{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Første varevogn, gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hey der ude! Jeg er en 21 årig gut, som er uddannet tømrer, men som faktisk brænder for møbelsnedker faget, men lige pt. arbejder jeg bare som tømrer, og jeg er så småt igang med at starte mit eget firma, som møbelsnedker på sidelinjen. Jeg skal til at tænke på at få skiftet min gamle Corsa ud, med en varevogn, så jeg kan få hentet nogle materialer. Jeg har en række spørgsmål, som jeg tænker at nogle af jer, med egen erfaring kunne svare på, og måske give nogle gode konkrete råd! smiley

Lidt om hvad jeg søger:
En stabil og trofast makker, som kan rumme det hele! Modellen må meget gerne være billig og nem at skrue på. Den kommer på papegøje plader, så der skal være 3 sæder i kabinen, og så meget plads bag i, som muligt! Jeg ved det kan gå hen og blive en dyr omgang, og min alder gør det bestemt ikke bedre. Så den må selvfølgelig gerne være så økonomisk og så billig i vægtafgift som muligt.

Mine spørgsmål:
1. Med et budget på 20-30.000kr., er det så overhovedet realistisk at købe en ordentlig varevogn som lever op til mine krav, og er i okay pæn stand?

2. Hvilke mærker, modeller, årgange og motorstørrelser, skal jeg holde øje med?

3. Hvad er den smarteste måde at gøre det her på, hvis jeg vil købe den på papegøje plader, med et CVR nr.?

4. Hvis i generelt bare har nogle gode råd til min første varevogn, som fx. indretning, registrering, eller bare alt andet nyttigt, så vil jeg sætte stor pris på at høre dem!

Det er ikke noget der haster, da jeg først skal spare lidt op, og af med Opelynet som jeg har nu. Så tænkte bare at det var godt at blive målrettet i god tid, så jeg har tid til at finde den helt rigtige! smiley

Jeg siger tak, hvis i gider at komme med nogle gode svar og råd! smiley



Er du selvstændig?
Hvis du er, og hvis du har lyst til at give et par gode råd til en ung gut, der har blod på tanden for at starte sit eget firma på sigt. Så er du mere end velkommen til at skrive til mig i PB!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første varevogn, gode råd?
  • #1   11. mar 2018 Transporter, Hiace, Vito, Transit, Ducato.

    Find en med så lidt rust som muligt. Så har du en at starte på, hvorefter du kan finde noget bedre. Evt Leaset.

    Køb den privat og lej den til firmaet som et fast beløb om måneden. Du kan stadigvæk trække momsen på driften og slipper for kørebog osv.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #2   11. mar 2018 Måske du kan finde en fin transporter t5. smiley

  • #3   11. mar 2018 Vægtafgift bliver en stor post, f.eks. koster en Transporter T5 2,5 TDi cirka 22.000,- om året i samlet vægt/privatbenyttelsesafgift, hvis du vil bruge den privat. Hvis du vil slippe for privatbenyttelsesafgift, så skal bilen være fra før D. 1/6-1998. Jeg ville købe en gammel Hiace hvis jeg var dig. De er solide og nemme at skrue i. Eller en gammel Transporter T4, hvis du kan finde en der ikke er rustet væk.

  • #4   11. mar 2018 Find en med totalvægt på maks 3000 kg, så er privatbenyttelsesafgiften mindre og du kan selvfølgelig køre 50/50.

  • #5   11. mar 2018 Halv privat/erhverv kan være lidt noget bøvl. Der er regler angående kørebog, formodningsregel og nogle andre ting. Men hvis man har mod på at sætte sig ind i det, så er det helt klart en mulighed.

  • #6   11. mar 2018 Aldrig haft bøvl med det.

  • #7   11. mar 2018 Snakkede med revisoren om det, og han anbefalede at lade være. Bilen endte som 100% erhverv, da der "passede" bedst. Desuden kan man vidst heller ikke trække al momsen fra på reservedele og brændstof når man kører 50/50 (det kan man heller ikke når bilen er momsfri).

  • #8   11. mar 2018 Har selv fået det af en egen revisor. Kørte med kørebog tidligere. Så længe den har max 3t totalvægt kan man trække det fra på hele skidtet.

  • #9   11. mar 2018 Hvis den skal være praktisk så der
    TRANSIT
    SPRINTER
    DUCATO/BOXER/JUMPER
    Grunden til at disse er de mest praktiske er deres kasses opbygning. Den er stor og firkantet

    skal den være behagelig til hverdag
    TRANSIT
    VITO
    De 2 køre godt og man kan sagtens køre langt i dem uden det ubehageligt.

    Skal den være pålidelig
    HIACE
    Den er ikke super komfortabel men den er pålidelig.

    Ville undgå
    Transport da motoren er enten er en der bare køre eller også er det en der konstant gå istykker og det ikke er Sats jeg turde tage.



  • #11   12. mar 2018 En transporter t5 joster os "kun" 12000 om året i afgifter fuld privat jeg har selv en 2,5 174 hk nu og den er fuld privat der gir jeg 12000 om året for

  • #12   12. mar 2018 Stefan K: min har totalvægt på 3025 kg, så stiger privatbenyttelsesafgiften fra 6000 til 15.000 om året smiley

  • #13   12. mar 2018 Okay det var jeg ikke klar over det jo sygt:-)

  • #14   12. mar 2018 Ville uden tvivl kigge på en Hiace, den mest pålidelige varevogn, så undgår du de store værkstedsregninger, den er ikke fancy som de andre mærker, men efter nogle år kan du jo skifte ud.

  • #15   12. mar 2018 En Chrysler grand voyager, jeg ved ikke om der er lige så meget plads som i en transporter men den er hurtigere og langt federe at køre i, og så har den skydedøre i begge sider.
    Bagklappen åbner opad, det kan være en fordel hvis du skal have noget ud og har trailer på, og du har også lidt overdækning hvis det regner.


  • #16   12. mar 2018 Renault traffic er nok den du kan få billigst, nyest og måske med det bedste km. De har massere af svagheder, men det har de alle. Transporter er latterligt dyr i forhold ril tilsvarende årgang og km, og de er ikke bedre end de franske.
    Hiace er en uddød dinosaur..
    Jeg kører Peugeot Expert 2.0hdi på 4.år, den er rumlig nok til det jeg skal og har været trofast inden for rimelighed.


  • #17   12. mar 2018 Er du selvstændig?
    Hvis du er, og hvis du har lyst til at give et par gode råd til en ung gut, der har blod på tanden for at starte sit eget firma på sigt. Så er du mere end velkommen til at skrive til mig i PB!


    Til at starte med så skal du nok finde dig en bank som vil give dig en erhvervskonto (selvfølgelig mod betaling) da det ikke er det nemmeste for en nystartet virksomhed at få..... og dette selvom det er et krav fra statens side at man har en erhvervskonto samt NEMkonto.


    og så skal du nok sætte dig rigtig godt ind i reglerne samt udgifterne for at have en bil på papegøjeplader - opret dig inde på www.amino.dk som er en side rettet mod erhvervsdrivende


  • #18   12. mar 2018 Min erfaring er at hvis man ikke skal have en kassekredit, så er det væsentligt lettere at få sin erhvervs konto, og man skal ikke bare acceptere et nej, men gå i flæsket på dem, for de er pisse latterlige.

  • #19   12. mar 2018 En Hiace er en meget gammeldags konstruktion, uden komfort eller køreglæde, men de går meget sjældent i stykker. Vi har mange af dem på mit arbejde, og de fejler sjældent noget.

  • Nikoline  H
    Nikoline H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Svar: 1
    #20   13. mar 2018 Jeg er ikke selv inden for faget, men det er min familie, og jeg ved at http://www.vintherbyg.dk/ , som er et tømrerfirma, men folk, der har været i branchen i flere år, bruger Volkswagen biler, og har altid været meget glad for dem. De holder i mange år.

    Håber at mit svar kunne hjælpe en smule.


  • Niclas H
    Niclas H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #21   13. mar 2018 Hej BilGalleri
    jeg har været inden for dette i nogle år efterhånden, og jeg ved hvor vigtigt det er at have en ordentligt firmabil at køre rundt i, i sær hvis man kører mange kilometer om dagen.
    Inde hos https://www.malerfirmaetflemmingc.dk/ Bruger vi fx en VW Touran, og den bruger vi primært fordi det er en fantastisk vil at køre i, og hvis man fx skal kører 100 kilometer en kold morgen så er det altid rart at have en god firmabil!
    derfor synes jeg det ihvertfald er en du skal tage til eftertanke! smiley


  • #22   13. mar 2018 En vw er en dejlig bil, men mest de første to år mens den er omfattet af garanti.

  • #23   13. mar 2018 Ha ha fedt nye profiler lige kan reklame for deres egne firmaer

  • #24   13. mar 2018 Fidusmagere

  • #25   13. mar 2018 Vis du holder årlig vægtafgift op mod en trailer og hva en almindelig bil køre km/l kan det så betale sig?

  • #26   14. mar 2018 Ved trailer kørsel, vær opmærksom på at du skal have fartskriver i bilen hvis du kører mete end 100km fra virksomheds adressen, læs mere her https://smvdanmark.dk/for-smver/gulpladebiler/fartskriver

    Bare til info


  • #27   14. mar 2018 Ja hvis totalvægten overstiger 7500 kg?

  • #28   14. mar 2018 Nej min ven.. Når totalvægten overstiger 3500kg
    Tryk på linket og læs


  • #29   14. mar 2018 Ok.

    Hovedreglen
    Overstiger den samlede vægt på din bil + trailer 3.500 kg, skal du have en fartskriver installeret.
    Undtagelsen fra reglen
    Du er undtaget fra reglen om fartskrivere, hvis kørslen opfylder samtlige nedenstående punkter:
    Bil + trailer vejer mindre end 7.500 kg.
    Kørslen foregår inden for en radius af 100 km fra virksomheden.
    Føreren er beskæftiget som håndværker og foretager kørslen, som en del af dette arbejde.
    Du transporterer materiel til brug for eget arbejde. Materiel omfatter materialer, herunder den genstand der skal repareres eller håndværksmæssig fremstilles, reservedele, delkomponenter, affald og værktøj.


  • #30   14. mar 2018 Netop..
    Kun undtaget hvis du opfylder samtlige punkter.
    Ikke kun en af dem.

    Så du må max køre med 7500kg
    Du må max være 100km fra virksomheden
    Kørslen skal være en del af arbejdsopgaven
    Det transporterede gods skal være matreialer eller værktøj der skal bruges til opgaven.

    Mange entreprenører er kede af denne lov, da de kører mere end 100km hjemme fra.


Kommentér på:
Første varevogn, gode råd?

Annonce