{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

BMW M135i er begyndt at ryste i rattet? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Håber i kan hjælpe mig med nogle inputs her.

Min bil, BMW M135i fra 2014 kørt 50.000 har altid kørt upåklageligt og netop fået service for 14 dage siden.

For 4-5 dage siden ligger jeg mærke til, at den er begyndt at ryste i rattet fra ca. 70 km/t og egentlig op til omkring 100 km/t. Det føles som om det kommer forfra også fordi, rattet slår fra side til side.

Har tjekket at hjulene er efterspændt osv - ingen ting der.

Fordækkene på bilen er fra september måned 17 og Michelin.

Har i nogen ideer til hvad det kan være?

Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M135i er begyndt at ryste i rattet?
  • #1   3. jun 2018 Har du ramt en kantsten eller et hul i vejen ? Det kan være en simpel afbalancering af hjulene vil hjælpe.
    Du kan også prøve at bytte rundt på for- og baghjul, for at se om det flytter sig.

• #2   3. jun 2018 Mener ikke jeg har ramt andet end ujævnheder i vejen altså måske små huller osv. Jeg kan ikke bytte rundt på for og bag, fordi baghjulene er en del bredere...

Det undrer mig bare, hvis det er en afbalancering når hjulene har været på siden marts måned i år.. men et dæk kan måske godt ændre sig med tiden?

Må være første step at få alle hjulene afbalanceret igen måske

• #3   3. jun 2018 Det er også før set at vægtklodser kan falde af, de sidder jo kun med lidt klister.

Start med afbalancering, hvis ikke det hjælper så gå undervognen igennem for slidtage.

• #4   3. jun 2018 Du skriver, at du er begyndt at ligge mærke til, så det er altså noget du tror der er opstået over lidt tid? Hvis det var noget afbalancering der var faldet af, ville det jo komme meget pludseligt.

• #5   3. jun 2018 Det er også opstået pludseligt, for jeg kører rigtig meget - men jeg siger bare, det er et par dage siden jeg lagde mærke til det hvor jeg tænkte med det samme, at der var noget galt..

Men jeg må prøve at få dem afbalanceret til at starte på.. smiley

Tak.

• #6   3. jun 2018 slår den os nær du bremser ? kunne være skæve skiver.

Kommentér på:
BMW M135i er begyndt at ryste i rattet?

Annonce