{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  toyota aygo mmt gear
  • #1   13. apr 2018 havde 107. samme Motor og gear. den kører endnu. bruger lidt olie. kørt 260k. vær obs På bagklappen, kan være utæt og vand i bagagerummet. dårlig bagpotte ophæng er også et faktum. en klat med mig mag løser det. motor og gearkasse er godt og kører mange kilometer

  • #2   13. apr 2018 Fordele = Ingen
    Ulemper = Alt

    Du skal køre flere timer om ugen, skal det være gode timer i en fornuftig bil, eller skal det være meget dårlige timer som du bare vil have overstået i et lille intetsigende transportmiddel.


  • #3   13. apr 2018 Frygtelig bil, jeg havde en fra ny af og den stod konstant på værksted pga mmt gearet fik koblingen til at glide, den ene gang brændte koblingen helt af på vej ud af vores indkørsel og måtte hentes på et fejeblad, den anden gang brændte den en kobling af mens vi kørte på landevejen så den igen måtte hentes på fejeblad, det endte med vi måtte sælge den tilbage til toyota og købe noget andet da vi simpelthen ikke turde køre i den da man ikke var sikker på at komme hverken frem eller tilbage
    Det er den værste bil jeg nogensinde har haft


  • #4   13. apr 2018 Fordele: langt literen, billig afgift og formentligt også forsikring. Relativ lav afskrivning, specielt hvis den er brugt.

    Ulemper læs det 1 og 3 har skrevet, samt som Pind er inde på, er komforten ikke helt super.


  • #6   13. apr 2018 Er det en ny du har kig på?
    Der er milevidt forskel på komforten i den nye og den gamle.

    De har ikke så mange sygdomme, det er alt i alt en lille stabil bil. Men MMT ville jeg absolut ikke vælge den med.


  • #7   13. apr 2018 Og så vil jeg anbefale dig at kigge i Gruppen "Toyota Aygo Klub Danmark" på facebook. Der er der helt sikkert også nogen der kører med MMT til dagligt og kan sige mere om det smiley

  • #8   13. apr 2018 min 107 har jeg haft fra 58.000 til 260.000. der er skiftet kobling sidste år ( under 1000kr ) ellers er der intet lavet med gearkassen. ingen justeringer eller anfet. jeg synes det er stabilt og kører fint. langt bedre end Manuel!! ikke som konventinelt aut gear, men én milliard gange bedre end Manuel. kan kun give min anbefaling.

  • #9   14. apr 2018 jeg har en peugeot 107 fra 2007 som pendler bil

    hvis du selv kan skrue, eller kender en der kan skrue til rimelig pris, er det altså svært og få en bil der pr km er billigere og køre i. Du kan sagtens få en diesel der går det samme pr km og er noget større, men den vil koste en del mere i ejerafgift, forsikring, drift og vedligehold. Særligt hvis der skal laves noget ud over service kan en ældre diesel med turbo godt koste nogle penge, en motor med få km på klokken til en ældre aygo koster 4000 kr og en gearkasse 2000 kr hvis du finder en ved en hugger, og der er nok og tage af. Her er der dog tale om prisen for en normal manuel gearkasse

    jeg pendler normalt omkring 35 km hver vej, men i øjeblikket er jeg på en små 75 km hver vej om dagen, og de 60 km er motorvej. På seneste tank, hvor der dog også var noget blandet landevej ramte jeg et snit på omkring de 17 km/l. Jeg kører normalt en 120 km/t på speedo på motorvejen

    det er klart, at 107 og dens lille størrelse og dårlige isolering ikke er så fornøjelig som vores avensis t25 når man pendler, men den er altså bare så meget billigere end avensis at det trods alt kan frembringe antydningen af et smil. Sæderne er ikke de bedste, men trods vores har kørt 287.000 km er de altså ganske pæne og kunne sagtens se ud som dem i en langt dyrere bil.

    mmt gearet kender jeg intet til, men vil i stedet finde en med fartpilot og aircondition. Vores er en af de få gamle modeller med den kombi, og det fungerer altså godt i hverdagen. De små 1 cylindrede kræver en lidt anderledes kørestil, og de vil gerne have lidt omdrejninger for og komme fremad, så jeg kører da vores lidt længere ud i gearene end eksempelvis vores større t25 1,8.

    Kan du få råd til en af de nye modeller er de også betydeligt bedre end den første generation, og det virker mere som en bil. En fornøjelse som en stor bmw 5-serie med fuld læder, klima osv bliver det aldrig, men sådan en kræver altså også en fornuftig økonomi og holde kørende.

    på facebook er der en fin gruppe der hedder 3 cylinders motor denmark hvor der er en del med de små biler, og som kender de fleste faldgrupper. Og jeg er ikke den eneste som har en med knap 300.000 km på klokken, og der er også en med 400.000 km imellem.


  • #10   14. apr 2018 #9 helt enig, find en med fartpilot eller monter det selv ( 650kr )

    kr pr kilometer er de små svære at slå.


  • #11   14. apr 2018 den har kørt ca 80xxx årg 2008 og har AC ...... fart pilot kan jeg selv montere. ..nå ja og der var knækket et ophæng til potten..

    kørte suzuki alto 2004(265000) indtil den knækkede toppen( skrottet) så er vant til nul komfort


  • #13   15. apr 2018 hmm han er ikke til at hugge i mht til prisen..så det bliver nok en 2007 picanto med ac og træk i stedet for

  • #14   15. apr 2018 Hvis du skal bruge ac og træk så skal du også bruge en bil.

  • #15   15. apr 2018 En picanto er også en ok lille bil, men den er ikke så fejlfri som PSA trillingerne. Jeg havde fundet en der et lidt nyere.

  • #16   17. apr 2018 4x4 2010 udstryrs model ???? 128000km

  • #18   18. apr 2018 #17 det var på en kia picanto

  • #20   19. apr 2018 Køb en rigtig bil hvis du vil have udstyr, det må sgu da snart være pinligt det der smiley

  • #21   19. apr 2018 #20 Ford fra 1992 ???

  • #22   19. apr 2018 KuJonas => I hvertfald ikke en Peugeot 306 eller en latterlig A2 smiley
    Du er jo snotdum smiley


  • #23   19. apr 2018 sååå, ...... en Ford fra 1992?

    uddyb meget gerne hvorfor du mener at jeg er " snotdum "


  • #25   19. apr 2018 ellers ved jeg det forhåbentlig i løbet af weekenden


  • #26   20. apr 2018 #23
    Fordi du lige troede at du skulle være smart på andres bekostning, eftersom det fejlede må du jo være snotdum.


  • #27   20. apr 2018 #20.

    hvem skrev det indlæg, dig eller mig.

    smart i en fart... aha. Du taler som du har forstand til.

    feeding the troll

    må din røv forevigt klø.


  • #28   20. apr 2018 Udstyr til billige økobiler er i kina kvalitet ligesom resten af "bilen".

  • #29   20. apr 2018 #28
    Ahh skulle vi nu ikke lige. Du har godt nok mange fordomme der ikke holder stik i den virkelige verden.
    Der er aldrig bøvl med radio, sædevarne, ac eller elfejl i microbilerne, på trods af at de efterhånden kan fåes med en del.
    De er faktisk ret godt skruet sammen, og grunden er at der ikke er så meget nytænkning i dem, men gammel prøvet teknik.

    Du skal selvfølgelig have din mening, men nogle gange skal man måske bare holde fingrene fra tastaturet hvis man ikke ved noget om emnet - også selv om man har en mening ;).
    God weekend.


  • #30   20. apr 2018 Gammel teknik? de bliver brugt som forsøg til ny teknik, men hvordan vil du forklare alle de problemer folk opretter emner om herinde?

  • #31   20. apr 2018 Pind-->>
    Uden og have lavet statisk, er det mit indtryk at langt de fleste emner herinde om problemer handler om 5-8 år gamle biler fra dyrere og anerkendte mærker

    Med de mange problemer folk har med disse dyre biler, tør jeg ikke tænke på hvordan en 20 år gammel premium bil kan ødelægge ens budget

    Der er altså langt imellem Aygo/C1/107 ejere der har problemer ud over de få kendte der findes. Og hvergang en spørger til billig og driftsikker bil bliver de nævnt smiley

    Jeg har altid hadet de små æsker, men da vi skulle have en bil nummer 2, var der to veje og gå. 20 år gammel premium mærke som går 10-12 km/l, med læder og klima, eller en 10 år gammel 107'er med aircondition og fartpilot.

    Vores 107 har gået 290.000 km, alt virker som det skal, ingen knapper eller noget er faldet af. Sæderne er ikke som en luksus bil, men de er uden skader eller særligt slid. I forhold til vores egen Avensis med 250.000 km på klokken er de faktisk mindre slidt

    så for mit vedkommende blev en bil der er billig i brændstof, faste udgifter, billige reservedele og ukompliceret mekanik altså valget. Det giver en mindre usikkerhed i budgettet, og jeg skal ikke bekymre mig helt så meget om store uforudselige regninger.

    Når jeg kommer ud og begge biler holder her, så kører jeg faktisk i dag oftest i 107'eren. Og anvender kun Avensis når vi skal trække trailer, have hunden, barnevognen eller andet der fylder med

    107'eren er faktisk også "sjovere" på de små snoede veje, uden og være en racer der koster klip i kørekortet konstant.

    Selvom jeg sikkert kunne få råd til en større nummer 2 bil med tiden, så tænker jeg faktisk jeg bare får en nyere mikrobil. Den gør det jo godt, og så er der råd til mere "sjov" og fornøjelser med familien

    TS-->>
    Picanto vidste jeg ikke fandtes som 4x4, men tjek lige om delene fra den almindelig model passer på

    Har en kollega med en SWIFT 4x4, og han er lidt træt af alt er væsentligt dyrere og ikke så nemt og finde som til en almindelig swift



Kommentér på:
toyota aygo mmt gear

Annonce