{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

ingen vinterhjul, min skyld? {{forumTopicSubject}}

Har ikk vinterhjul på min bil og har heller ikk tænkt mig at sætte nogen på hvis jeg kan slippe smiley

hvis jeg er ude for en trafikulykke, kan det så gi bagslag ikk og ha vinterhjul på? kan skylden ryge over på mig hvis jeg ikk har dem på og den anden fx har dem på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen vinterhjul, min skyld?
  • #1   6. nov 2006 det er ikke et lovkrav at have vinterdæk på i danmark

• #2   6. nov 2006 Desværre!

/Lars

• #3   6. nov 2006 Det er kun i sverige og sådan det er et lovkrav

• #4   6. nov 2006 men hvis du skal til norge eller tyskland så skal du ha skiftet.. ellers kan de godt blive hidsige

• #5   6. nov 2006 ved godt det ikk er noget lovkrav. men derfor tænkte, at det godt kunne være jeg ville få det meste af skylden. hvis den anden havde dem på, og jeg ikk havde.

• #6   6. nov 2006 okay, så skal der ikk skiftes dæk på drengen. tak for svarne drenge smiley

• #7   6. nov 2006 Tror ikke du kan få skylden bare fordi du kører på sommerfælge/dæk, men du står jo meget bedre fast med rigtige vinterdæk når det begynder at blive dårligt vejr.. Så jeg synes helt klart du skal købe nogen vinterdæk og smide på nogen gamle stålfælge eller hvad du har, så du kan få det bedre vejgreb..

Jeg skifter til vinterdæk i weekenden regner jeg med, for jeg blev sq lidt overrasket da det sneede her den anden dag, og var isglat nogen steder, der skøjtede bilen bare rundt, og jeg skal være glad for jeg ikke røg i grøften..

• #8   6. nov 2006 Michael C: Helårsdæk er også noget lort at bruge om vinteren, det var det ihvertfald på min gamle saxo da der sad helårsdæk på den smiley

• #9   6. nov 2006 hmm har ikk lige penge til det pt. og bruger jo bilen, og kan ikk lade den stå bare fordi der er sommerdæk på :\ og det er os spørgsmålet hvor mange penge jeg gider bruge på den gamle spand. den er hovedsageligt kun til når jeg skal på skole til januar. ikk så fedt jeg så skal køre motor vej hver dag frem og tilbage fra kastrup til roskilde, i 13 uger smiley

• #10   6. nov 2006 almindelig sund fornuft vil være at bruge de penge på nogle gode vinterdæk...

• #11   6. nov 2006 men spørg lige dig selv om du kan leve med måske at slå en familie ihjel, fordi du ikke kan bremse i tide.

• #12   6. nov 2006 har hverken fælg eller dæk, og aner ikk hvad det ville koste at anskaffe?

nogen der har nogen idé til hva jeg skulle slippe for både fælg og dæk? totalt lige meget med udseendet på fælgen. og dækket må godt bare ha lidt slidbane smiley

• #13   6. nov 2006 lige til orientering er der pr 1 maj i år trådt en ny lov i kraft i tyskland , alle der bevæger sig på tyske veje skal ha monteret vinterdæk og de må ikke være over 5 år gamle. politiet bestemmer selv bødetaksten hvis de fanger en uden vinterdæk påmonteret, alt efter hvad risiko de mener man har sat andres liv på spil for

• #14   6. nov 2006 sonny G hvis jeg endelig kom ud for det. tror jeg ikk det ville hjælpe det store om jeg klodser bremsen med eller uden vinterdæk når der ingen ABS er på bilen. den ville skøjte rundt næsten ligeså meget.

• #15   6. nov 2006 ja men nu skal jeg ikk til tyskland.

• #16   6. nov 2006 Du kan købe vinterfælge og dæk i Thansen til 3k eller sådan noget, dog ved jeg ikke hvor meget de dæk er værd, men ellers kan du kigge på vinterdæk på www.daekonline.dk og ellers er det bare og finde nogen gamle stålfælge du kan få krænget dem på..

Sæt igang ! smiley

• #18   6. nov 2006 Ang vinterdæk så er de fra T Hansen ok til de penge. De er da i hvert fald bedre end ingen at have.. Det er da for dumt ikke at ofre de penge på det, men så beder man da også selv om at køre galt. Så har jeg sku ikke ondt af folk hvis de ender i grøften når de tænker sådan...
    Trine

• #19   6. nov 2006 slap nu af, har lige betalt forsikring, omregistrering og vægtafgift, og jeg er kun lærling :S

godt være det er billgt for alu fælg plus dæk for 3k, men det er ikk billigt hvis du ikk har pengene

• #20   6. nov 2006 Det er for dumt at lade være...

• #21   6. nov 2006 Så find nogle billige dæk på nettet og smid dem på nogle stålfælge. Stålfælge kan man næsten få smidt i nakken. Og man kan godt finde billige ok dæk på nettet...

• #22   6. nov 2006 jeg har lige købt 4 stålfælge med vinterdæk på for en 500 mand til min Honda.
    Så nu er jeg klar.

• #23   6. nov 2006 thansen.dk vinterdæk på alu til 3000 tror jeg det var..

• #24   6. nov 2006 jeg fatter så ikke folk ikke bruger de 3-4000 kr et sæt vinterhjul på fælge koster far ny af, alterantivt et sæt brugte i den blå avis.
    har man råd til en bil ka man nok også finde de par håndører et sæt vinterhjul koster, ellers burde man nok ik ha bil, det er squ ens eget og andres liv man sætter på spil uden vinterhjul.
    man står bedre fast, bremselængden bliver forkortet væsentligt osv osv.
    vil så lige nævne at thansen faktisk sælger michelin alpin dæk som er et af de bedste vinterdæk man ka montere og i hele nov montere de dækkene gratis

• #25   7. nov 2006 er også lærling.....hvis ikke du har 3000 til vinterdæk, så burde du tale med din bankrådgiver - for det kan altså godt lade sig gøre. Det er et spørgsmål om at tænke over sin udgifter

Kommentér på:
ingen vinterhjul, min skyld?

Annonce