{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagbøder til dem der kører uden ansvarsforsikring
  • #1   18. maj 2018 Fornuftigt smiley

• #2   18. maj 2018 Jeg tænker ikke der er mange som vil argumenter imod. smiley

• #3   18. maj 2018 Jeg synes det er godt tiltag, det har min fulde støtte.

• #4   18. maj 2018 Det der er særlig godt ved det er at hvis man ryger i uheld med sådan en uden forsikring idag så kan det være noget af en kamp at få dækket sit uheld osv derfor synes jeg personligt det er et godt tiltag og tænker dog det er de færreste der ikk har forsikret deres køretøjer smiley

• #5   18. maj 2018 Krelle
    Ifølge FDM er det omkring 50.000 køretøjer i Danmark. Det er da en sjat. smiley

• #6   18. maj 2018 WOW - troede slet ikk vi var helt deroppe smiley

• #7   18. maj 2018 Tanken er god. Jeg kan dog have min tvivl om, hvorvidt pågældende personer så er i stand til at betale. Der er tit en tæt sammenhæng mellem dem, der har dårlig økonomi, og dem der kører uden forsikring, vil jeg gætte på.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #8   18. maj 2018 #7 BAY så må de vel snuppe bilen ...

• #9   18. maj 2018 Sandsynligvis ikke, nej.

• #10   18. maj 2018 syns det helt i orden de laver den regl. men tror ikke det har den store effekt på de lidt hærdet personer,der vælger at køre uden forsikring og evt vægt/Grøn afgift. da de jo nok er ligeglad med hvad bøder de får. da de jo nok skylder så meget forvejen,Så de køre jo videre aligevel lige meget hvad. men det gør nok at alm folk med få penge vælger at få betalt den regning i stedet for at trække den til (næste næste) månede.

• #11   18. maj 2018 #4
    hvis du har kasko på burde det ikke være et problem.. ?

• #12   18. maj 2018 #4 syns da stadig det ville være træls at skulle betale selvrisiko pga af en anden køre ind i ens bil. men det er jo stadig bedre end at skulle betale hele skaden selv.

• #14   18. maj 2018 Det da nemt det jo bare og lade være med at betale regningen,så holder forsikringen og vægtafgift jo op med at gælde. eller de køber en bil og aldrig om rig den. Så afmelder ejeren jo nummerplader på bilen. men de sidder jo stadig på den ind til politiet tager dem.eller de bliver afleveret . har selv solgt en bil for mange år siden jeg måtte tangs afmelde. men så lære man at vis folk skal have nummerplader med. Så bliver den omrig på stedet. eller så beholder man plader.

• #15   18. maj 2018 Synes 250kr er for lidt. Kan ikke forstå folk har samvittighed til at køre uden forsikring

• #16   18. maj 2018 Reglerne skal laves om 250kr. er alt for billigt. fængsel basta

• #17   18. maj 2018 #12 - du skal jo ikke betale selvrisiko hvis det er modparten der har skylden. Men har du kasko, så lægger din forsikring ud for modparten, og det er uden betydning for dig om modparten har ansvarsforsikring.

#5 Hvor mange af de 50.000 køretøjer er biler?
    Jeg gætter på at størsteparten af de 50.000 (hvis tallet er rigtigt) er knallerter/scootere.

• #18   18. maj 2018 #17 du glemmer da vist personskade delen, nok den vigtigste faktor i ansvarsforsikringen og den dækker din kasko ikke.

• #19   18. maj 2018 Det er helt fint, det er sådan lidt taber agtigt at køre uden noget så vigtigt. Der burde være en lille frist og så kunne de bare tage bilen uden at se på, hvad den koster.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #20   18. maj 2018 det er ikke bare 250 kr : "Dagsgebyr kan pålægges fra det tidspunkt, køretøjet anses for uforsikret. Det vil sige tidligst 8 uger efter betalingsfristens udløb, og efter forsikringsselskabet har meddelt, at ansvarsforsikringen udløber, fordi den ikke betales.

Derudover har politiet stadig mulighed for at klippe pladerne på bilen og udstede bøde for manglende ansvarsforsikring. " kilde ; FDM
    http://m.tv2bornholm.dk/?area=nyhed&id=214596

• #21   19. maj 2018 Nakke skud ville være bedre.

Seriøst jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor man idet mindste ikke har ansvars forsikret sin bil. Så dyrt kan det heller ikke være.
    Bilver man taget af politiet får man så bare en bøde på 250kr og kan køre videre?????.

• Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 45
    #22   24. maj 2018 Ansvarforsikring er et lovkrav ALLE skal have den

• #23   24. maj 2018 http://www.forsikringogpension.dk/presse/nyheder/2018/Sider/Dagsgebyr-for-manglende-ansvarsforsikring-på-køretøj-.aspx

Gebyret følger en fysisk person, virksomhed m.m., og er derfor ikke bundet op på køretøjet. Den gebyrpligtige kan ikke købe en ny forsikring på noget køretøj, før gebyret til DFIM er betalt.

• #24   24. maj 2018 Perfekt, godt initiativ folketinget har taget der.

• Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 11 Svar: 2
    #25   24. maj 2018 Er sgu helt okay med det, og fatter ikke folk der anskaffer sig et køretøj uden at tegne forsikring.
    Men de må jo absolut have råd til store og dyre erstatningskrav, som de alligevel aldrig bliver i stand til at betale.

• Ib S
    Ib S Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #26   24. maj 2018 Det var dog en totalt lam lov, endnu mere der skal bruges offentlige midler på at håndhæve og jeg tror sku dem der kører uden forsikring er totalt ligeglade de kører bare videre og siger; de kan ikke plukke håret af en skallet... kom bar dó

• Sonja K
    Sonja K Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 12 Svar: 6
    #27   24. maj 2018 Betal forsikringen som alle vi andre.. hvad hvis du kører en ned enten svære skader eller dødsfald hvordan vil en uden forsikring betale sig ud af dette, syntes ikke man skal tænke i at snyde med noget så alvorligt, hvis man ikke har råd til bil så køb en cykkel.. desuden kører politi med scanner så risikoen smiley for at blive taget er stor. smiley smiley

• #28   24. maj 2018 #23 det Vil sige dem der evt får mange dag bøder og ikke kan betale . Så gør det at de slet ikke kan få forsikring på deres biler. og så er de jo nød til at køre uden.for køre Vil de jo, Så det gør nok at de personer der er langt ude. kun får svære ved at rette deres liv op evt . smiley når de ikke kan få forsikring på deres køretøj selv om de måske ville have det i fremtiden.

• #29   24. maj 2018 Jeg tænker bare at dem der ikke har ansvarsforsikring, er det ikke dem der også vil være ligeglade ?

• #31   25. maj 2018 #30
    Problemet er at man ikke kan klippe håret af en skallet, og de uskyldig ofre i ulykker mister reelt deres erstatning når der ingen forsikringsdækning er.

Så det er ris til andres røv, og det er et problem.

• #32   25. maj 2018 Da jeg arbejdede i Auto branchen fra 1965-1986 meddelte forsikringsselskaberne om manglende betaling af ansvarsforsikring til politiet. Politiet sendte så en betjent ud til ejeren som fik en bøde og klippet nr. pladerne.
    Ejeren skulle så tegne en ny ansvarsforsikring og betale for nye nr. plader.
    Jeg ved ikke hvordan det foregår i dag. Men hvis man for stjålet nr. pladerne, skal man selv betale for et sæt nye. Det er ulovligt at køre i bilen indtil de nye plader er sat på.

• #33   25. maj 2018 Hvis man så også lavede det sådan at 3 gang man bliver taget i det så ryger bilen, så tror jeg det vil havde en støre effekt.

• #34   25. maj 2018 #33
    Jeg synes det burde være førstegang, folk er uden undskyldning.

• #38   25. maj 2018 Det skal mindst koste 5000kr, før folk tager det bare nogenlunde seriøst, 250kr er jo ALT for lidt

• #39   25. maj 2018 Det er stadig sådan, at man skal tegne en ansvarsforsikring i et dansk forsikringsselskab, for at kunne indregistre en bil.
    Stopper man med at betale præmien for ansvarsforsikringen, så bør forsikringsselskabet underrette politiet (eller anden ansvarlig myndighed).

• #42   25. maj 2018 Man burde i stedet inddrage bilen, og holde den inddraget til personen kommer med en gyldig police der fortæller der er aktiv forsikring på. Kommer de ikke og henter bilen eller ikke kan betale, inden for en fastsat tidsramme, så skal den bare sælges på auktion, og pengene bruges på at betale hvad personen skylder fra tilfældet og hvis de har af anden offentlig gæld, er der noget tilbage får de resten retur.

Det ville være en effektiv måde at få de personer af gaden på. smiley

• #44   26. maj 2018 Nu får man jo evt. Overskydende retur hvis man bliver nakket i sprit eller narko kørsel, hvilket er mindst lige så slemt. Så der skal jo være fælles regler. Men hvad er sandsynligheden for at de får noget tilbage? Folk der ikke har penge til at betale sin forsikring kører nok næppe rundt i store dyre biler

• #45   26. maj 2018 Dem, der tror, at offeret står uden erstatning, hvis ikke der var forsikring på modpartens køretøj, skal slå oret "DFIM" op...

• #47   29. maj 2018 #45
    Du har ret så langt at færdselslovens §108 stk. 1, dikterer, at forsikringsselskabet for skadelidte hæfter umiddelbart, og altså skal betale til at starte med, men herefter har mulighed for at køre regres mod skadevolderen i visse tilfælde.
    Men det forudsætter at du selv har en kaskoforsikring, som kan overtage, hvilket ikke er et lovkrav.

Men hvis en uden forsikring har køre en ned på gaden, som jo ikke nødvendigvis har en forsikring som fodgænger, så er sagen igen noget anderledes.

Ligesom med flugtbilisme, hvilke betyder at skadelidte kommer til at betaler selvrisiko som om det var deres egen skade, igen forudsat de har en kaskoforsikring.

• #48   29. jan 2019 Ja det er bare 20 År forsent
    365 Dage Gange 250 Kr = 91250 Kr Så er det da billiger at have forsikring på

• #49   29. jan 2019 Er det ikke bare at tage bilen når de får muligheden. Og dagbøder indtil da

• #50   29. jan 2019 Det er en god ide men rammer desværre også uskyldige.
    Eks. min svigersøn har haft en scooter som var reg i hans navn den solgte han i 2014 til en gut som lovede at omreg i hans navn det blev der aldrig fulgt op på men så her midt i dec 2018 kom der fra forsikringen at min svigersøn ejede en scooter uden forsikring så dag bøder fra 1 jan 2019. Vi fik den straks tvangs afmeldt hos skat men de bruger 3 uger til afmelding når der ikke er en slut seddel så den blev afmeldt 7/1-2019 til alt held udsatte de det med dagsbøder til den 20/1-19 så han slap for at betale fra 1/1 til 7/1. Men han lærte på den hårde måde at man altid selv skal omreg ved en handel og lave slutseddel

• #51   29. jan 2019 En go ide. Men nu er systemenerne jo ikke helt så pålidelige. Høre da tit om folk der har betalt alt de skulle men politiet mener pladerne skal inddrages. At forsikringen ikke er aktuel eller ejerafgiften ikke er betalt. Så ideen er fin men ikke med de systemer vi har

• #52   29. jan 2019 TB N

Det har jo ikke rigtigt noget med den nye lov at gøre. Det er bare dumt.

Kommentér på:
Dagbøder til dem der kører uden ansvarsforsikring

Annonce