{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  e36 m3 afgift
  • #1   4. sep 2018 ang vægtafgift der kan du bare slå nummer pladen op på en af dem der er tilsalg evt.
    https://www.dba.dk/bmw-m3-32-benzin-1997-km/id-1047084052/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m3/30-coup-2d/3719822

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m3/30-4d/3760124

og ang forsikring det kan kun jeres forsikring selskab svare på. da det svinger meget fra person til person og også hvor man bor.
    og med afgift der kan du gå ind på told og Skat mener jeg. og se hvad den sidste der blev betalt afgift på af de e36 m3er der blev indregistreret.

• #2   4. sep 2018 okay, tak for svar! det var lige det jeg søgte!

• #3   4. sep 2018 Afgiften er vel 100.000-150.000 kr alt efter årgang, km og motor. I kan på skat se tidligere vurderinger smiley

Vægtafgift 6100 kr om året

Forsikring 8.000-50.000 kr om året smiley

Der er en sedan med 3,0 til salg til under 200.000 kr lige nu på bilbasen smiley

• #4   4. sep 2018 den har vi set. men den har for lidt udstyr. vi vil helst have en skadet

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #5   4. sep 2018 Om bilen er skadet eller ej betyder intet for afgiften.. Den skal nemlig være i lovlig og forsvarlig stand hvis den skal kunne få plader på smiley
    Dog spare i lidt på afgiften ved at den er tidligere skadet, men den bliver også markant mindre værd, da ingen gider en tidligere skadet m3..
    Der er også en gul til salg for 300, og den lyder som om den har det udstyr de kunne købes med..

• #6   4. sep 2018 Hvorfor vil i have en skadet bil??

Har i de rette maskiner så i kan rette en bil op igen??

Men ring til schiedmann, de har nok kontakten til og finde en smadret m3 til jer

Ellers er det jo bare og søge rundt på alle de sider i kan finde. Men mon ikke man i andre lande har som i Danmark at de skadede biler sælges til forsikringsselskabet som sælger til ophuggeren efterfølgende

• #7   4. sep 2018 vi har skadecenter.
    vi har for nyligt købt maskiner, 3 lifte og bygget nyt værksted for omkring 1,5mil
    og ja, vi har det rette udstyr. min far har over 25års erfaring med at rette skader. så han vil selv lave det hele på den

• #8   4. sep 2018 okay, så i siger at vi skal ringe/skrive rundt? lyder klogt

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #9   4. sep 2018 Schmiedmann og koed har nok kontakterne, men når man har kontakterne, så er det jo langt fra sikkert at man vil ud med dem, de kan jo selv tjene penge på delene, men prøv.
    Men ville virkelig ikke spare de penge ved at købe en skadet bil, medmindre det er en bil i vil eje i tid og evighed, og i ikke vil se det som en potentiel fortjeneste mulighed.

• #10   4. sep 2018 nej, vi kommer nok til at beholde den i en lang fremtid. det er derfor at vi havde tænkt på at lave vores 323 om.

• #11   4. sep 2018 Problemet er nok i vil have en 4 dørs, det er den som der er færrest af

Så og finde en skadet 4 dørs m3 med lige nøjagtigt det udstyr i ønsker tror jeg bliver meget svært

Schiedmann har jo lige pt 3 BMW m3 e36 holdende. Men de kan ikke bruges ud fra jeres krav

Ellers er der en m3 cab i Tyskland til under 2000 euro, der er mange gode timers arbejde i den smiley

Hvorfor skal det være en e36, har i et specielt forhold til den?? Og hvorfor en 4 dørs og ikke cab eller coupé, som er klart nemmest og finde og nok også efterfølgende sælge igen??

• #12   4. sep 2018 vi skal ikke sælge den
    det er fordi, langt tilbage i tiden, dengang e36 var nyt var det min fars drømmebil. han blev forelsket i den, da han testkørte den. og siden vi fik den første, en 316 fra 94 og kørte to gange til Iran med den og havde samlet kørt godt over 500.000km med den, altså selve bilen havde kørt over 800.000km. så blev den totaltskadet, den holdt parkeret og en citroen kørte i den med 100kmt. så i 2015 købte vi en igen, denne gang med større motor og med ekstra udstyr, da den self er billigere nu. så restaurerede vi den, og nu når jobbet er bedre, har vi penge nok i overskud til en m3

• #13   4. sep 2018 Jeg kan se på de to indlæg om m3, at i går meget op i komfort udstyr. Og det derfor er svært og finde en der lever op til jeres krav

Hvis i har råd, så gå da efter en alpina b3, den kan findes med lav km, fuld historik, og er i nummereret eksemplarer. Derudover findes de med automatik og soltag og generelt mere komfort udstyr.

Og den er også nemmere og finde i e36 4 dørs karosse.

• #14   4. sep 2018 det har jeg sagt til min far
    men han syntes at alpina logoet er grimt, og han kan ikke lide de der træ paneler(ved ikke hvad de hedder)
    men det kan være en idé.skal så bare overtale ham

• #15   4. sep 2018 hold kæft, de alpina er dyre ??
    vil vædde med at afgiften er ligeså dyr

• #17   4. sep 2018 den har jeg set, det er bare at den ikke har de udstyr som vi vil have. min far hader især det instrument bord, altså den uden arbag.
    men tak for den app! før havde vi kun mobile de. nu er udvalget større!

• #18   4. sep 2018 Det lyder som om i har meget høje krav til den bil i skal finde. Og det kan vise sig nærmest umuligt og finde den rette

Hvis den så oveni skal være skadet, så bliver det nok på ingen måde nemmere og finde en

Men når i har værksted og ved en masse om ombygning, opretning og genopbygning. Så er der nok ingen anden vej end og ombygge jeres 323ia smiley

• #19   4. sep 2018 det har vi også overvejet. den skal ikke være skadet.
    men siden vi ikke skal sælge den, så må vi vel ombygge vores?
    de motore er ikke særlig dyre
    vi har en ekstra m53b28. ved ikke om drivlinjen passer, da den er en touring? den er med tomat. evt en tuning af den?

• #20   4. sep 2018 Tror i skal starte med og finde ud af hvad i vil have. Og hvad i reelt vil

For 2 timer siden skulle den være skadet, nu skal i have en der ikke er skadet

I vil have en m3, men med udstyr der nærmest er umuligt og finde. Alpina b3 er et seriøst alternativ, men så kan i ikke lide logoet. Her er udvalget ellers større og i kan få det rat i gerne vil have og soltag. Men så er instrumentbræt forkert smiley

Ja i må gerne bygge jeres 323ia til en m3. Alt skal laves om til m3, den skal synes og godkendes som m3 og i skal betale ny afgift smiley

I må gerne ændre til en større motor som holder sig inden for 20% effekt forøgelse i forhold til 323ia motoren.

Jeg tror i er nød til og være mere realistiske omkring hvad i kan få, og måske hvad i kan lære og gå på kompromis med smiley

• #21   4. sep 2018 ja, det giver mening det du siger. taler i aften med min far og giver et endeligt svar. min far skifter mening hele tiden smiley

Kommentér på:
e36 m3 afgift

Annonce