{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Gearskift og kobling - E46 {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

Jeg har lidt problemer med mine gearskift eller min udkobling.

Det er sådan at jeg tit hopper i 1-2 gear og resten af gearene virker ret "normale"..

Har lidt en formodning om det mig der kobler forkert ud.

Sidste bil var en Passat og mine gearskift samt udkobling var dead-on.. dog skulle koblingen ikke ret langt ned før den slap helt og ikke lå og filede på koblingen som en sindsyg .. -_-

Syns til gengæld at e46 skal forholdvis langt ned... og slipper ikk ligeså hurtigt..

Har fået af vide man evt kunne indstille koblingen på Passat, er det også muligt på en bmw ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskift og kobling - E46
  • #1   25. jun 2018 Kan også være bøsninger i undervognen. Har jeg set flere gange før.. I og med at vi uden at fornærme nogen, godt kan konkludere med dine 30 opslag om denne 10000 Krs. E46 er i meget dårlig stand - så ville jeg nok tjekke efter der.

En E46 er ikke svær at koble ind/ud i overhovedet.

• #2   25. jun 2018 Enten det eller en Hardy der er (lidt) slidt ? .. ny er på vej .. '|-

Har nu haft den oppe et par gange, og måske ikke i tiptop stand til 6000kr men stadig ingen gennemtæring af karros og de bærende dele .. men indtil videre ingen større fejl så der må jeg desværre sige du tar fejl .. Men hvor mange opslag jeg har lavet, det er jeg ikk i tvivl om du har styr på Thomas xD xD

Og Thomas du slipper ikk så let endnu ... skal splitte venstre bremseskive i to.. bolten har sat sig, så der er sikkert flere tidsfordrivende opslag på vej xD xD xD

Goddag ven !

• #3   25. jun 2018 Har du fået fjernet den ventil i koblingens hydrauliske system? smiley
    Den sidder nede ved slavecylinderen på slangen og gør at den sku være "idiotsikker" s en 16årig pige, der altid har kørt automatgear også kan sætte i gang, selvom hun kaster koblingen, uden den går død, da den tillader at koblingen ikke følger pedalen helt, men der er lidt forsinkelse på når man slipper pedalen smiley

• #4   25. jun 2018 Fjernet ventilen ? Er ikke lige med ?

Er godt klar over der sidder en ventil, men tænkte mere den var til udluftning af systemet..

Er ikke sikker, men sidder en hætte på den ?

• #5   25. jun 2018 Synes jeg skrev det i et tidligere indlæg til dig mht din e46 smiley
    Nej der sidder en refuktionsventil der gør at du ikke kan "clutchkicke" da den vil koble stille til, uanset hvor hurtigt du slipper koblingen smiley
    https://youtu.be/LDEty2tnZLQ

• #6   25. jun 2018 Er jeg ikk lige sikker på du har smiley prøver at læse alle kommentar til mine opslag men til tider smutter det og hukommelsen også smiley

Men mange tak Cawdy, tror du er på rette spor her må ses om det giver potte smiley

Kommentér på:
Gearskift og kobling - E46

Annonce