10.145 visninger
|
Oprettet:
toyota aygo mmt gear {{forumTopicSubject}}
fordele og ulemper ved denne 3 cyindre bil skal bruges til næstved kbh hver dag ca 200km t/r
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Ulemper = Alt
Du skal køre flere timer om ugen, skal det være gode timer i en fornuftig bil, eller skal det være meget dårlige timer som du bare vil have overstået i et lille intetsigende transportmiddel.
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.915
Det er den værste bil jeg nogensinde har haft
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 332 Emner: 80 Svar: 870
Ulemper læs det 1 og 3 har skrevet, samt som Pind er inde på, er komforten ikke helt super.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Der er milevidt forskel på komforten i den nye og den gamle.
De har ikke så mange sygdomme, det er alt i alt en lille stabil bil. Men MMT ville jeg absolut ikke vælge den med.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
hvis du selv kan skrue, eller kender en der kan skrue til rimelig pris, er det altså svært og få en bil der pr km er billigere og køre i. Du kan sagtens få en diesel der går det samme pr km og er noget større, men den vil koste en del mere i ejerafgift, forsikring, drift og vedligehold. Særligt hvis der skal laves noget ud over service kan en ældre diesel med turbo godt koste nogle penge, en motor med få km på klokken til en ældre aygo koster 4000 kr og en gearkasse 2000 kr hvis du finder en ved en hugger, og der er nok og tage af. Her er der dog tale om prisen for en normal manuel gearkasse
jeg pendler normalt omkring 35 km hver vej, men i øjeblikket er jeg på en små 75 km hver vej om dagen, og de 60 km er motorvej. På seneste tank, hvor der dog også var noget blandet landevej ramte jeg et snit på omkring de 17 km/l. Jeg kører normalt en 120 km/t på speedo på motorvejen
det er klart, at 107 og dens lille størrelse og dårlige isolering ikke er så fornøjelig som vores avensis t25 når man pendler, men den er altså bare så meget billigere end avensis at det trods alt kan frembringe antydningen af et smil. Sæderne er ikke de bedste, men trods vores har kørt 287.000 km er de altså ganske pæne og kunne sagtens se ud som dem i en langt dyrere bil.
mmt gearet kender jeg intet til, men vil i stedet finde en med fartpilot og aircondition. Vores er en af de få gamle modeller med den kombi, og det fungerer altså godt i hverdagen. De små 1 cylindrede kræver en lidt anderledes kørestil, og de vil gerne have lidt omdrejninger for og komme fremad, så jeg kører da vores lidt længere ud i gearene end eksempelvis vores større t25 1,8.
Kan du få råd til en af de nye modeller er de også betydeligt bedre end den første generation, og det virker mere som en bil. En fornøjelse som en stor bmw 5-serie med fuld læder, klima osv bliver det aldrig, men sådan en kræver altså også en fornuftig økonomi og holde kørende.
på facebook er der en fin gruppe der hedder 3 cylinders motor denmark hvor der er en del med de små biler, og som kender de fleste faldgrupper. Og jeg er ikke den eneste som har en med knap 300.000 km på klokken, og der er også en med 400.000 km imellem.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
kr pr kilometer er de små svære at slå.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
kørte suzuki alto 2004(265000) indtil den knækkede toppen( skrottet) så er vant til nul komfort
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Du er jo snotdum
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
uddyb meget gerne hvorfor du mener at jeg er " snotdum "
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Fordi du lige troede at du skulle være smart på andres bekostning, eftersom det fejlede må du jo være snotdum.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 79 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
hvem skrev det indlæg, dig eller mig.
smart i en fart... aha. Du taler som du har forstand til.
feeding the troll
må din røv forevigt klø.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Ahh skulle vi nu ikke lige. Du har godt nok mange fordomme der ikke holder stik i den virkelige verden.
Der er aldrig bøvl med radio, sædevarne, ac eller elfejl i microbilerne, på trods af at de efterhånden kan fåes med en del.
De er faktisk ret godt skruet sammen, og grunden er at der ikke er så meget nytænkning i dem, men gammel prøvet teknik.
Du skal selvfølgelig have din mening, men nogle gange skal man måske bare holde fingrene fra tastaturet hvis man ikke ved noget om emnet - også selv om man har en mening ;).
God weekend.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Uden og have lavet statisk, er det mit indtryk at langt de fleste emner herinde om problemer handler om 5-8 år gamle biler fra dyrere og anerkendte mærker
Med de mange problemer folk har med disse dyre biler, tør jeg ikke tænke på hvordan en 20 år gammel premium bil kan ødelægge ens budget
Der er altså langt imellem Aygo/C1/107 ejere der har problemer ud over de få kendte der findes. Og hvergang en spørger til billig og driftsikker bil bliver de nævnt
Jeg har altid hadet de små æsker, men da vi skulle have en bil nummer 2, var der to veje og gå. 20 år gammel premium mærke som går 10-12 km/l, med læder og klima, eller en 10 år gammel 107'er med aircondition og fartpilot.
Vores 107 har gået 290.000 km, alt virker som det skal, ingen knapper eller noget er faldet af. Sæderne er ikke som en luksus bil, men de er uden skader eller særligt slid. I forhold til vores egen Avensis med 250.000 km på klokken er de faktisk mindre slidt
så for mit vedkommende blev en bil der er billig i brændstof, faste udgifter, billige reservedele og ukompliceret mekanik altså valget. Det giver en mindre usikkerhed i budgettet, og jeg skal ikke bekymre mig helt så meget om store uforudselige regninger.
Når jeg kommer ud og begge biler holder her, så kører jeg faktisk i dag oftest i 107'eren. Og anvender kun Avensis når vi skal trække trailer, have hunden, barnevognen eller andet der fylder med
107'eren er faktisk også "sjovere" på de små snoede veje, uden og være en racer der koster klip i kørekortet konstant.
Selvom jeg sikkert kunne få råd til en større nummer 2 bil med tiden, så tænker jeg faktisk jeg bare får en nyere mikrobil. Den gør det jo godt, og så er der råd til mere "sjov" og fornøjelser med familien
TS-->>
Picanto vidste jeg ikke fandtes som 4x4, men tjek lige om delene fra den almindelig model passer på
Har en kollega med en SWIFT 4x4, og han er lidt træt af alt er væsentligt dyrere og ikke så nemt og finde som til en almindelig swift
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
toyota aygo mmt gear