{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.747 visninger | Oprettet:

Justering af vinduesvisker - bag - Opel - Zafira A {{forumTopicSubject}}

Hola Alle

Min vinduesvisker i bag har den seneste tid drillet mig en del.

Den visker fint det første stykke, den kører op. Men - så er det som om at selve viskerbladet slipper vinduet - først for uden, så gradvist længere nedad, så den til sidst slet ikke visker ruden... på vej retur, følger den samme mønster..

Med andre ord: Jeg har en visker i bag, der kun visker ca. 25% af ruden = rigtig træls.

Først forsøgte jeg at afmontere selve viskeren og vende den en halv omgang.... Det virkede ikke

Så forsøgte jeg at vride selve viskerbladet lidt, for om det måske var kørt skævt.. Det gjorde at jeg ødelagde selve bladet.. så.. jeg måtte ud og købe en ny (til f*****g 109 kr).

Problemet er dog det samme smiley

Så - er der en smart måde, hvorpå man kan justere viskeren bagpå sådan en zafira a? eller - er der noget jeg har overset??

Gode råd modtages med stor tak fra det storbarmede egern smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af vinduesvisker - bag - Opel - Zafira A
  • #1   30. apr 2013 Min har gjordt det samme..har bugget selve armen en lille smule og købt et uoriginalt blad med metal ramme som jeg også har bugget en lille smule..nu visker den hele deg stykke den køre på.m

• #2   26. sep 2013 Jeg har i dag endelig haft tid til at se på problemet - fik beklædningen af på indersiden, og her er hvad jeg gjorde:

Det beslag som motoren sidder fast i, har det med at blive "mørt" - det kan give sig ufatteligt meget. Når motoren kører, krænger den "indad", hvilket får bladet til at lætte fra "det sidste af vinduet" når den kører.

Løsning: Bor et lille hul i inderbeklædningen og spænd et par strips fast. Træk derved motoren "indad" og hold den derved fast.

Dennis J>> forsøgte mig med et uoriginalt metal-blad, men - mine klodsese fingre endte med at ødelægge det under påkaldelse af mørke magter, hehe

• #3   26. sep 2013 Hehe..
    godt du fik løst problemet..

• #4   28. sep 2013 er også helt stolt af det - især nu, hvor vi går den våde tid i møde. Plus at Fru Egern var ret så muggen over den moderne skulptur, der de sidste par måneder har prydet bagruden som visker, haha

Kommentér på:
Justering af vinduesvisker - bag - Opel - Zafira A

Annonce