{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte olie og oliefilter selv
  • #1   17. dec 2017 køb donkraft da bilen skal ned og stå vandret for at tømme bundkarret for olie, En donkraft er også mere brugbar i fremtiden, mht. hjulskifte osv.

• #2   17. dec 2017 Bare du ikke ligger dig under bilen kun med donkraft!!!

• #3   17. dec 2017 Begge dele er at foretrække, men ramper er fint til olieskift! På vores hvor bundprop sidder på den bagerste lodrette side af bundkarret vil jeg endda mene at jeg får et par dråber ekstra med når den holder på ramper fremfor vandret smiley

• #4   17. dec 2017

profilbillede
  • #5   17. dec 2017 En fortovskant kan også bruges hvis pengene er små smiley

• #6   17. dec 2017 På Aygo'en skifter jeg olie uden at hæve den. Jeg kan nå filter og bundprop uden at løfte smiley Men det er jo også en bette bil.

• #7   17. dec 2017 Holder konen bilen mens du løsner bundpropen ?

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #8   17. dec 2017 mange tak for svar alle sammen.
    Jeg tror jeg køber en donkraft imorgen.

• #9   17. dec 2017 Ramper er fint, jeg har stadig til gode at se en bil hvor du ikke får al olien ud af bundkaret ved brug af dem.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#10   17. dec 2017 Men jeg mener bare at min bundprop er fremadrettet og derfor tænker jeg at får et problem med ramper.
    Det havde jeg nemlig ikke tænkt på før.

• #11   17. dec 2017 Køber du en don kraft skal du jo også købe bukke så du ikke risikere at få bilen over hovdet. Jeg har både don kraft og ramper. Dog skifter jeg kun olie med ramper eller ved fortovskant

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#12   17. dec 2017 Det kan også være at det ender med jeg køber begge dele og så må jeg prøve mig frem (man må jo aldrig gå ned på udstyr)

• #13   17. dec 2017 Jeg kan sku hverken skifte oliefilter på vores Avensis uden en lift... Der er 25 clips + et par skruer der skal af og 2 bundplader samt en løsnes der kan svinge rundt
    Derudover skal der et specielt oliefilter værktøj som også skal købes, så den smule der er at spare ved at gøre det selv, kræver der skal skiftes olie en del gange før det er tjent hjem smiley Selvfølglig er det lettere på nogle biler end andre men vigtigst af alt så husk ikke at kravle under bilen mens den er på donkraft

• #14   17. dec 2017 Hvis du vil risikere at slå dig selv ihjel så nøjes med at købe en donkraft, vil du slippe levende fra det hele så køb et par ramper. Er der ingen donkraft i bilen ?

• #15   17. dec 2017 Oftes er de donkrafte der er i bilen nød donkrafte der kun kan løfte en gang smiley

• #16   18. dec 2017 Hvis du køber donkraft så HUSK opklosningsbukke, de koster mellem 100-200kr.
    169kr i Harald Nyborg for de gode stærke bukke.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#17   18. dec 2017 Jeg regner også med at købe bukke samt donkraft, det er for farligt at lade være med at købe bukke

• #18   18. dec 2017 Det er også værd at undersøge inden du går i gang om du har brug for special værktøj til at løsne filter og/eller bundprop. På vores er det feks et indsats filter hvor der skal skrues et stort plast låg af for at skifte det, det kan sidde sygt godt fast hvis den sidste der havde fingre i det var en skovl og knokkelspændte det, der er så lidt plads at det ikke er til at få en strop eller normal oliefiltertang/rørtang på uden risiko for at ødelægge mere end man gavner, så her er den rigtige kop altså guld værd!
    -det er især træls at have tappet al olien af før man opdager at filteret ikke vil af med det værktøj man har ved hånden smiley
    -nogen biler kører også med nogen tossede bundpropper..

• #19   18. dec 2017 #15
    Er du sikker på det?
    Jeg har i hvert fald aldrig set det.

• #20   18. dec 2017 Ved ikke med nye biler, men (de fleste har vel slet ikke donkraft men skum og en lille kompressor) saksedonkraften i de gamle biler kan fint holde til at skifte mellem sommer/vinter hjul over flere sæsoner, de er dog sjældent særligt stabile, der skal drejes som en gal for at hæve og sænke bilen og de holder ikke i længden..

Kommentér på:
Skifte olie og oliefilter selv

Annonce