{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Alka forsikring! {{forumTopicSubject}}

Hej people!

Jeg har lige brug for at komme ud med det her, da jeg ikke kan få tingene til at passe sammen!

Helt tilbage i 2007 to jeg respekt for fart kursus igennem Alka forsikring for at få nedsat min forsikring fra 20.000 til ca 10.000 kr for min gamle saxo VTS 16v, jeg har så haft flere forskellige biler forsikret igennem Alka..

Jeg har ikke haft bil de sidste par år, så jeg ringer ind da jeg overvejer at købe en billig Carina fra 92 af en ven til billige penge.. Fortæller så hende forsikringsdamen ved Alka, hvordan tingene hænger sammen og jeg overvejer at få en bil igen. Hun sidder og regner på det og spørg om jeg har det "respekt for fast" kursus, hvor jeg fortæller hende, ja det to jeg tilbage i 2007.. Der efter fortæller hun mig at før hun kan give mig en pris hvor jeg får respekt for fart rabat skal hun bruge det kursus bevis. Siger pænt til hende det er 5 år siden jeg var på det kursus og er flyttet 4-5 gang efter det og jeg ikke har set det bevis i flere år. Hun bliver ved med at sige, hun ikke kan give mig det tilbud før hun har fået sendt det bevis.. Prøver så at forklare hende, kig dog på mine gamle forsikringer jeg havde igennem jer, der kan du vel se jeg har fået den respekt for fart rabat.. Hun forklaret mig, det er fordi man ikke kan tage det kursus mere og de har slettet alle data'er på deres computer om det kursus, så de kan ikke se hvordan folk var på de kursuser mere!

Jeg er 28 år, har aldrig lavet en skade, har kørt lastbil i 3 år uden skader, har ingen klip i kørekortet og det er en carina 1.6 fra 92 der har kørt 300.000 km.. 12.800 kr for en fucking ansvar forsikring!

Sorry i skulle hører på mit sure opstød. Jeg kan bare ikke helt forstå hvorfor de skal have tilsendt det lorte bevis, når hun kan se på mine gamle forsikringer jeg har taget det kursus!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka forsikring!
  • #1   16. jul 2012 tja det er alka, jeg må ikke kasko forsikre min honda forde jeg ikke er gammel nok. og har skadefri kørsel i 8år... og hondan står som 160hk. men det er alt for vild for nogen på 26 synes alka...

• #2   16. jul 2012 Tro mig, jeg har prøvet det samme. jeg har selv det kursus, og jeg har kæmpet en brav kamp med alka. Derudover er de alt for dyre selvom man har kurset. Min bmw 520 som holder sig inden for de 150 hk som de har som krav ville de have 25000 kr for i ansvar. Gjensidige tog kun 11000. Min saab 9000 ville de have 23000 kr for i ansvar, dog kunne jeg ikk benytte kurset der, men gjensidige tager 14000 kr om året i ansvar. Men bare vælg noget andet end alka. de fatter simpelthen ingenting overhovedet.

• #3   16. jul 2012 jeg er 19 år hvis det gør nogen forskel

• #4   16. jul 2012 Jamen Alka er helt hen i vejret, jeg er os en af de heldige respekt for fart kunder, da jeg var 18-19 år gammel kunne jeg forsikre biler billigere end idag, og har haft bil i eget navn i 4 år, og har aldrig lavet en skade. Så meget for respekt for fart, farvel 3500,-. Har li skiftet forsikrings selvskab da alka ville have 13,500 for en ansvar på en gammel golf 3 TDI, der fik jeg af vide at fordi den havde Turbo lå den i risiko gruppen, en gulpladet gammel golf 3 hold da kæft smiley

• #6   16. jul 2012 Prøv FDM-forsikring.

• #8   16. jul 2012 I har jo sådan set begge et belæg

Ingen af jer er forpligtet til at gemme dokumentation længere end 5 år tilbage.
    Jeg vil sige jeg tror ikke på hun ikke kan finde noget. De har ikke bare fået nyt computersystem og slettet det gamle. Det ligger næsten med garanti på en gammel coomputer

Jeg synes du skal sige : Fint, så finder jeg et andet forsikringsselskab.

• #9   16. jul 2012 for 4 uger siden, kontaktet jeg dem som underviser i Respekt for fart på vandel flyveplads, for at høre omkring næste hold opstart, og det er til September, så det passer ikke, at hun siger man ikke kan tage det kursus længere. Har selv meldt mig på til det smiley

• #10   16. jul 2012 alka vil jo have 49000kr for ansvar på min Honda efter ha set den....

• #11   16. jul 2012 gf vil have 8000 kr! Synes stadig det er dyrt.. men fatter ikke alka, den gang tilbage i 2007 hvor jeg fik min første bil var det det billigste selskab jeg kunne finde.. Synes det er latterlig de forlanger man skal kunne finde det lorte bevis 5 år efter jeg var på det pis kursus.. Hvis jeg havde det kursus bevis ville min forsikring koste de 6000 mener jeg hun sagde.. De 6000 kunne jeg godt gå med til, men 12.000 kr for en fucking gammel familie spand..

• #13   16. jul 2012 Mathias L: hvis du er 20, så nægter jeg at tro på at du kan forsikre den for de ppriser i dit navn. smiley prisen jeg har skrevet er billigt for en på min alder som bor i det område jeg nu gør.

• #16   16. jul 2012 Men btw, det kan godt være jeg har fået lidt rabat pga mine forældre har samme forsikring

Men jeg giver 7200 Kasko for min Civic 2007, jeg er 24.

Hør Aros forsikring hvad de vil have smiley

• #18   16. jul 2012 har min 330hk twin turbo supra hos alka med kasko ... de er LANGT LANGT LANGT de billigste .....

men min t4 2,5tdi 96 og min swift 1,5 2006 er de helt hen i vejret med ! .. sammenlagt giver jeg ca 43,000kr i forsikringer om året

• #19   16. jul 2012 Prøv nykredit
    Jeg giver 6900 for fuld kasko på en passat 3c 2,0 TFSI med autohjælp og friskade,
    Jeg er 22

• #20   16. jul 2012 nååå det skal i ikke tage jer af jeg blev tilbudt en kasko forsikring på 89000 ved Alka i januar for min golf 5 2.0 tdi som 23 årig..

• #21   16. jul 2012 Guldager:

Hvorfor fanden siger alka ikke bare: Vi vil ikke forsikre din bil. Statistikken siger det ikke kan svare sig for os.

Jeg fatter ikke forsikringer der kommer med de der fuldstændige vanvittige "tilbud"

• #22   16. jul 2012 Jeg kan anbefale Diba forsikring. Har selv haft dem i små 4 år nu, og de er væsentligt billigere end mange af de andre, specielt fordi de ikke går op i hvor langt man kører om året.

• #23   16. jul 2012 Jonas H jeg fik da et tiblud på 9900 ved anden forsikring samme dag :s

• #24   16. jul 2012 FDM forsikring kræver, at man har været kunde i et halvt år i forvejen før man kan få forsikringer hos dem.

Men billige er de ja.

• #25   16. jul 2012 Hmm... Jeg giver 5300,- med fuld kasko for min Audi om året... Ved Alka...

Men mener da, at Respekt For Fart kun gælder til man er 28 år???

Kommentér på:
Alka forsikring!

Annonce