{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

Erik N
Erik N
Tilmeldt:
29. apr 2019
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5

Leasing af Golf {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg er interesseret i at lease en Golf 7, men jeg er stadig lidt i tvivl om, hvorfor dette er en god ide? Jeg vil helst undgå at låne til en ny bil, hvorfor det tiltaler med at lease, men er dette på sigt også en billigere løsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af Golf
  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #2   29. apr 2019 Perfekt! Har du et link til guiden? smiley

    Min plan er at sammenligne guiden med de billån som jeg selv kan finde på https://www.pengeinfo.dk/billan/. Jeg tænker, at det er en god ide ift at se på kort samt længere sigt, hvad der giver bedst økonomisk mening?


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #4   29. apr 2019 Fedt! Tak for det smiley Jeg vil straks kigge på det! God dag til dig smiley

  • #5   29. apr 2019 Hvis du fx er typen, der kun vil have bilen i 3 år eller der omkring, og hvis du samtidigt er typen, der ville sælge bilen til en forhandler i stedet for at sælge den selv, så vil leasing af en ny bil af og til være billigst.

    Vær dog opmærksom på, at når der sammenlignes, så tages der udgangspunkt i bilens listepris. Man kan typisk opnå en rabat på 30-40.000 kr. ved køb i forhold til listeprisen på en bil i Golf/Touran-klassen med en slat ekstraudstyr.


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #6   29. apr 2019 Fedt med ovenstående! Jeg er lige præcis typen som kun vil have den samme bil i relativ kort tid, og jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med, om jeg selv ejer bilen eller ej. Derudover må jeg erkende, at jeg heller ikke gider at stå for salget af bil selv, hvorfor jeg altid bare har solgt min bil til samme forhandler, hvor jeg har købt min nye bil. Men jeg er bare træt af, at det bliver så dyrt hver gang, at der ofte skal tages eller lægges lån om. Jeg har derfor interesse i en lille udbetaling.

    Du skriver, at jeg skal være opmærksom på, at der tages udgangspunkt i listepris. Kan du definere dette nærmere?

    Og har du en god sammenligningsside til små lån? Jeg har lige googlet billån og der kommer mange forskellige frem foruden den jeg nævnte tidligere samt tusindvis af andre sider som https://moneylender.dk/laan-til-bil og massevis af andre sider. Jeg skal bare bruge et mindre lån til udbetaling smiley


  • #7   29. apr 2019 Jeg mener bare, at når man ser på, om leasing eller køb er billigst (fx når FDM laver sin test), så sammenligner de leasingpriser med, hvis man køber en bil til den pris, der står i skiltet hos forhandleren. Men reelt får man jo tit rabat, når man køber en bil, så det er ikke altid, at leasing er helt så billigt, som testen viser.

    Men med leasing ved du, hvad du har at gøre med. Det koster, hvad det koster - og det er da også noget værd i sig selv, synes jeg smiley


  • #8   29. apr 2019 hvis man ellers kan leve med de begrænsninger der oftest er på leasing, og skifter bil hvert 3 år så kan det i nogle tilfælde godt være billigere og lease sin nye bil

    derudover kender du på forhånd prisen for at have bilen i den periode du har leaset den, men vær opmærksom på om du indgår aftale med service aftale eller selv skal stå for dette. Derudover er ejerafgift og forsikring nærmest altid for egen regning, og i mange tilfælde også dæk

    skal du låne til udbetaling på en leasing bil, eller hvordan skal det forstå det med lille lån. For så vil jeg mene du ikke kan få et billån, men derimod får det som et almindeligt forbrugslån

    er det en helt ny golf 7 du vil købe eller lease, eller en brugt du er ude i?


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #9   29. apr 2019 Jeg er helt enig i dig med, at det har en værdi at vide, hvad en bil koster fast hver måned. Det vejer også klart op i min optik smiley

    Okay, super du gør mig opmærksom på, at dæk også kan være på egen regning.

    Jeg regner med at lease en ny Golf 7 - jeg er dog ikke helt sikker på hvilken udstyrspakke og motor, som jeg ender ud med endnu smiley


  • #10   29. apr 2019 Også husk og vær yderst realistisk omkring dit kørselsbehov

    For mange kørte km koster som regel godt med kr pr km ved aflevering, for lidt kørte km giver som regel nærmest ingen afslag ved aflevering

    Også overvej 12, 24 eller 36 mdrs leasing, hvis du tit vil skifte bil. Selvom du som udgangspunkt altid skal kunne aflevere efter 12 mdr


  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #11   29. apr 2019 Fedt! Det er noteret smiley

    Mange tak for hjælpen! Mega flinkt af dig!

    Rigtig god dag til dig smiley


  • Inger S
    Inger S Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 12 Svar: 3
    #13   1. maj 2019 Fed tråd smiley Jeg lurer lige med på sidelinjen! smiley

    Og bare for at bidrage lidt, så fandt jeg en anden artikel på FDM om køb eller leasing af bil, som måske kan give nogle nye input: https://fdm.dk/alt-om-biler/kob-leasing-salg/kob-eller-leasing smiley Den har i hvert fald hjulpet mig til at få en nogenlunde forståelse for forskellene uden, at jeg er ekspert på nogen måde! smiley Og ift at tage et lån så husk endelig at sammenligne lån, hvis du skal tage et lån til udbetaling! Jeg kender kun til https://kviklaan-guide.dk/ men den er også dansk, så den er måske lidt mere troværdig end andre sider - men jeg ved det ikke smiley

    Held og lykke med det, Erik smiley



  • #14   1. maj 2019 Åh... Drop nu den reklame for de skide kviklån og den frygtelige hjemmeside! Vi gider ikke at se på det. Og endnu mindre gider vi at se på, at du camouflerer det i et opslag, som om du var ih og åh så interesseret i emnet...

  • Inger S
    Inger S Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 12 Svar: 3
    #15   1. maj 2019 Øhm, det er ikke reklame smiley Jeg får desværre ikke penge for at skrive det... selvom det vil være super smiley Så nej, jeg arbejder ikke for FDM eller Kviklånssider smiley Men du må ha' en god alligevel smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #16   1. maj 2019 Bay,maaske det bare er mig,men jeg synes da at "ikke reklame" for den hjemmeside er godt camoufleret.
    Isaer naar man taenker paa hvor laenge brugeren har vaeret her... smiley
    Eller ?


  • #17   1. maj 2019 Haha, ja det er helt tilfældigt, man lige har oprettet en bruger og scrollet hele forum igennem efter alle potentielle tråde, der kunne have den mindste interesse i kviklån smiley Heldigvis tror jeg på, at meget få er så dumme. Der er håb endnu for denne verden.

  • #18   1. maj 2019 Hvis man har råd til at smide mindst 4000 kr om mdr i leasing for en ny golf 7

    Så bør man vel ikke have et behov for kviklån for at finde 15.000-25.000 kr i første gangs ydelse

    Den kviklån guide er efter min mening helt væk, prøv og se ÅOP på nogle af lånene. Det viser desværre det er firmaer uden ret meget moral, som bare vil tjene penge på folk i "nød"

    Og efter min mening bør folk der leaser en bil til 150.000 kr over 3 år have en rimelig økonomi, og kunne finde 15.000 kr på sin konto eller få en aftale med banken om kassekredit til langt under renten på disse kvik lån


  • #19   1. maj 2019 Jeg er ikke uenig, René. Det skal sikkert nok forholde sig sådan for nogle, men så mener jeg - som dig - heller ikke, man reelt har råd til bilen.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #20   1. maj 2019 Nu har "hun" sgu ogsaa skrevet i en 10 dage gammel traad om leasing.
    Jeg var ikke heeeelt overbevist foer smiley ;) men nu er det da stensikkert kun for at reklamere.
    Hvor userioest er et firma hvis de er noed til at synke saa dybt i desperation for at faa kunder i butikken ?
    Eller rettere,har man et bare nogenlunde godt produkt er dette vel ikke noedvendigt ?


Kommentér på:
Leasing af Golf

Annonce