{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Ryster ved kørsel over 110km/t {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Renault Megane I 1,9 DCI, er begyndt at ryste når jeg kører på motorvej og farten er over ca 110km/t. Jeg synes at kunne mærke at det især er i højre side (forhjul) og hvis vejen drejer i en særlig grad, "bumler" det, og det kan mærkes i gulvet.

Jeg fik sat nye fordæk på oktober/november 17' og har netop skiftet bremseklodser.

Er der nogen der evt har haft samme problem, eller ved hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryster ved kørsel over 110km/t
  • #1   18. jun 2018 Der er et hav af fejlmuligheder. Hvis ikke du selv kan fikse det, må du til mekaniker.

• #2   18. jun 2018 Jeg ved ikke lige om det er hjulet der skal efterspændes eller hvad, men hvis du kan mærke det i gulvet, skal du nok få styr på det med det samme.
    Mvh. Gert

• #3   19. jun 2018 Du kan have tabt en afbalanceringsklods, men få det undersøgt.
    Vores var begyndt at ryste ved samme hastighed med en underlig lyd. Det var slør i en styrekugle. Da den blev skiftet forsvandt rysteriet.

• #4   19. jun 2018 det kan være du har tabt en afbalancerings klods eller at dit hjul skal efterspændes men hvis det ryster i rattet kan det også komme af en defekt styrekugle sammentidig med at hjulet har tabt en klods eller ikke er efterspændt i moment

• #5   19. jun 2018 men den bumle lyd kan også komme af et defekt hjulleje

er dine fælg breder end dem du havde på før? i såfald kan det gøre til at dit hjulleje har givet op da det nok er ved og være slidt for det giver et andet press på lejet hvis du ændre ET, breder fælg, osv

Kommentér på:
Ryster ved kørsel over 110km/t

Annonce