{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.982 visninger | Oprettet:

Lille dieselbil til 200 km dagligt? {{forumTopicSubject}}

100 km hver vej på arbejde på motorvej (130 km/t det meste af vejen).

Pris gerne under 75k - og gerne køre så langt på literen som muligt ved høje hastigheder.

Så komfortabel som muligt, ikke brug for autostole eller 5 døre.

Nogle gode bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille dieselbil til 200 km dagligt?
  • #1   5. mar 2018 Ja hvis du kan skrue selv og har rimelig tjek på biler, så kunne en Audi A2 3l være et bud (du finder ikke andre der går længere på 1L) men det er en lidt teknisk bil så vær ops på skifteautomatikken, fin evt. en med ny renoveret gearkasse.

    Skal det være en ny bil i den billige ende så er der vel en del biler om buddet, mit forslag kunne være en Ford Fiesta Diesel (den ligner da i det mindst en bil i modsætning til mange konkurrerende mikro/minibiler)


  • #2   5. mar 2018 Eller en Clio 1,5 dCi, de skulle også være ret problemfrie. Eventuelt en anden model fra Renault med 1,5 dCi motoren.

  • #3   5. mar 2018 Hvad med Peugeot 208? Og hvordan har biler i denne klasse det, når de har rundet de første 100.000?

  • #4   5. mar 2018 Det er vel i bund og grund den samme motor som fiestaen køre med (PSA) sod i indsugnings systemet / EGR elleres kender jeg ikke noget til Peugeot og tror ikke den køre 20km/l ved 130

  • #5   5. mar 2018 Peugeot 208, Citroen C4 Cactus eller Ford Fiesta.

    Jeg har en Fiesta, er ansat i firma der har C3, og Cactus, samt vi har haft en 308, og en bekendt har 208.

    Fiestaen har kørt kortest - kun 40.000km, men endnu ingen fejl.

    C3 har kørt lidt længere.. Heller ingen fejl..

    Cactus har kørt omkring 200.000 - har fået skiftet bremser et par gange, og et leje.

    308 har kørt LANGT, uden endnu at have holdt stille.

    208 har kørt 200.000 uden andet end service.

    Peugeot 308, og Cactus har KLART mest komfort på de lange ture.
    Fiesta synes jeg har mindre komfort end 208, men synes den kører bedre på landeveje - ikke så relevant for dig?
    Cactus er min favorit på motorvej, den cruiser bare.


  • #6   5. mar 2018 Den eneste af dem der kører 20km/l ved 130 er Cactus med 1.6 blueHDI.
    Hverken 208, 308, C3, eller Fiesta gør det


  • #7   5. mar 2018 LOL Hahahaha
    Det du vil have findes ikke du må prioritere.
    1. Lille piskasse som aldrig bliver andet end et kedeligt transportmiddel, men billig i ejerafgift, og billig i brændstof hvis den ikke kommer over 110km/t
    2. Seriøs bil med fornuftig motor (mindst 2,5L), og det udstyr der hører til, men så skal du betale det samme som os andre i ejerafgift og brændstof.


  • #8   5. mar 2018 Jeg håber at der bliver fastsat en ejerafgift på 3000kr/kvartal uanset hvad bil det er, så får vi alle samfundsnasserne til også at betale, og de der ikke kan slipper vi for at se på når vi skal frem, så kan det ikke længere betale sig at købe en lortebil som højst kan bruges til at hente morgenbrød om søndagen.

  • #9   5. mar 2018 en Citroen C4 med kradsebræt kommer ikke på 20km/l ved 130km/t
    En fiesta vil jeg tippe til at ligge mellem 16-17km/l ved den hastighed vel at mærke deres Eco model.


  • #10   5. mar 2018 Opel Corsa D 1.3 CDTI eller 1.7 CDTI smiley

  • #11   5. mar 2018 smart måske, men det en død kasse at køre i. Og mig bekendt ej heller holdbar.

    havde selv en chippet 206 2.0 HDI, og med 110-130 blandet rendte den en 20stk på literen. Men den koster kassen i ejerafgift, og så de ved at være så gamle at de fleste er 100% udkørte.

    konen har en C1 1,2 puretech med 82hk benz, den gør det ganske hæderligt. koster 1350kr om md i lånet uden udb. har klima, og da jeg trillede en tur til fyns land gik den en 19 på literen. og den koster en 600 årligt i ejerafgift og har ikke en dyr turbo eller andet der kan koste kassen. Den triller også med tandrem, så ej heller defekt kæde.



  • #12   5. mar 2018 Kan ikke hjælpe med at anbefale en bil, men måske du kan bruge denne side. Der kan du se hvor langt bilen går på literen.

    spritmonitor.de


  • #13   5. mar 2018 Et eller andet med PSA motor , f.eks Peugeot eller Ford.

    200 km om dagen er perfekt til diesel, .......selv om jeg dog personligt er modstander af diesel i person-biler. smiley


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #14   5. mar 2018 Hold dig langt væk fra 208/C3!
    Motoren er sådan set OK, og ville elske at pendle 100km hver vej. Men du kan ikke leve med en bil, der konstant fejler noget - og det gør en PSA, når garantien er udløbet...
    Der er en grund til, at en bil i Polo-klassen kan fås med et hav af udstyr til 130k - og der er også en grund til, at den kun koster det halve, når den er to år gammel...!

    Du kan sagtens finde en helt lille bil, som er økonomisk at køre 50.000km/år i - hvis du kører 90km/t. Men hvis du ikke gider at bruge en halv time ekstra hver dag for at spare to kroner, så skal du en klasse eller to op. De helt små biler bliver simpelthen for tørstige, når de skal køre hurtigere end lastbilerne.

    Jeg ville kigge i retning af Mercedes B-klasse eller BMW 2 (eller evt. A-klasse/BMW 1). De har begge motorer, som holder til mange kilometer med motorvejsfart. Du må indstille dig på 8-10 år gamle biler med dit budget, men kan til gengæld forvente at være bedre, billigere og mere stabilt kørende end i en helt ny franskmand.

    Er du bange for alderen, kan du i stedet kigge på Toyota Yaris/Auris, begge kører med en meget kultiveret og rimeligt økonomisk 1,4 D-4d, og du kan finde noget, som er lidt nyere.

    Skal det være endnu nyere, må du kigge mod Korea. Men det skal du nu heller ikke være så bange for.

    Folkevogn? Tjoe, nogle sværger til dem. Men stabiliteten er generelt mere fransk end tysk, og priserne er mere tyske end franske. Jeg synes, du får for lidt for pengene...



  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #15   5. mar 2018 Jeg ville i det hele taget kigge lidt mindre på "papirøkonomien" og lidt mere på resten. Husk på, at du kommer til at tilbringe 2 timer hver eneste dag i det sæde, så det er ikke helt ligegyldigt, hvordan sædet er smiley

    Forbruget betyder faktisk ikke så meget, som man umiddelbart skulle tro. Med dine 200 km dagligt, er forskellen på 25km/l og 20km/l ca. 3.000 på et år - eller 15 kroner om dagen. I et bilbudget er det peanuts! Det samme kan siges om forskellen i ejerafgiften på en p*spotte til 3k/år og en rigtig bil til det dobbelte. En plovmand om måneden køber ikke meget ny bil...men det kan give dig mulighed for at køre i en ti år gammel c-klasse frem for en to år gammel 108...

    Jeg mener jo, at det betyder en hel del mere, hvor mange af de timer, hvor du kunne tjene kr. 200,- eller være sammen med familien, du skal bruge på værkstedsbøvl. Og det betyder også ret meget, om du er en hængt kat, når du kommer frem, eller du er afslappet...


  • #17   5. mar 2018 Er en A1, som har kørt de 100.000 fra 2011, der kan fås til ca. 100k, pengene værd?

  • #18   5. mar 2018 det er vel prisen på en A1 om det er bilen for dig ? men regn ikke med den kommer på 20km/l ved 130km/t.
    Som der vist er skrevet så er der ikke mange af de nævnte mikro/mini biler der kan det.
    Du må jo ud og prøve nogle biler siddekomforten og lidt udstyr betyder vel også noget især når du køre relativ langt, og her er det jo kun dig der kan afgøre hvad der passer.
    Prøv nogle forskellige, hvis ikke udstyr er i højsædet og hvis du selv roder med og i biler og er rimelig til det så er Audi A2 3L stadig mit bedste bud på en bil der kan fragte dig billigt, men den er jo ikke ny og der er ting der kan drille (hvilke bil har ikke det) men vil mene den kan hvis den er i orden køre ca. 28-30km/l ved de 130km/t
    Kan du leve med under 15-20km/l så er der jo en del bud.


  • #19   5. mar 2018 Jeg skal absolut IKKE rode med biler, da jeg ikke ved en skid om det, så den A2 er udelukket smiley

  • #20   5. mar 2018 okay så er det ikke bilen for dig, det er vi enige om smiley


  • #21   5. mar 2018 hvad med noget i den her stil ?
    https://www.dba.dk/ford-fiesta-16-tdci-90/id-1040808689/
    Nu du køre langt vil klima og fartpilot vel være at fortrække som udstyr ? overstående har godt nok ikke fartpilot, men med 130km/t skal du ikke forvente mere end 16-17km/l


  • #22   5. mar 2018 Yaris 1.4D

  • #23   5. mar 2018 Søren A : Næste gang du så meget som nævner Audi A2 som et brugtbilemne, så ryger du på min filter liste .

    Kom nu videre - vi er snart 1/4 inde i "det nye " årtusinde, og du taler stadig om en bilmodel som ingen gad eje da den var ny, og slet ingen ( måske undtagen dig selv ) gider eje som brugt .

    Magen til øjebæ skal man da også lede længe efter ?
    https://www.google.dk/search?q=Audi+a2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjHxbrSh9bZAhXR16QKHaP7Aj8Q_AUICigB&biw=1517&bih=735#imgrc=XRRLi6tboRId1M:

    En Audi A1 er i bund og grund en VW Polo, og om du kan lide den ene eller den anden - det er dit valg. Samme teknik og en stor del af undervognen findes også i Skoda Fabia .



  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #24   5. mar 2018 toledo 1.9 tdi 110 hk, kører nemt 20 kml

  • #25   6. mar 2018 #23 Det glæder jeg mig da til, en Audi A2 3l er ganske fin, de problemer der tit advares i mod er overdrevet af folk som dig der intet ved men som bare har hørt et eller andet, hvis folk har nogenlunde forstand på bil og kan skrue selv så ser jeg ingen grund til at undgå den, og ingen biler der er nævnt her kan nå den til sokkeholderne i km/l ved de 130km/t der nævnes, kender nogle stykker der har en og ingen af dem har haft problemer.om man kan lide dens design er jo individuelt og hvis man har krav til udstyr som klima så skal man da lede noget for de fleste er uden noget form for luksus (men de findes)
    Fakta er bare at hvis der skal forslås brugt bil, så kan en hvilke som helst gå til.

    ..Er jeg så heldig at jeg ikke høre mere fra dig af nu. så har du gjort dig og mig selv en tjeneste


  • #26   6. mar 2018 #23 har du glemt din egen slogan ?
    "Jeg hader regelrytteri og jeg hader især selvudnævnte politibetjente"
    og må da sige at du passer fint til overnævnte sætning når man læser de tråde igennem du selv deltager i.

    Hvis du ikke ved hvorfor Audi A2 3l ikke blev en sællert så kunne det måske have noget med prisen at gøre da den i 2001 kostede 270.000kr endda selv med et nedslag på 60.000kr i registrerings afgiften (mener jeg det var) uden den nedslag ville den have været lige så dyr som en Ford Mondeo 2.5 V6
    Hvad angår designe så er det jo ganske individuelt hvad vi hver i sær mener er pænt, at du mener A2 er grim er jo din mening, men det behøver jo ikke være min eller andres for den sags skyld, og jeg kan da nævne en hel del biler jeg syntes er grimmer.

    Kunne jo også have forslået TS at købe en bil (Peugeot, Citroen eller ford) med en 1,6HDI PSA motor men det behøver jo ikke være et bedre eller et billiger valg for TS (man kan jo bare søge på psa 1.6 hdi engine problems)
    Havde han nævnt at prisen kunne være op til 140tkr så havde jeg bla. nævnt Honda civic som en mulighed, men en max pris på 75tkr sætter jo nogle grænser

    Og hvis du ellers har læst tråden så har du også kunne læse at jeg faktisk skriver at TS gerne skulle have rimelig tjek på biler og kan skrue i dem selv, hvilket er en fordel på en A2 3L.


  • #27   6. mar 2018 #16
    Når jeg ikke når med over krydset fordi den forreste kører i en latterlig sløv lortebil så er det træls, og når jeg så har hentet køen igen fordi den samme klaphat ikke vil køre over 65-70 km/t for at spare brændstof og bagvedkørende i tilsvarende lort ikke har kraftoverskud til at overhale så bliver det endnu mere træls, er jeg på motorvejen med 130km/t og trækker ud for at overhale en lastbil og den lortebil der kører bagved den, så trækker den nar fanme også ud men han er 3 minutter om at overhale lastbilen og kommer aldrig op på 100 km/t før han er forbi smiley
    Håber det var "konstruktivt" nok for dig.


  • #28   6. mar 2018 #27
    Jeg vil bare nævne at det ikke har noget med bilen, men føreren at gøre.. Begge mine biler har under 75hk, og de kan altså GODT køre 80, 110, og 130 - og de er ikke langsommere over krydset end ham i mereren ved siden af..




  • #29   6. mar 2018 Jo de er langsommere, og også fra 80 til 130km/t smiley
    Det er mere kombinationen af sløv bil og sløv chauffør jeg er træt af, jeg ved godt at der også er sløve chauffører i store biler, men det er ofte ældre mænd der har ydet til samfundet og stadig gør gennem afgifter smiley


  • #31   6. mar 2018 #30 nu er prisen jo så heller ikke nødvendigvis 75k og den blev lavet frem til 2005 så nej ny er den ikke men bortset fra det, hvad skulle problemet være hvis det er en velholdt model ?
    Kender også en der har en meget velholdt Lupo 3L den er han meget glad for, han køre også langt, mener bare at forde den er fra 2001-2005 og måske kørt 250tkm så kan der sagtens være 250tkm mere i den endnu, men jeg vedgiver at det er en fordel at have indsigt i modellen og at man kan rode med tingen selv. (hvilket jeg også skrev)

    Man er ikke nødvendig vis bedre stillet ved køb af en bil af nyre dato, det har der jo være mange eksempler på.

    Men nu har TS jo skrevet at det ikke er en bil for ham, så er den skid jo slået.


  • #32   6. mar 2018 Man ser mange biler fra 90erne, når den sidste Up, Aygo og tilsvarende lort er væk pga. dårlig kvalitet og ekstremt ringe holdbarhed, så vil de gamle biler stadig køre videre.

  • #33   6. mar 2018 Ja et eksempel kunne være min broders skoda citigo den var så velplejet at den ligner en fabriksny da han solgte den, den er fra 2012/13 monteret med motorvarmer (og brugt så motoren aldrig har været kold ved start) den havde ved salg kørt lige omkring 40tkm og kom allerede med mislyde fra gearkassen smiley og der har altid været kørt pæn stille og roligt i den.
    Så selv en relativ ny bil er ingen garanti for at der ikke kommer problemer.


  • #34   6. mar 2018 Tvivler faktisk på der er mange 90'er biler tilbage til at overleve alle de små billige nyere biler. Synes man ser Aygo osv. konstant, men der er sgu langt mellem sunde 90'er biler.

  • #35   6. mar 2018 Mange Aygo, C1, og 107 har faktisk kørt 300.000 km eller mere med samme motor og gearkasse - det er dæleme okay for en bilmodel i den prisklasse. Her er jeg så lodret uenig i hvad "tågehornet" Pind skriver .

    At jeg selv ikke bryder mig et spor om nogen af dem, er så en hel anden sag , og de kan ihvertfald ikke bruges til 200 kilometers transport hver dag.

    https://www.dba.dk/citroen-c1-14-hdi-prestige/id-1042302949/

    https://www.dba.dk/citroen-c1-10i-prestige/id-504671142/


  • #36   6. mar 2018 #35 "tågehornet" smiley
    Havde du talt sådan op i mit ansigt så havde jeg banket dig, heldigt for mors lille dengsebasse at han sidder og gemmer sig bag skærmen på sit værelse smiley
    Møghvalp.


  • #37   6. mar 2018 #36
    Møghvalp ?

    Jeg er så gammel at jeg kunne være din far smiley


    Uhhh - nu blev jeg bange !
    smiley

    Du er præcis så simpel som jeg havde forventet .
    Når ikke argumenterne holder, må næverne tale ?

    Jeg har argumenteret, og ikke lukket mundlort ud, og har ikke mere at bidrage med i denne tråd .

    Nåehhh jooooehhh - en ting mere :


    profilbillede
  • #38   7. mar 2018 Argumenterne holder fint smarte smiley
    Hvis du er så gammel som du siger så prøv at opføre dig derefter, og ikke som en øretæve indbydende snothvalp.


  • #39   7. mar 2018 #35 dem du linker til er det nogen du anbefaler til TS ?


  • #40   7. mar 2018 #35 hvor ved du fra det er samme motor, gearkasse og at de ikke har været skiftet på et tidspunkt ?
    Ikke at det ikke kan være rigtig men vil da tro det er rent gætværk fra din side.
    Og hvis det skulle være dine forslag til TS og du samtidig hagler mig ned for at forslå en A2 så ligger jeg sku flad af grin smiley


  • #41   7. mar 2018 Stop jer selv.

  • #42   7. mar 2018 Pind, betal du bare 3000 kr. i kvartalet - jeg gør fandengaleme IKKE.

  • #44   9. mar 2018 hold dig fra de små biler der. jeg vil anbefale fx bmw 320d e90 fra 2005 og op den kan ved 130 kmt i 6 gear køre det samme hvis ikke længere end de små motorer der hele tiden er under overarbejde. eller eventuelt en mercedes i diesel .

Kommentér på:
Lille dieselbil til 200 km dagligt?

Annonce