Justering af vinduesvisker - bag - Opel - Zafira A {{forumTopicSubject}}
Hola Alle
Min vinduesvisker i bag har den seneste tid drillet mig en del.
Den visker fint det første stykke, den kører op. Men - så er det som om at selve viskerbladet slipper vinduet - først for uden, så gradvist længere nedad, så den til sidst slet ikke visker ruden... på vej retur, følger den samme mønster..
Med andre ord: Jeg har en visker i bag, der kun visker ca. 25% af ruden = rigtig træls.
Først forsøgte jeg at afmontere selve viskeren og vende den en halv omgang.... Det virkede ikke
Så forsøgte jeg at vride selve viskerbladet lidt, for om det måske var kørt skævt.. Det gjorde at jeg ødelagde selve bladet.. så.. jeg måtte ud og købe en ny (til f*****g 109 kr).
Problemet er dog det samme
Så - er der en smart måde, hvorpå man kan justere viskeren bagpå sådan en zafira a? eller - er der noget jeg har overset??
Gode råd modtages med stor tak fra det storbarmede egern
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Det beslag som motoren sidder fast i, har det med at blive "mørt" - det kan give sig ufatteligt meget. Når motoren kører, krænger den "indad", hvilket får bladet til at lætte fra "det sidste af vinduet" når den kører.
Løsning: Bor et lille hul i inderbeklædningen og spænd et par strips fast. Træk derved motoren "indad" og hold den derved fast.
Dennis J>> forsøgte mig med et uoriginalt metal-blad, men - mine klodsese fingre endte med at ødelægge det under påkaldelse af mørke magter, hehe
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
godt du fik løst problemet..
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Justering af vinduesvisker - bag - Opel - Zafira A