{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.280 visninger | Oprettet:

Claus  A
Claus A
Tilmeldt:
28. dec 2017
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4

Fyr ryger i Volvo V50 og motor er kokset til {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har en Volvo V50 som jeg gav Bell Add og bilen gik i nødprogram. Min formodning er at partikelfilteret blev tilstoppet (Det trængte til rens under alle omstændigheder).

Det er nu renset og den kører ok igen. Min mekaniker skiftede en dysse som var defekt, og kunne konstatere at motoren var godt tilkokset. (Se billede)

Derudover er fyr/motorvarmer begyndt at ryge kraftigt under opstart.

Mine spørgsmål er derfor.. :

Vil tilførsel af Bell Add være godt eller skidt?
Risikerer jeg at tilstoppe partikelfilteret igen?
Vil det have en effekt på de røgproblemer jeg har med fyr/motorvarmer?

Nogle som har erfaringer eller er kloge på dette?

Mvh, Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fyr ryger i Volvo V50 og motor er kokset til
  • #1   23. feb 2018 Du skal sørge for at din motor bliver godt varm hvis den ikke gør det renser partikel filteret sig ikke. Der er nogle bil modeller hvor man skifter termostaten for at være sikker på at bilen bliver varm og filteret bliver renset. Se dette om det.

    https://www.youtube.com/watch?v=IYlUbGS1ris

    https://www.youtube.com/watch?v=Hyckl7quQd0&t=9s


  • #2   23. feb 2018 det med fyret er fordi den ikke når at brænde alt diesel af. også sætter det dig i udstødningen på den. skil den ad. skift de filtre der nu er, og måske glødestiften

  • #3   23. feb 2018 Det sod du viser på billedet er jo fordi dyssen har været utæt, flamme skiven som den hedder.
    Fyr problem kan sikkert løses med et rep sæt. Ny filter si og kontrol om brænderenhed tilstoppet.


  • #4   23. feb 2018 Det da vel indsugning/huller i toppen der er på billedet ikke?,Der er sodet til.for det ligner det. Det ikke hullet til dyse så det ikke utætte flammeskiver.men har set det tit de sode indsugningen til på 1.6 psa motor. Min var også lukket sådan da jeg købte den. indsugning manifolden kan være lukket helt til af sod den er i plastik.Så det kan brænde helt fast indvendig. Du fik vel også renset egrventil og egr køler plus rør der til også ikke ?. da de også kan lukke helt til. og så når de har tjekket dyser har den vel fået nye flamme skiver også.

  • #5   23. feb 2018 og lige det med additiv det sker der ikke noget ved. Jeg bruger det selv tit på min 1.6 psa motor.Min har også partikelfilter. Jeg bruger det hvor anden tank ca. og det har jeg kørt snart 80.000km med nu .

  • #6   23. feb 2018 Det har man set 100 gange på de Peugeot motore der.
    De er bare verdensmestre i at kokse til

    Jeg vil anbefale dig at bruge additiv HVER gang du tanker


    profilbillede
  • #7   23. feb 2018 men vis den lukket til af sod så skal den skilles af,for at få alt sod renset væk fra både indsugning egr plus rør der til.for har ikke set noget additiv i nu der kan fjerne det. Det kun godt til at hjælpe med at holde det rent for sod. når det renset væk ved skille det af. men det har din mekaniker jo også gjort nu når han har haft det hele skilt af ikke?

  • #8   23. feb 2018 Ja selvfølgelig. Man kan dsv ikke få mekaniker på spray.... endnu smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #9   23. feb 2018 #6
    ja, det er nok fordi at det ikke kommer ud af udstødningen, som det gør på VAG, så bedre for miljøet at køre fransk. smiley


  • Claus  A
    Claus A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4
    #10   27. feb 2018 Hej Alle.

    Jeg skal lige tilføje at jeg har fået skiftet en utæt dyse og alle flammeskiver, så der burde ikke længere være problemer med det. Jeg vil bare ikke risikere at fylde partikelfilteret med aske hvis jeg bruger additiv til at rense motoren. Risikerer jeg det?

    Med hensyn til fyret, så skriver Mikkel og Tommy C at jeg skal afmontere fyret og rense det, samt skifte filtre/glødestift. Er der nogen som ved hvor jeg kan få sådan et rep. sæt til fyret? Iflg. Volvo skal hele fyret skiftes da der er mange fejlkilder til røgen. Pris 25.000 kr. eks moms. Det er ikke en option.


  • #11   27. feb 2018 der er mange fejlkilder til fyret. men typisk er det filteret der er dårlig, men har dog også set andre ting der kan fejle. om man kan få delene enkelt vis skal du hører volvo om, så vil jeg skille det af, også se om det hele er iorden

  • #12   27. feb 2018 Hos Volvo Holbæk har vi da sådan rep sæt med pakninger og det filter. Men det da en god forhandler du har snakket med, som bare vil skifte hele fyret. Så rammer de da fejlen smiley

  • #13   28. feb 2018 Her ses fejlen typisk


    profilbillede
  • #15   28. feb 2018 Dette køber du

    profilbillede
  • Hans Damsted L
    Hans Damsted L Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   14. dec 2022 Hej alle volvo v50 drive experter er der nogen af jer som har et bud på hvad der kan være galt med oliefyret på vores bil vi kan ikke starte det mere med fjernbetjeningen jeg har ikke lyst til at bruge en formue hos mekanikeren hvis jeg kan undgå det ser frem til at høre om jeres erfaringer på forhånd tak mvh Hans

  • #17   15. dec 2022 Fjernbetjening er løbet tør for strøm?

Kommentér på:
Fyr ryger i Volvo V50 og motor er kokset til

Annonce