{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af vinduesvisker
  • #1   27. jan 2019 kan være de skal rettes.
    selve vislebladet skal være i en 90. graders vinkel på forruden..

hvis de lægger lidt ned, visket de ikke ordenligt

kan også være at du kan nøjes med at bøje armen lidt, så de trykker mere mod ruden

• #2   27. jan 2019 Skal jeg være bekrymret for at brække armen hvis jeg justere lidt på den?

• #3   27. jan 2019 Du starter med at smøre det led som viskeren drejer over, når fjederen trækker den ned mod ruden.
    Går det stramt, så er der ikke tryk nok på viskerne.

Medmindre du ved med sikkerhed at den er bukket den forkerte vej, skal du ikke bukke armen nogen steder hen.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   27. jan 2019 jeg har været ude for det skiftede til Bosch aerotwin så kørte det bare
    nogle viskere er så dårlig kval at gummiet er for hårdt

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #5   27. jan 2019 Der er også nogle viskerblade der skal vende en bestemt vej, står normalt på pakken.

• #6   27. jan 2019 Gav 138 for de 2 viskere det forklarer måske lidt. Viskerne siddee fast på en krog, så de kan ikke rigtigt vende anderledes

• #7   27. jan 2019 Hvordan var dine gamle viskerblade?

• #8   27. jan 2019 De var slidte men de fik trods alt dækket alle felter på ruden

• #9   27. jan 2019 Tror du så ikk det er viskerbladet der er noget galt med?

• #10   27. jan 2019 Jo det ville jo give god mening, men synes bare de burde virke da de er splinternye, og tænkte at det måske kunne have noget med trykket mod ruden at gøre

• #11   27. jan 2019 Har du prøvet at finde ud af hvad problemet er så?

• #12   27. jan 2019 Problemet er jo at den ene visker ikke dækket et helt bestemt felt på ruden. Hvad årsagen til problemet er, er det jeg ville høre herinde om. Hvis nu andre have oplevet det samme? smiley

• #13   27. jan 2019 Jeg har allerede foreslået en ting, som vil tage dig nøjagtigt 2 minutter at prøve - og det kan ikke skade noget, uanset hvordan du bærer dig ad, udover at gøre det med en 2 kilos mukkert, an bladrive eller en flammekaster - og i så fald kan ingen herinde hjælpe dig. smiley

Jeg har oplevet det samme, og der var det armen som gik stramt i det vippe led, alle gangene.
    Det er den primære årsag til at jeg skrev ordene:

Du starter med at smøre det led som viskeren drejer over, når fjederen trækker den ned mod ruden.
    Går det stramt, så er der ikke tryk nok på viskerne.

Medmindre du ved med sikkerhed at den er bukket den forkerte vej, skal du ikke bukke armen nogen steder hen.

Få fat i en WD40 spray eller bare brug madolie - begge dele er nemt tilgængelige 24 timer i døgnet i de fleste husstande - så er du på rette vej...

• #15   27. jan 2019 #14 - WTF?!?! Det er ca så langt fra mit forslag som du overhovedet kan komme, uden at skifte kontinent. Jeg sidder og er oprigtigt bekymret for om du har drukket noget du ikke kan tåle... Så nej... Det er absolut ikke korrekt opfattet. smiley smiley smiley smiley smiley

Leddet som drejer når du løfter viskeren ud fra vinduet, for at skifte bladene. Det led skal smøres lidt hvis det går stramt - og efter det er smurt, skal det motioneres lidt så det går frit og ubesværet.

Så trækker fjederen nok i armen, og deformerer viskerbladene så de passer til rudens runding.

• #16   27. jan 2019 Jeg takker mange gange Sajmon, god aften til dig smiley

• #17   27. jan 2019 I lige måde. smiley

Kommentér på:
Justering af vinduesvisker

Annonce