{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

Alka forsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en aftale med Alka forsikring, at de skulle ringe i dag og komme med et bedre tilbud end mit nuværede Codan forsikring, hvor jeg giver 5300 kr og er elitebilist. Er 35 år og har haft bil i snart 10 år.

Alka medarbejderen ringede til mig, men da han hørte, at der var lavet hærværk på min forrige Audi TT for 3 år siden samt min nye VW UP fornyligt, så ville jeg falde ned i trin og starte forfra. Derfor kunne han ikke lave det billigere end 8500 kr. om året for en VW UP TSI, selvom jeg ikke var skyld i det selv.

Er det meget normalt? Undrede mig faktisk over det og jeg takkede selvfølgelig nej.

Audi TT skaden kostede vist 4000 kr. at få lavet som Codan betalte, samt de også betaler det der skal laves på min VW UP i næste uge. Der er nogen som har lavet en bule og lidt hakker ovenpå motorhjelmen indenfor en diamater på 15 cm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka forsikring
  • #2   14. maj 2018 Hold dig virkelig langt væk fra alka. Kan absolut ikke anbefaldes

• #3   14. maj 2018 Det var både bil, ulykke og indbosforsikring.

Jeg holder mig også automatisk væk med den pris de kom med.

• #4   14. maj 2018 Morsdreng: De indtegner kun forsikringer i Midt- og Vestjylland. Jeg bor i Nordjylland

• #5   14. maj 2018 Jeg har nu meget fornuftige priser hos Tryg/FDM

• #7   14. maj 2018 Du står med 2 belastende skader, derfor kan din eliteststus ikke bruges alle steder.

• #8   14. maj 2018 ingen forsikrings selskaber vil have man bruger dem uden de selv får dobbelt igen husk det er en forretning som så meget andet

• #9   14. maj 2018 Troede kun det gældt, hvis man selv havde lavet skaden, men så blev jeg også klogere i dag.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #10   14. maj 2018 Det er da klart når du har 2 skader indenfor kort tid, de er da bedøvende ligeglade med hvordan skaden er sket, de ser kun udgifter.

• #11   14. maj 2018 Jeg kan ikke da gøre for at folk ikke kan holde nallerne fra mine biler. Jeg tænker bare hvad chancerne er for at det sker igen - men fred være med det smiley Det er jo aldrig sket på min adresse, da jeg bor i et rækkehus, hvor der kun bor pensionister her, så det er ikke min bopæl, der er udsat.

• #13   14. maj 2018 Jeg vil hellere røvpules af en hest end nogensinde at skulle i nærheden af Alka eller Gjensidige igen!

• #14   14. maj 2018 Prøv at spørge dit eget selskab, om de ikke kan give dig en bedre pris. Hvis du har haft dem i lang tid. To gange har jeg fået priserne lidt ned hos mit selskab, ved en opringning. Hvor jeg sage at alle Deres konkurrenter kimede mig ned hver anden dag ,med gode tilbud..

• #15   14. maj 2018 #9
    Skaderne tæller ikke hvis der er en ansvarlig modpart, hvis selskab dækker skaderne.

Hærværksskader og P-skader kan være neutrale hvis man har tegnet en speciel dækning(ikke alle selskaber tilbyder det).

• #16   14. maj 2018 Nu er pris vel forhåbentlig ikke den eneste parameter du vælger forsikring ud fra.
    Der ud over skal du kigge på den samlede pris på alle dine forsikringer og holde dækning op mod pris.
    Nogen selskaber er yderst konkurrencedygtige på prisen, men har lorte dækning og er dyre på alt andet.

• #17   14. maj 2018 "Jeg kan ikke da gøre for at folk ikke kan holde nallerne fra mine biler. Jeg tænker bare hvad chancerne er for at det sker igen - men fred være med det"

Sad jeg og skulle vudere risiko så ville jeg mene at det sagtens kunne ske igen, fordi en uvidende part måske vil mene at du parkerer steder hvor man måske ikke skulle, og måske ikke på visse tidspunkter.
    -Dermed ikke sagt at det er det som er grunden.

Hvis du taber en bakke æg, får en ny, taber den igen - så bliver det nok vurderet at du ikke er særlig god til at bære æg smiley Sådan tænker de jo.

• #18   15. maj 2018 Jeg er i tryg og giver 207 kr om måneden for min Audi 2.8 i ansvar

• #19   15. maj 2018 Du kan jo prøve at undersøge hvad Himmerland forsikring vil give af tilbud.har alt ved dem og giver noget mindre end det du har skreven. men har så heller ikke haft en skade på min bil nogen sinde ved dem.har kun haft to skader men det var folk der kørte ind i min bil deres selskab betalte . og har haft Himmerland nok 15 år nu.

• #20   15. maj 2018 Husk at få en gratis bilvask af alka, når de ikke kan gøre det billigere, det reklamere de med smiley

• #21   15. maj 2018 Diablo: Ja så kan man få ridset sin bil gratis..;)

• #22   15. maj 2018 Giv den væk eller sælg den

• #23   15. maj 2018 Ved godt jeg ikke har regnet alt med, altså hus, indbo osv. osv.

Men prøvede lige hos Tryg, og satte et par ekstra ting på:
    "Kasko" og "Friskade og glas".

7.087 kr!!!! smiley hahahhaha

Gider ikke engang ringe til dem.

Men Vestjylland halløj, dem tror jeg lige skal ud forbi en dag.
    (3.924 inkl. kasko)

• #24   15. maj 2018 Jeg skiftede fra Alka til IF som jeg klart aldrig skulle have gjort men det en anden side af sagen , derfra til Sønderjysk forsikring og har da aldrig været så tilfreds før .. alt spiller bare og fik super priser med lidt forhandling og der er bare aldrig problemer ellers løser de de satme hurtigt ..

• #25   15. maj 2018 Jeg må prøve og ringe lidt rundt. Synes også 5300 kr. er meget for en VW UP som elitebilist. Har dog aldrig haft bøvl med Codan og de 2 gange jeg har haft hærværk er det blevet lavet gratis uden brok, når jeg skulle anmelde det til dem. Hvis jeg får en god pris et andet sted kan jeg altid prøve og nævne det for Codan og spørge om de kan matche prisen.

• #27   15. maj 2018 4500 incl delkasko + div rednings ordningen og ekstra udstyr . Hos tryg forsikring for en rav4 2005. Det syntes jeg er en fin pris

• #28   15. maj 2018 H.C Det er i mine øjne en skodpris du har dig.

BMW 335i 306 HK 2009 - 4700 Fuld kasko, ekstra udstyr, og glas. (Ingen vejhjælp).
    Selvrisiko lav og friskade. Nypris 1 Million, gadeværdi nu ca. 300000. Ingen krav om satelit, dog monteret af egen vilje.
    Mercedes A-Klasse 1,5 Diesel 2014 - Kasko & Glas - 3700 Fuld kasko og friskade.
    Pug 207 HDI 2009 110 HK - Ansvar - 1700 Kr.

33 år gammel på 335i og PUG - konen er 30 med A-klassen.

Så 4500 for en 13 år gammel Rav 4 med delkasko er helt i hampen efter min mening.

• #29   15. maj 2018
    Man kan ikke sammenligne priser bare lige sådan, mange ting spiller ind, og hvad betyder det at bilforsikringen er billig hvis hus, ulykke osv er dyre og dårlige.
    Synes sku det er noget op ad bakke når folk på BG spørger efter det billigste og bedste selskab, og straks kommer der 16 råd fra folk med forskellige alder, skade historik, antal samlet forsikringer og vidt forskellige biler, og der efter mener at lige netop deres selskab er bedst og billigst og sådan er det bare.
    Den ENESTE måde at finde det bedste tilbud(pris kontra dækning) er at ringe rundt, de priser som kommer her i er i bedste fald værdiløse...

• #30   15. maj 2018 Bjørn: Helt enig.. Men derfor er det vel okay at fortælle en anden bruger at de betaler meget i forhold til end selv. Så må de jo selv vurdere om de har en god pris ud fra deres adresse og historik.

• #31   16. maj 2018 Thomas M, har du nogen form for rabat?

F.eks. ligesom FOA medlemmer kan få rabat

• #32   16. maj 2018 Jeg kan ikke huske om vi pt. Har Danske Bank eller Home Rabat. Konen er ved Home.. Men det er 10 eller 12%.. smiley

Det er også vigtigt at få med at man spørger om disse rabatter.. Jeg nåede da at være TopDK kunde i et halvt år før jeg vidste der var Danske Bank rabat..:)

• #33   16. maj 2018 Okay smiley

Kommentér på:
Alka forsikring

Annonce