ny brugt bil: BMW 316i? {{forumTopicSubject}}
hejsa, jeg har overvejet at sælge min VW fox også købe mig en BMW 316i fra 2003-2005
fx. den her https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/316i/18-lifestyle-4d/4236434 (har fundet et par stykker billigere på dba)
Er det en dum ting og gøre? hvad skal jeg kigge efter hvis jeg ville have sådan en?
kan få den forsikret hos IF på mit navn (18 år gammel) til 7k ansvar. min fox koster cirka 5k ansvar på mit navn, så forsikring mæssigt er det intet problem.
Har kørt min VW fox i en del tid lige siden jeg fik 17 års kørekort så er blevet godt træt af den og ville gerne have en bil der kan holde til motorvejskørsel, da jeg skal ud og køre meget pga. arbejde.
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
syntes du skal ta til forhandler og prøve en tur og se om det er noget for dig.
dit link virker ikke
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
Link virker fint
mar 2019
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 20
Anyway det er en BMW E46 316i 1.8 lifestyle
Er den ikke en fin upgrade fra fox'en? Er det en lorte bil som fejler en masse?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
hvad forventer du skal være bedre ved bmw end vw fox??
hvad er dit budget og årlige kørselsbehov??
som udgangspunkt er det jo en 15-20 år gammel bil, selvom det er et premium mærke så betyder alder og km altså også noget. Og alle 15 år gamle biler kræver en grundig gennemgang før købet. Få gerne en meget kyndig med ud og gennemgå bilen før du handler
mar 2019
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 20
også føles det bare meget mere komfortabel og bedre i sådan en ''stor'' bil
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
e46 modellen har som sagt 20 år på bagen, og vælger du en af de lidt billigere så er det sådan lidt en "køb og smid væk" bil. Den kan måske synes igen, men det afhænger meget af den enkelte bil og hvordan standen på den er
gennemgå alt, og jeg mener alt, virker alt elektronik, er motor og gearkasse i orden, er der mislyde fra drivlinjen, er der rust både synligt og mere skjult. Og sæt endelig lidt penge af til løbende vedligehold hvis du skal have den på værksted hver gang den går i stykker
generelt har mange modeller som er 15 år gamle deres udfordringer med rust, og nogle mærker er meget hårdere ramt end andre. Men jeg ville nok også overveje og finde et par alternativer og prøve, kan du leve med clio/rio/i30 og den slags biler så får du altså væsentligt nyere biler til samme penge
ny brugt bil: BMW 316i?