{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Ny leasing bil - hvis du skulle vælge? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at kæresten er gravid og vi skal have ny bil.

Vi vil lease og har et budget på 4-5000kr om måneden.

- Kørselsbehov 20 000 km/år
- Plads til barnevogn
- Aut.
- Gerne rigeligt med udstyr

Hvad ville I kaste jer over? Vi har et godt øje til Passat Variant, men er bange for at vi har overset en model?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny leasing bil - hvis du skulle vælge?
  • #1   10. feb 2018 Har aldrig forstået hvorfor man vil lease istedet for at eje, men bare min mening smiley

• #2   10. feb 2018 Hvad med en 3 serie touring eller en A4 avant ? smiley

• #3   10. feb 2018 Jeg ville mene at en 3 serie/A4 bliver for lille smiley
    Hvorfor vil i lease? Det kan oftes ikke betale sig, jeg har ikke set et leasingtilbud endnu der har kunne betale sig smiley

• #4   10. feb 2018 Så er der A6 avant smiley

• #5   10. feb 2018 Hvis man ikke har råd til at købe ny bil her og nu!
    +man kender udgifterne hver måned..

• #6   10. feb 2018 Men du har stadig en stor udbetaling du skal lægge. Har aldrig forstået leasing og vil aldrig komme til det smiley i min verden er det spild af penge, ligesom det er at leje en bolig til fx 10.000.- om måneden, frem for at eje

• #7   10. feb 2018 Jeg er glad for leasing biler (bagefter)
    Min Honda Accord fra 2012 har nu kørt næsten 100.000km da jeg købte den havde den gået 39.000 km. leveret på 2 dage
    Der er Mange gode ting på den i sær Automatgear er vi glad for.
    Det er den første brugte bil vi har,
    Siden 1960 købt biler fra ny og ventet op den 9 måneder på en Audi

• #8   10. feb 2018 Når du skriver "ny", mener du så helt ny? Eller brugt?

Og hvor stor udbetaling vil I lægge? Det giver ingen mening kun at oplyse den maksimale månedlige ydelse uden at snakke udbetalingsstørrelse. Jeg kan lave et leasingtilbud til jer på en Ferrari til de penge, hvis bare udbetalingen er stor nok.

• #9   10. feb 2018 hvis du gerne vil ha en bil med rigeligt udstyr (hvad det så end betyder) så er det da slet ikke leasing gennem en forhandler du skal kaste dig ud i (for det er jo næsten altid de små udstyrs modeller der leases), så det begriber jeg ikke folk gider.

men når det er sagt så hvis du vælger en Passat Variant gennem VW så la vær med at hoppe på det tilbud de har med kun 10000kr i udbetaling i stedet for normalt 20000kr for det kommer til at koste dig 500kr mere i ydelse om måneden (og med lidt hurtig hoved regning så koster det 18000kr for 36 måneder) så i stedet for at spare 10000kr i udbetaling så koster det dig 8000kr ekstra)

• #10   10. feb 2018 Jeg kan nu sagtens finde gode grunde til at lease, fremfor at købe. Især biler som enten har stort, eller relativt ukendt, værdifald, kan sommetider være gode at lease. Jeg ville eks. adrig købe, men lease, en Alfa Romeo Giulia.

Nogle bilmærker giver også store rabatter på biler til leasing, hvilket kan gøre det billigere at lease end at eje.

Jeg ville nok vælge en sjov bil, eks. nævnte Alfa Romeo Giulia, og nyde at jeg ikke behøver bekymre mig over det nok uhyggelige værditab den vil lide over en 3-årig periode smiley

• #11   11. feb 2018 det igen hemelighed, at Alfa Romeo styrt dykker, så snart den bliver købt , leasing er for dem som ikke har pengende og lysten til at eje den samme bil i flere år, eller stifte en gæld for den sags skyld, samt en special bil som ferrari- lambo osv kan det betale sig ,det svært at finde købere til biler som koster 1,5mil eller 2 mil med dansk afgift

• #12   11. feb 2018 Er det fed at køre i en bil man ikke ejer og ikke må ændre det mindste på?
    Det gælder vel bare om at stå midterst i flokken så man ikke skiller sig ud smiley

• #13   11. feb 2018 #12
    Ja det er det. Der er ingen forskel på bilen, køreoplevelsen og lignende, hvad enten den er leaset eller ejet. Det er bare et alternativ til at finansiere bilen, ikke andet. Desværre ofte ret dyrt, til gengæld, men ellers...

• #15   11. feb 2018 Man ejer noget når det er betalt 100%, ikke før.

• #16   11. feb 2018 Det er så rent retligt ikke korrekt. Men uanset om du føler det sådan eller ej, så ændrer det ikke på, at der ingen forskel er i køreoplevelsen. Bilen er lige så fed af den grund.

• #17   11. feb 2018 Der er vel nogen regler om at man ikke må lave ændringer på bilen, tone ruder, sænke osv.?
    Det kan godt være at man har ret til bilen så længe man overholder de faste betalinger, men man er ikke reelt ejer før alle afdrag er betalt.

• #18   11. feb 2018 Ikke hvis den er finansieret. Så har man fuld råderet over bilen. Men det kan nok godt forholde sig sådan med leasing.

Det gør bare ingen forskel, hvis man er typen, der ikke ville gøre sådanne ting alligevel. Min nuværende bil er som da den blev spyttet ud af fabrikken. Det samme kommer til at gælde min næste bil.

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #19   11. feb 2018 Du kan gøre præcis det samme, som hvis du køber en helt ny bil kontant, dvs. ikke ret meget hvis du vil overholde garantien. Men sætte nogen større hjul på og hvad man ellers kan finde på af gøjl, er helt tilladt ved leasing, bare du sørger for og få det afmonteret inden du afleverer bilen. Den der gamle dags holdning med at man skal eje sin bil, giver jeg ikke ret meget for. Som en anden også skriver, så kører bilen på samme måde. Den eneste forskel er, når du ejer, står dit navn bare 2 steder på reg. attesten. Jeg er fløjtende ligeglad med hvem der står som ejer, bare jeg og brugsretten over den. Det er fint man selv foretrækker og eje sin bil, men synes ikke der er nogen grund til og se ned på folk der leaser, folk prioritere forskelligt, nogen foretrækker at betale sig fra, og have mindst muligt og tænke over, når de har bil, og muligvis har noget bedre og investere deres penge i.

• #21   11. feb 2018 Kig på GoMore da skal du ikke punge ud

• #22   11. feb 2018 Kan ikke helt se hvad der kan tilbydes til 4000-5000kr om måneden de kan opfylde kravene og samtidig dække 20.000km /år. Da jeg sidst kiggede kostede end Fiat 500 6500. Om måneden fordi jeg køre 40.000km. årligt... Men da der skal være plads til en barnevogn vogn så det jo fordi der er børn og hvis der er noget børn kan så er det at smadre ting. Leasing vil i såfald blive nederen, nå den skal tilbage. Køb en Berlingo og vent 14-16år til der ikke længere et små teorister til at ødelægge din bil og så kan du lease en fed vogn.

• #24   12. feb 2018 Der står pt en Bentley Continental GT Widebody 6,0 V12 hos CC leasing til en ydelse på kun 3950 kr om mdr incl moms, er ikke helt sikker på om der kan være en barnevogn i højden men bagagerummet er ret dybt smiley

Kommentér på:
Ny leasing bil - hvis du skulle vælge?

Annonce