{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Tilmeldt:
21. nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561

Bange for leasing? {{forumTopicSubject}}

Der er ikke rigtig nogen der er sprunget på min annonce med en bil der leases og prisen er ubetinget DK's billigste, så mit spørgsmål er om folk generelt er bange for leasing? Eller om jeg måske forsøger at sælge det forkerte sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for leasing?
  • #2   23. dec 2017 Det er generelt for dyrt at lease, især ved "almindelige" biler smiley

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #3   23. dec 2017 Ville ikke selv binde mig til en bil med så højt kilometertal. Man kan risikere den er bliver for dyr i drift, så er det sjovere med en bil man bare kan sælge igen.


    Tror heller ikke BG er det mest optimale sted. Folk er tit herinde for at savle over biler. Synes det er sjældent de seriøse og rigtige købere findes her. Prøv Bilbasen. smiley


  • #4   23. dec 2017 jeg viste mine forældre den da de søger en q serie, de fortalte at de ikke ville overveje den pga. det høje kilometer tal ??

  • #5   23. dec 2017 Jeg tror, at langt de fleste løber skrigende væk med det km-tal. Jeg køber personligt ikke biler, der har kørt over 100.000 km. Det er der selvfølgeligt andre, der gør - men små 300.000 km er MEGET.

  • #6   23. dec 2017 Hvor mange gider at vise at de er "fattigfine ?"
    Markedet for ældre 4X4 og luxusbiler er generelt ikke stort .

    I dag kan man jo nærmest købe en fabriksny Audi A1 med mere udstyr ( undtagen 4x4, men hvor mange bjerge er det lige du møder på din vej til arbejde hver morgen ? ) til samme pris som det gamle skrummel af en Q5 .

    Det er vist kun folk i IT branchen, eller andre med et meget lille selvværd, der har behov for at vise sig i en 4X4, vi andre har fundet ud af at det nemmere at parkere en Audi a1 i byen, end en Q5 .

    Desuden kan man få fire lækre alufælge med dæk til en A1 for samme pris som en fælg uden dæk koster til en Q5 .

    Ser du hvor jeg vil hen med mit argument ?

    Hvis jeg endelig får lyst eller behov for at leje en Q5, så gør jeg det på min ferie i udlandet, hvor prisen er en helt anden, og bilen er en årgang 2017 .


  • #7   23. dec 2017 Delvis enig, men den nye Q7 er altså lækker og vi kunne sagtens bytte stationcaren ud med sådan en smiley

  • #8   23. dec 2017 Det giver ingen mening at sammenligne en A1 med en Q5. Størrelsen er jo vidt forskellig. En A1 er ALT for lille til vores behov. Vores A4 bliver snart skiftet ud med en A6 grundet pladsmangel.

  • #9   23. dec 2017 Janteloven kommer vidst til sin ret i bilnørdens svar. "Du skal ikke tro du er noget"
    Men A1 er vel kone/gay vogn.


  • #10   23. dec 2017 Gad sgu ik gi over 70.000,- for at køre i en godt brugt bil i et år.. det er jo tåbeligt

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #11   23. dec 2017 Mener nu ikke prisen på 70.000 om året er urealistisk. Det koster en hvilken som helst anden brugtbil i den klasse jo også. Så tænker ikke de 70.000 for et års kørsel er urimeligt.

  • #12   23. dec 2017 Tvivler nu på, der er ret mange biler i den klasse med næsten 300.000 km på bagen, der koster 70.000 kr. i afskrivninger på et år.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #14   23. dec 2017 beklager det med de 70.000, som jeg mente var fair. Fik lige set hvad de var nede i i brugte priser, så den trækker jeg tilbage igen smiley

  • #15   23. dec 2017 Det er måden, som han nedgøre folk som kunne finde på at køre i en Q5. Det har da alt med jantelov at gøre.

  • #17   23. dec 2017 jeg ville godt have en Q5er. og jeg ville ikke være bange for de km vis den er passet og alt der bliver slidt er blevet skiftet løbende. så man ikke køber en hvor man skal til at skiftet mange ting. men skulle jeg have sådan en ville jeg købte den med afgift,ville aldrig have en på leasing.som også andre flok skriver

  • #18   23. dec 2017 men skulle jeg have en så ville jeg nok købe en et par år ældre med afgift . som dem her https://www.dba.dk/audi-q5-30-tdi-240-quattro/id-503839232/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

    https://www.dba.dk/audi-q5-30-tdi-240-quattro/id-504610728/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
    og ja tror der er mange der er lidt bange for at købe en med de km og så det er leasing samtidig. og syns også tit folk der vil have en bil på den måde. selv er med til at finde bilen i udlandet de vil have.


  • #19   23. dec 2017 Måske der også bare er nogen der har set din video af, hvordan du behandlede din E91 - og så skal de ikke nyde noget med Audien smiley smiley

  • #20   24. dec 2017 Jantelov ?
    Naehh... Jeg prøvede bare at påpege at man ikke behøver køre i en gammel Q5 eller Q7 for at få det samme udstyr . 12 år efter kan man få det samme udstyr i en Audi A1, en Hyundai I30 eller en hvilken som helst fabriksny mellemklassebil til 250-300.000 kroner, og samtidig være opdateret på nyeste sikkerheds teknologi,såsom bakkamera og bremseassistent og genkendelse af vejskilte , blot for at nævne nogle få ting .


  • #21   24. dec 2017 Carlover !!

    Det var da noget underligt noget at skrive. En bil/motor der er varm mener du ikke kan holde til at få noget gas?


  • #22   24. dec 2017 Allan, sådan er det vel at kører Opel?? smiley smiley

  • #23   24. dec 2017 Som flere påpeger så har den gået næsten 300....

    Leasing markedet vokser voldsomt i siger år, så tror ikke det er problemet.

    Men dine oplysninger om leasing er sparsomme..

    De 110 den kan købes for. Det det plus moms?
    Hvids man indgår leasing kontrakt som du foreslår, hvad er restværdi så? Og igen er restværdi plus moms?

    Lig dertil at man for 110 kan finde egn q5 3.0 med under 200 på uret


  • #24   24. dec 2017 Tak for alle jeres input, det giver lige en anden vinkel på sagen smiley

    Jeg smider lige mine kommentarere her:

    1.
    Det var ikke meningen at det skulle handle om netop min bil, men det er nok uundgåeligt, kan jeg godt se, da leasing jo er lige så individuel som der er biler..

    2.
    Om man vil køre i en aldrene, men lækker og velfungerende Q5 eller en ny Hyundai I30, er jo ikke et spørgsmål om bilen, men om hvad man som person har af lyster og behov (og penge) - så den debat er helt kørt af sporet!
    Jeg møder kun mennesker der synes en Q5 er en fed bil, brugt eller ej og dem der prøver en tur i min, har ingen kvaler ved km-tallet, bilen er på ingen måde slidt eller slap - overhovedet! smiley
    Og som en sidenote, jeg synes faktisk en hvid i30 er en pæn bil - men det er slet ikke mig at køre i en, jeg skal op at sidde pga. min ryg og jeg har behov for 4WD, da vejen hvor jeg bor ikke vinterbekæmpes, desuden kører jeg meget motorvej, så en træt 1.6 med eller uden turbo er ikke lige mig..

    3.
    300.000km er meget, men ikke for sådan en bil, den har ikke haft nogen fejl i den tid jeg har haft den og der findes masser af premium biler der har gået langt mere med store motorer, hvad med alle Taxa'er?

    4.
    70.000kr for at køre i en bil i et år er såmænd ikke så galt, du finder i hvert fald ikke en billigere måde at køre i en Q5 3.0 på, uanset om du leaser, lejer, låner eller har kontanter - bare afskrivningen med afgift er højere - derfor er leasing jo netop fedt på sådan en bil!

    Nu er sammenligningen jo absurd, men lad os tage en i30 med afgift, den koster alene i afskrivning 50.000kr det første år!
    Hvis vi skal sammenligne biltype og så er det stadig kun en 2.0, men en Hyundai Tucson koster 550.000kr, så her koster de første 3 år 90.000kr hvert år!
    Ja der kan komme reparationer på sådan en Q5 der har gået knap 300.000km, men som udgangspunkt er det noget stabilt kram - jeg vil gerne se samme situation med Hyundai'en.. smiley

    5. Morten D:
    Jeg prøver lige at komme med flere oplysninger:
    Leasing kan man jo lave som man lyster, mit forslag er 2900kr pr. måned med 37.500kr i udbetaling, herefter er scrapværdi 92.500kr og afgiften på 130.000kr, dvs. om et år kan man køb den inkl. afgift for 222.500kr, eller man kan fortsat lease den for f.eks. 2600kr pr. måned.

    6.
    Der er flere der mener at man kan lease eller købe billigere Q5, hvis i har nogle konkrete links, så fyr løs, det kan jo bruges i en forhandlingssituation smiley

    Freeway, du linker til en hvid der er en van, det kan du jo ikke sammenligne med en på hvide plader! - den anden er 3 år ældre, har mindre udstyr og sælges engros, så det er også lidt svært at sammenligne.. hvis min havde været 3 år ældre, havde du fået den for 160.000kr!


    Men mange tak for jeres input, jeg tror ikke BilGalleri er stedet at lease en Q5 ud.


  • #25   24. dec 2017 Jeg tror nu at du tager fejl med din konklusion om at Bilgalleri er det forkerte sted at lease en Q5 ud. For hvor er det rette marked så til en snart 7 år gammel bil snart 300T KM på bagen? Det er netop sådan en sted som her du skal finde en leasingtager.

    Selve gruppen der vil have sådan en bil er jo ikke Hr. & Fru Hansen med god økonomi. De leaser enten selv noget nyere, eller også køber de. Jeg er sikker på at du skal finde en 20-30 årig mand der ser lidt potens i sådan en bil. Men igen, der skal penge til. Med 72000 i sikre udgifter, dertil kommer afgift på 8000+ Kr samt service/vedligehold. Det ender inden man har set sig om i 100000 Kr. for 12 måneder i en ældre bil. Det tror jeg slår mange af hesten i det klientel som jeg personligt tror den tiltrækker.

    Derudover så er denne også til leasing:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/q5/30-tdi-240-quattro-s-tr-5d/3502763

    Uden at være flueknepper på udstyr, så får man lige 200T KM mindre. Så hvordan du i din annonce kommer frem til at din er landets UBETINGET billigste forstår jeg ikke. smiley


  • #26   24. dec 2017 Man kan ik samligne med afskrivningen på en ny bil.. med mindre man er sikker på at man afhænder sin nye bil efter en bestemt periode. Her er det jo sikkert at man gir knap 3.000 hver evig eneste måned. Kun dem der ville brænde for at køre en q5 ville være i målgruppen til at lease denne. Og så har du sgu pludselig en snæver målgruppe. Grundet prisen vil folk hele tiden samligne med hvad de ellers kunne få

  • #27   24. dec 2017 Anden: kan garantere dig at forrentning og afskrivning på en q5 hurtigt overstiger kr.3000 om måneden

  • #28   24. dec 2017 ... Men ikke en 6-7 år gammel Q5 med 300.000 km på klokken smiley

  • #30   24. dec 2017 Bilnørden
    måske vi er nogle der har brug for en 4x4.. ville da nødt trække mine trailere efter en lille skod BMW. .. smiley
    tvivler på den kan slæbe en heste trailer med to heste i ,en 3.5 ton trailer der er fyldt eller min båd....


  • #31   24. dec 2017 Den et træt udtrampet Audi med store værksted regninger mange km på bagen og alt for høje omkostninger ved Leasing. Især da beløbet ikke er alt inklusiv... Leaving i sig selv er pointless med mindre man gå efter en sjov sommer bil Eks SL55AMG eller sådan. Man kan flex lease et par måneder om året. Eller man lease en helt ny bil hvor den månedlige betaling dækker alt foruden brændstof. Så man kender sin økonomi. Det er dog kun noget man gør hvis man vil være farlig fin med ny bil hvert år. Og man kan således betale sig fra det på den måde

Kommentér på:
Bange for leasing?

Annonce