{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Mark S
Mark S
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7

Passat, Avensis eller noget helt andet? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved intet om biler. Har 25.000 til en ny familiebil....skal have noget rummeligt der ikke går i stykker . ikke diesel. Jeg er blevet anbefalet toyata avensis eller VW Passat begge stationcars. Har I nogen gode råd eller forslag

Mvh Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat, Avensis eller noget helt andet?
  • #1   21. jun 2019 Store biler til 25000 går i stykker før eller siden.

Men en Avensis er ikke et dumt bud i min verden.

• #2   21. jun 2019 For 25.000 kr bør du kunne finde en Avensis t25

Du skal gennemgå bilen godt, og være særlig opmærksom på bagerste bærearme. De koster som originale en små 12.000 kr, og du kan sommetider finde nogle på eBay til lidt under det halve

Vores 1,8 gik rigtig godt, men blev renoveret ved små 200.000 km fordi der gik en udstødningsventil

2,4 bør have mere overskud, særlig ved kørsel med trailer og campingvogn var den måske og foretrække. Men kender intet til dens stabilitet og driftsikkerhed

Passat kunne jo findes som en 1,8t, så kan der måske optimeres lidt. Men Vw fra start 00'erne har jo desværre ry for massiv rust problemer.

• #4   21. jun 2019 Ford Mondeo sluger det samme som en bmw med 2 ekstra stempler..
    Opel Vectra C skal man da slet ikke vælge hvis man ikke vil bruge penge på værksted..

Tror nu også noget Toyota lyder fornuftigt..

• #5   21. jun 2019 Kender slet ikke til sådan en Lancer her, så det er ikke en anbefaling jeg kan komme med, men kigger blot på km tallet smiley

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/20-sport-stc-5d/4299121

• #6   21. jun 2019 Skoda Octavia måske?
    Bagsæde pladsen de lidt mindre, men fantastisk bagagerum.
    Eneste minus er valg af motor i de årgange der ligger omkring budgettet.
    Hverken 1,6 eller 2,0 benzin er der meget ved.
    Må være samme problem for VAG.

Men en fin driftsikker rummelig familie bil og blot 25.000 kr. hænger ikke ret godt sammen. Det er biler der hurtigt kan blive meget dyre i drift med mindre man kan lave det hele selv.

• #7   21. jun 2019 Avensis er en god solid bil, arbejder selv hos Toyota og der kører stadig mange T25 rundt. Du skal være opmærksom på alle bærearmene både foran og bagved for de mega dyre i indkøb og udskiftning. De langsgående bremserør er også rigtig slemme til at ruste hvis ikke den er blevet undervognsbehandlet. Der hvor rørerne ruster sker i de bagerste inderskærme. Men mekanisk er det en virkelig solid bil. Og du skal ikke være bange for at finde en der har gået 150.000 til 200.000 km. For de kan kører over 400.000 km smiley !

• #8   21. jun 2019 Ved godt at det er en lidt mindre bil, men hvad med en Corolla stationcar? Det er også en driftsikker bil.

• #9   21. jun 2019 #4 - Vectra C meget på værksted? Så må jeg have været heldig med min. Har aldrig haft så driftsikker en bil som min Vectra C, og hvis jeg sammenligner den med mine forældres Avensis mht. driftsikkerhed og reparationer, så behøver den da slet ikke at skamme sig smiley

• #10   21. jun 2019 #9 Du har haft bilen tæt på ny, du har helt sikkert passet den bil godt:) her snakker vi om en bil til indkøbs pris på 25.000 kr, forvent ikke at den er tæt på at være i samme stand som din:)

• #11   22. jun 2019 #10 - Det har du ret i, men det gælder så stort set alle mellemklassebiler i den prisklasse. Og da mener jeg ikke, at en Vectra C er hverken bedre og især ikke dårligere end så meget andet med samme alder og kilometerstand smiley

• Mark S
    Mark S Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 7
    #12   23. jun 2019 Tak for svar alle sammen. Jeg har sat budget op til 35.000 og kigger nu på en Volvo V50 1,8 stationcar fra 2005. Den har gået 185.000 er og er nysynet. Har I nogen tanker omkring sådan en sag?
    Mvh Mark

• #13   24. jun 2019 Det er en fed vogn, synes kun jeg har hørt godt om dem, det der lige ville falde mig ind er at jeg ville tro den er tørstig med en sådan lille motor til sådan en stor bil smiley

• #14   24. jun 2019 Det er 1,8'eren fra Ford der ligger i sådan en "kål", det er ikke nogen raket med 125 heste, men det kan man jo bedømme ved en prøvetur. Men der er ikke just en masse bagsæde plads i en V50 hvis det er noget du går efter.

Kommentér på:
Passat, Avensis eller noget helt andet?

Annonce