, derefter løsnede vi det rør der går dertil, løsnede det stille og roligt og hele tiden prøvede at bevæge det lidt hvis der skulle være tryk på. trykket forsvandt og vi løftede bilen op og skiftede støddæmperen, ikke noget vildt vil jeg sige.

Tak for alt respons herinde.

Kommentér på:
Citroen C5 hydraulik

Annonce