{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.882 visninger | Oprettet:

mads m
mads m
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Mister trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en VW Touran fra 2008 1.9TDI DSG.
Den går i nødprogram når jeg sparker til den.
Turbo er skiftet for 2 mdr. siden og luftmassemåler lige så og så er EGR ventilen blindet af ... men den går stadig i nødprogram!! og den skriver ingen fejl ved udlæsningen siger min mekaniker??
What tooo do? er møg glad for bilen men den lille ting med at den går i nødprogram er ved at overskygge det hele!
Håber i kan hjælpe, har ikke lyst til at køre til VW og blive flået da jeg har brugt rigeligt mønt pt.

Vh
Mads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister trækkraft
  • #2   10. jan 2018 som der bliver skrevet på med tester og tjek live data mens man tager en tur i bilen. Så man kan se ting som turbo tryk og mange andre sensore giver af tal,så burde mekanikeren nok kunne se hvad der ikke stemmer overens .

• mads m
    mads m Tilmeldt:
    feb 2009

#3   10. jan 2018 Så når den går i nødprogram så skal jeg køre ned til min mekaniker og få testeren til at udlæse evt fejl?

• mads m
    mads m Tilmeldt:
    feb 2009

#4   10. jan 2018 Okay! super tak for svar

• #5   10. jan 2018 Den behøver ikke være gået i nød program for at han kan sætte tester så og tjekke livedata. han skal bare sætte hans tester til obd stikket. og køre en tur mens han holder øje med alle tryk og andre sensor målinger så burde han kunne se hvad der overskrider mål eller ikke laver nok tryk og meget andet. Så det ikke altid nok bare at sætte den til uden at køre en tur.

• #6   10. jan 2018 men vis du siger den går i nød program når Den får lov til at trække ud. Så vil jeg gætte på turbo trykket er justeret forkert med enten for lidt ladetryk eller for meget.eller en dårlig magnet ventil eller utæt vacum slange.Det tit det er den fejl ved de 1.9 tdier og det med turbotrykket kan han nemt se med tester når han kører en tur med den.

• #7   10. jan 2018 Måske tilstoppet slanger.
    Har oplevet med en 1.9 tid hvor pvc systemet var tilstoppet. og der ved gik i nødprogram

• #8   10. jan 2018 Trækker den godt inden den går i nødprogram? Måske defekt ladetryksstyring, det er vist almindeligt kendt på de VW'er.

• mads m
    mads m Tilmeldt:
    feb 2009

#9   10. jan 2018 Den trækker fint inden nødprogram...det sker som ofte hvis jeg køre en hvis hastighed og så lige vil overhale så dør den få sek efter pedalen er trådt i bund.
    Dog mest på motorvej hvis jeg er kommet bag en lastbil f.eks.

Andre gange går den ikke i nødprogram

Justeringen af ladetryk (hvis det er det) kan han fikse det med udlæsningsprogrammet?

• #10   10. jan 2018 Bed din mekaniker om at teste N75 ventilen, mener at man kan køre en aktuatortest med VCDS :-). Hvis den er kaput, kan den ikke regulere trykket ordentligt.

• #11   11. jan 2018 Jeg er enig med #10.
    Det lyder som en defekt N75 ventil, ellers har ladetryksstyringen sats sig i sod e.lign.

Du vil kunne afgøre det meget hurtigt hvis du, eller en anden kan udlæse "Live Data" med VCDS når du laver en acceleration. Hvis du har 2 ladetryks udlæsninger, en "Er" og en "Skal" udlæsning, så skulle det være tydeligt at den ene graf går langt over den anden.

Håber du får det løst godt, billigt og nemt smiley

• mads m
    mads m Tilmeldt:
    feb 2009

#12   11. jan 2018 Glemt at sige at bilen også er blevet chippet dog ikke voldsomt så kunne måske godt være N75 der var slidt og ikke kan følge trop.

Jeg må afsted til mekanikeren - tak for alle de gode svar!

Kommentér på:
Mister trækkraft

Annonce