{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Mini cabriolet
  • #1   16. apr 2019 Kig YouTube, der er rigtig mange videoer om brugte minier. Og har du mod på det kan du hente en tilsvarende syd for grænsen til en brøkdel af den pris (og så hedder den S til efternavn smiley )

• #2   17. apr 2019 Linket virker desværre ikke for mig? Men det kommer an på, hvilken udgave det er. BMW's Minier hed R53, R56 og nu F56. De 2 første havde en del tekniske problemer,mange er dog fikset på garantien. F56 er egentlig nogenlunde problemfri, men havde grimme garantisager i 2014 og 2015 modellerne (pludselig voldsomt oliespild fra oliefilterkonsol & forkerte lejer i krumtap, hvilket også nogle gange ødelagde koblingen. Det er dog fikset på garanti/kulance. 2016 og frem er fri for problemet. R53 & R56 ved jeg ikke så meget om. Det gælder vel om at tjekke bilen grundigt og bedømme forrige ejer (Entusiast passet eller mindre fanatisk vedligeholdt).

• #3   17. apr 2019 Har netop i går solgt en Cooper S cabriolet 170 HK fra 2006. Super køreglad bil, specielt første generation R52 er en herresjov at køre i. Stabil vogn som sjældent fejlede noget og skulle noget gå i stykker, er stumperne rimelig billige. S’eren er ikke så økonomisk - regn med 10-13 km/l.

• #4   17. apr 2019 Er en 2006 S'er ikke en R53?

Så vidt jeg har læst mig frem til var det en forbedring at de gik fra kompressor til turbo, eller er jeg helt galt på den?

• #5   17. apr 2019 Når der er tale om en cabrio, hedder den r52 og ikke r53 som den alm. hatchback. Efterfølgeren hedder r57 og ikke ikke r56, som er hatchbacken.

Om det var fremskridt med turbo kontra kompressor, er nok lidt en smagssag.

Kompressorens dejlige hylen og ikke mindst kræfter helt fra meget få omdrejning, ja - det bliver man afhængig af. Turbo-modellen derimod har nok en let bedre brændstof-økonomi, men vær obs på knastkæde-problemerne på de først versioner af turbo-modellen.

• #6   17. apr 2019 Ja og den plast del der styrer kæden bliver hurtigt mør og bør skiftes ofte

Kommentér på:
Køb af Mini cabriolet

Annonce