{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Tilmeldt:
21. nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561

Leasing - erhverv {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogen der leaser deres biler erhvervsmæssigt?

Jeg prøver på at finde ud af hvad der bedst kan betale sig..

Virksomheden er en ApS virksomhed
Bilen skal være enten: (alle priser ex moms.)

- Ny Seat Altea 2,0TDI DPF DSG, pris ca. 200000kr
- Brugt Seat Altea 2,0TDI DPF DSG, årgang 07/08 km ca. 100000: , pris ca. 100000kr

- Ny Golf 6 Plus 2,0TDI DPF DSG, pris ca. 230000kr
- Brugt Golf 5 Plus 2,0TDI DPF DSG, årgang 07/08 km ca. 100000: , pris ca. 130000kr

Hvis det skal være en ny bil, så skal leasing perioden være 3år og bilen afleveres tilbage med < 75000km kørte km.

Hvis det skal være en brugt bil, så skal leasing perioden være 3 år og tilbagekøbsværdien skal være 30000kr.

Jeg har fået følgende tilbud på leasing:

- Ny Seat Altea 3650kr /md
- Brugt Seat Altea 2050kr /md

- Ny Golf 6 Plus 3850kr /md
- Brugt Golf 5 Plus 2200kr /md

Det er klart at det er billigere at lease en brugt bil, men spørgsmålet er om det er det værd, jeg tænker på prisforskel vs. nybils garanti, nyeere bil, mere udstyr, osv.

Hvad ville i vælge og hvorfor, hvad har i valgt, hvis i kører med erhvervsleasing?

Desuden, hvordan forholder det sig med følgende:

Skal ApS firmaet betale momsen af bilen, når jeg som lønmodtager i firmaet bliver beskattet af fri firmabil, da jeg kommer til at bruge den privat også?

Er det for dyrt på den måde? altså at firmaet betaler leasing og jeg bagefter bliver beskattet af det?
Altså er det ikke samlet set billigst for firma og mig at jeg selv privat køber bilen (privat leaser eller låner) og så får km penge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing - erhverv
Kommentér på:
Leasing - erhverv

Annonce