1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Montering af V6 4motion på golf 2 Montering af V6 4motion på golf 2

Jeg har fået en rigtig billig 2.8 30v 4motion, som vil være fedt at smide i en golf 2.
Er det muligt at man afkorter trækaksler så de passer i længden?
Er det overhovedet muligt at gøre?
Muligvis nogen som har prøvet det før?
Eller om man skal smide det i andet end en golf

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af V6 4motion på golf 2
  • #1   10. jun 2018 Du skal ændre hele bunde på en golf 2 for at lave 4 hjul træk på sådan en. Så nej det ikke bare lige til at gøre . Det ikke noget problem at få lavet trækaksler mindre og få dem afbalanceret det koster bare lidt. ved der er nogen der har gjort det da jeg har set det. men det er en rigtig stor opgave. Så skal du finde en golf2 der er født med 4 hjul træk. men de plejer også at koste lidt. og så ombygget sådan en. vis du vil have det godkendt evt .

• #2   10. jun 2018 Hvis nu man tager hele bunden ud af Golfen også smider det andet hen på, så få fastmonteret det hele og afkortet trækaksler, er det mere jeg skal tage højde for?
    Mon ikke den kan afbalanceres i drejebænken?

• #3   10. jun 2018 er det kun til race uden plader du vil lavet den ?. for vis Ja så kan du jo rykke det hele ud. og lavet dit ejet stål rørs skelet. og så tilpasse alt. og nej du kan ikke bare afbalancere dem i en dreje bænk. for så vil de ryste når de kommer op i omdrejninger og ødelægge noget.

• #4   10. jun 2018 Det er kun til race smiley hvem tror du man skal have fat i for at afbalancere sådan en trækaksel?

• #6   10. jun 2018 Hvad bil er det den lægger i nu den 2.8er ?

• #7   10. jun 2018 Passat

• #8   10. jun 2018 ok det hade nok været nemmer vis det var fra en golf4 er 4motion
    den har jo lidt mindre hjul afstand. eller så kunne man jo have flyttet hele bunde over i en golf 2. fra en 4 af evt.

• #9   10. jun 2018 Kan jeg afkorte det eller skal jeg bare nøjes med at den blir meget bred smiley

• #10   10. jun 2018 Ja du kan godt afkorte det.

• #11   10. jun 2018 Godt at hører, kan jeg tage hele ledningsnet fra passaten og smide over i? Hvis jeg nu stripper Golfen helt inden i

• #12   10. jun 2018 men du kan jo også bare bygge brede skærme. og nøjes med at få afkorte akslen til bagtøjet .

• #13   10. jun 2018 Det ville jeg gøre vis det var mig. taget hele ledningnettet til motor og det. og flytte det hele over. nu når du har en hel bil at tage det fra. Jeg ville så også få startspærre kodet fra så du ikke skal døje med den.

• #14   10. jun 2018 Det er en hel bil som er kørende, så vil lave et fedt projekt ud af det

• #15   10. jun 2018 det skal nok blive sjovt . også nu når du laver det som en der ikke skal på plader så kan du gøre som du har lyst til .

• #16   10. jun 2018 Mon den blir sjov til markræs eller noget race på lukket plads

• #17   10. jun 2018 Der er flere golf 2 med 4motion rundt omkring

Den vildeste er nok Boba-motoring, som kører nogle ret vilde 1/4 mile smiley

Nu skriver du den bare skal være til markrace og måske lidt bane. Jeg vil tro at motoren er for tung i forhold til en mindre med tryk, den vil føles næsetung og køre hurtigt i. Derudover ville jeg på forhånd overveje hvad du skal køre i den.

Trist og bruge 100.000 kr på en bil, og så må den kun køre på en mark, fordi du har lavet en kombination der ikke kan stille op i løb. Hvis du altså har de tanker

Hvis du gerne vil ud og køre race, så køb noget der er klar, eller byg til den klasse du vil køre. Så sparer du en del ærgrelser.

En golf 2 kan faktisk blive ganske kvik selv uden 4motion, og der kører stadig nogle i rallycross klasserne
    Der er også mange som bruger dem til folkerace

• #18   10. jun 2018 Har ikke helt bestemt mig hvad jeg skal bruge den til, er lidt åbent for det hele

Bobas golf 2 er også noget vildere end hvad jeg havde forestillet mig, kan få passaten for næsten ingen penge så ville være super fedt at lave noget hurtige race ud af den

Er da åben overfor at jeg kan bygge det i andre biler end lige præcis en golf 2, hvad har i af ideer?

• #20   10. jun 2018 Det bare nu har jeg fået tilbuddet og det er en god kammerat der har slæden og han skal bare af med den, så tænker at jeg godt vil bruge motor og drivlinjen da det kunne være spændende

• #21   10. jun 2018 Eller måske bare skærer den op til en Pick up truck?

• #22   10. jun 2018 Bilen er kørende, der er noget bagrude og soltag som mangler men ellers ikke noget helt vildt der er galt med den

• #23   11. jun 2018 Nu ved jeg ikke hvad adgang du har til arealer til markrace, og om du har masser af erfaring

Hvis du skal køre på aftale med landmænd, så forvent du kan køre mellem 3-15 dage fra høsten er hjemme til ploven kommer.

Derudover så er det min erfaring med 5-6 forskellige markracere igennem de sidste mange år, kølerne og blæserne bliver godt belastet af halm som kommer ind alle steder.

Køling er et stort problem, du kører typisk mange omdrejninger og forholdsvis lav hastighed, kombineret med dårlig adgang for luft til køleren. Resultat, bilerne bliver hurtigt varme.
    Så en 10-20 timers kørsel pr sæson over en kort periode kan du regne med, hvis ikke du køber noget jord kun til og køre markrace

Trackday/manøvrekurser:
    Nogle stiller krav om bilerne er indregistreret. Derudover er det også med og finde de trackdays der er rundt omkring.

Baneløb:
    Bilen skal være godkendt og med vognbog for og må køre
    Det kræves den er i overensstemmelse med reglement

Køb Passat, strip den for alt, svejs bur i, monter sæde og sele. Og få den gjort klar til folkerace smiley

• #24   12. jun 2018 Den har 4x4 så den kan ikke kører folkeræs
    Jeg tænkte på om det var muligt man kan lave den til rwd?

• #25   12. jun 2018 ærligt indrømme at jeg nok havde fundet soltag og bagklap og brugt den som hverdags bil.

• #26   12. jun 2018 Har en BMW som hverdags bil, ved ikke om der skal laves andet for at den kan synes, for så kunne man jo sælge den, men vil dog gerne have noget jeg kan kører en slags race i

• #27   12. jun 2018 Tror kun en 4motion kan køre special salon og TrackDay. Den er som sådan fin nok til det men det ikke en klasse vinder.
    Hvis der er penge at tjene på den. Så kan du købe en færdigbygget racer inde på motorsporten.dk og komme igang.

• #28   12. jun 2018 Havde nu heller ikke regnet med at vinde noget, blot have lidt sjov i den, tænkte om man kunne skille gearkassen ad og lave den om til baghjulstrukket? Så måske lave en slags drifter ud af det

• #29   12. jun 2018 Jeg kender ikke lige reglement til folkerace, men der er noget med motor, enten samme model eller mærke. Kender dog ikke i detaljer

Så tror ikke en 4wd må køre rwd, hvis ikke den findes som sådan

I rallycross må du godt køre rwd, selvom bilen ikke er født sådan smiley

Hvad er dit budget, og har du nogle præferencer i henhold til hvilken form for race du vil køre??

Har du værksted og autotrailer til rådighed??

Generelt er bilklasser ikke helt billige, hverken ved opstart eller løbende gennem en sæson

• #30   12. jun 2018 Havde gået efter en YT3 bil. En 106 eller lupo/polo gti passer fint ind i klassen de billige at holde kørende og du kan komme igang for 40.000 hvis man er lidt heldig.

• #31   12. jun 2018 Jeg har værksted, lift, værktøj og trailer
    Vil rigtig gerne prøve noget rally af en slags, hvor der smæk på og man ligger sidelæns
    Vil gerne bruge den Passat hvis det er muligt

• #32   12. jun 2018 Du skiller den Passat af, motor og gearkasse ud. Ændrer til rwd, tuner motor, køber ny gearkasse og kobling og bygger efter supernational reglementet

https://youtu.be/zakPqgCUBQs

Derudover vil jeg personligt nok fraråde og starte med 300-400 HK, rwd og blanding af grus og asfalt. Det kræver altså noget teknik og mestre det på kanten

En civic i en mindre klasse går stort set samme omgangstider.

Regn med en 200.000-350.000 kr for en bil der er konkurrence dygtig i de store klasser, og så stort forbrug af dæk og dyre dele smiley

Et andet forslag er en crosskart, enten en 450ccm i den nye klasse, som er mere budget egnet. Eller Extreme hvis du vil have alt det knald på du kan få.

https://youtu.be/Zdyx7T5iTJY

• #33   12. jun 2018 Hvis nu jeg gerne vil bruge bilen til lave sjov i, måske laver den om til rwd, strippe den fuldstændig, i med skålsæder og bedre håndbrems
    Mon den så ikke kan bruges til drifting? Vil gerne være fri for at spendere en masse penge så vil gerne bruge passaten

• #34   12. jun 2018 Drift reglementet er forholdsvis frit

Så du kan sagtens bygge din Passat om, og hvis det er den vej du vil gå så byg efter reglement først som sidst

Hvor egnet en Passat er som driftbil ved jeg ikke, motor og alt kan jo sidenhen skiftes hvis det er den rette karrosse for dig smiley

http://danskdriftingserie.dk/wp-content/uploads/Pro_teknisk_reglement_2017.pdf

Men du kan også overveje og købe noget der er ombygget og mere eller mindre klart til brug, der kan du få nogle seriøse ombygninger

https://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=67251

Men hvad er dit bygge og årlige budget for og køre??

• #35   12. jun 2018 Du kommer til at spænderne end masse penge da gearkassen ikke er stærk nok til det du søger... En E36/46 uden afgift et et godt sted at starte og det er billigere https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-e36-328ia-euro2-leder-villingen/262945005.html?ref=srp

Så kan du altid smide en S50 motor i senere. Og det er omkring 9000kr

• #37   12. jun 2018 Kan det betale sig at hente noget fra Tyskland? smiley
    Kan være jeg skal få synet den også sælge den til lidt profit

• #38   12. jun 2018 Jeg tror ikke du kan bygge fra bunden billigere end det en bil der er klar kan erhverves for. Vil du gerne selv bygge så køb et projekt hvor ejeren er kørt død smiley

Hvis du tror du kan bygge meget billigere fordi den Passat måske er 10.000 kr billigere end en BMW karosse tror jeg desværre du erfarer det modsatte. Om en karosse koster 10.000 eller 25.000 kr betyder ikke så meget når du først har skiftet alt

Alt skal tilpasses, og du kan ikke købe dele fra andre, eller trække på deres erfaringer

Hvis du vil i gang med drift, så tag ud og se noget drift og snak med dem som kører. Måske de kender en som har en karosse, projekt eller komplet bil stående

• #39   13. jun 2018 Kan godt forstå tanken og lysten til at bygge sin egen specielle bil. Men det kræve en sund økonomi, en god teknisk forståelse, forståelse af reglement og håndværksmæssige evner
    (det let at blive millionær på motorsport.... Så frem man er mangemillionær nå men starter)

Begge mine chefer har kørt Young timer race og de har sagt fleregange at skal man igang så køb en bil der er færdigbygget evt med motordefekt så du ved bur osv overholder reglementet

• #40   13. jun 2018 Så youngtimer er vejen jeg burde gå? Kan være jeg skal ordne og syne passaten så se om jeg kan bytte til noget eller købe noget som er klar til det

• #41   13. jun 2018 Ikke nødvendigvis den klasse men den er go da den er klasse inddelt og de køre vægt-effekt forhold. En gruppe 3 kan du deltage med en standart bil med bur. Kan ikke huske granserne men den klasse er designet til at du kan starte billigt. Mine chefer kørte gruppe 1 med 260hk Ca og 1000kg Ca.
    Der er dog ikke meget sidlængs kørsel over det. Men der er flere løbs dage på året end drift.

Skal det være billigt så det Folkerace men der kan du ikke ofre ret meget på bilen da den kan blive solgt efter et race

• #42   13. jun 2018 Tror youngtimer er interesant, er det kørsel på bane eller?

• #43   13. jun 2018 For det første skal du vælge om du vil køre onroad eller offroad klasse

Onroad kunne være yountimer eller andet i en rimelig pris, men forvent en del kørsel til og fra banerne. Der er så vidt jeg ved ingen fast onroad bane på Sjælland

Offroad kan også være i flere forskellige klasser. Folkerace er det billigste, men mange ofrer betydeligt mere end bilerne sælges for

Hvis du vil billigt i gang, så ville jeg overveje noget som gokart eller crosskart. Crosskart kan du finde for 50.000 kr, og komme ud og køre for et budget på 10.000-25.000 kr pr sæson smiley

Crosskart er simpelt opbygget, delene er til og skaffe og det er klart mindre pladskrævende end en bil. Det samme med gokart

Rally er en anden mulighed, der er også mange forskellige klasser og køre i

Men som udgangspunkt er du nød til først og undersøge hvad underlag du vil køre. Så hvad klasser der findes

Det ville måske være en fordel og tage ud og se en masse gode løb og så se hvad du tænker du kunne falde for

• #44   16. jun 2018 Troll in spe.

Kommentér på:
Montering af V6 4motion på golf 2

Annonce